856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Opdrætter - er det mig der er forkert på den? Opdrætter - er det mig der er forkert på den?

Jeg har valgt at lave pennhip på begge hunde i stedet for at hd fotografere og få billederne sendt til ind til DKK, da vores klub i Sverige lige nu kører et "forsknings" projekt omkring dette...

I min kontrakt på den ene hund står der at hunden skal tjekkes for om hunden har HD efter den er blevet 18 måneder.

Jeg er jævneligt i kontakt med denne opdrætter og jeg fortæller hende at jeg ville bidrage til dette projekt og spørg hende så om dette ville være nok for hende... hun svare at hun ikke lige havde set klubbens projekt men at hun ville give mig besked hvis det var... jeg fortæller hende at billederne ville blive taget inden marts... så hun har haft 3-4 månedet til at finde ud af dette..

Da jeg ingen ting hører kører jeg til dyrlæge men hundene i fredags.. og derefter sender stolt billederne til hende på mail...

jeg får så en sur mail tilbage at hun ikke kunne bruge dette til noget når DKK ikke havde aflæst dem... og nu lyder det på hendes mail at hun kræver DKK aflæser og godkender disse billeder. men det vil betyde at hunden skal i nakose igen og det er jeg ikke særlig vild med, plus at jeg skal betale for noget jeg allerede har fået lavet..

er det virkelig rimeligt af denne opdrætter, hun skriver jo ingen steder at DKK skal aflæse de billeder og ydemere har hun selv sagt at man ikke skal ligge sådanne nogle billeder til offentlig skue da det er opdrætterens engen billeder og så vendte hun jo aldrig tilbage med at det skulle være et problem... og vi har jo ingen avls krav for racen...

Ups det blev hvis lidt langt sorry...

Jeg er bare lidt skuffet nu smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrætter - er det mig der er forkert på den?
  • #1   14. mar 2013 Det er vist kommunikationen der er gået lidt skævt, tror jeg, for selvfølgelig, kan hun ikke bruge billederne til noget, hvis det ikke er registreret hos DKK, så det er nok der at hun ikke har været klar nok, og fortalt dig hvordan det skulle foregå.
    Jeg har på mine købekontrakter skrevet at resultatet skulle være registreret i DKK, så ville køberne få penge tilbage, men det gik ikke, så jeg valgte denne gang, simpelthen at skrive at de forpligter sig til at få hvalpen HD fotograferet hos en af mig valgt dyrlæge, jeg betaler og registrerer i DKK, ellers ved jeg godt at de fleste ikke fik det gjort.
    Så kommunikation, klar og tydelige aftaler, gerne skriftligt, ellers kan det gå, som i dit tilfælde.

• #2   14. mar 2013 Men hun har jo vidst jeg ikke ville sende resultatet, ind til dem men til USA i stedet for... og det ligger jo et normalt HD billede i mellem de billeder der bliver taget så hun kan jo godt bruge det til noget....

• #4   14. mar 2013 Nej hun kan ikke bruge det til noget! Et HD resultat skal registreres lovformeligt i DKK for at være noget værd.

• #5   14. mar 2013 Hvis opdrætter har krav om hd foto kan opdrætter jo kun bruge resultatet hvis det kan registreres hos dkk.. og det kan pennhip jo ikke!
    Har ikke så meget forstand på Pennhip men jeg mener at have læst at de 2, pennhip og hd billeder, vurderes ud fra hver deres og resultatet derfor ikke er helt sammenligneligt..

Jeg er på opdrætters side. Du kunne jo have grebet telefonen og fået et direkte svar fra opdrætter i stedet for at tyde deres manglende svar som et "ok" smiley

• #6   14. mar 2013 Hun har jo stadig vidste dette det med projektet.... og hun kunne have sagt det ikke var nok for hende men det gjorde hun jo ikke...

• #7   14. mar 2013 Når opdrætter skriver hun ikke kan "bruge" billederne til noget, så skyldes det vel at resultatet ikke bliver registreret på hundeweb ?

• #8   14. mar 2013 Jeg har snakket med hende over telefonen og hun ville jo skrive en mail hvis det IKKE var okay og har intet hørt..

• #9   14. mar 2013 Hun bruger ikke hundeweb hunden er fra udlandet...

Lise Det er ikke et krav at HD fotografere... Kun at tjekke at hun ikke har HD og det har dyrlægen fortalt hunden ikke har jo..

• #10   14. mar 2013 Men noget helt andet er at penhip billederne nok er så dårlig taget at de skal tages om alligevel og så vil jeg selvfølgelig smidde resultat på hundeweb...

• #11   14. mar 2013 Forstår godt du er lidt muggen...
    men det er altid vigtigt at have et tydeligt tilsagn om sådanne ting, så jeg ville have rykket for et svar, uanset...

• #12   14. mar 2013 "Kun at tjekke at hun ikke har HD".... Jamen det er da også lige med HD-foto...?? Hvordan vil du ellers tjekke?

• #13   14. mar 2013 Jeg kan godt forstå din frustration i denne sag, og jeg kan også godt forstå, du føler, du har handlet korrekt, når du har spurgt opdrætter om "lov", før du deltager i projektet... men når det så er sagt, så er en kontrakt en kontrakt, og når du ikke har skriftligt tilsagn fra opdrætter om, at det er OK med en pennhip i stedet for traditionel HD fotografering, så vil jeg mene, at det rent juridisk er kontrakten, som binder dig, og at du derfor er nødt til at få din hund traditionelt HD fotograferet også, hvis opdrætter forlanger det.

• #14   14. mar 2013 Jamen HD foto'et er jo taget i forbindelse med pennhip så billeder er der jo... det er bare ikke registeret i DKK....

Jeg vil ikke sige jeg er muggen... jeg er bare skuffet over hendes udmelding for hun vidste det jo...

• #15   14. mar 2013 Så forstår jeg ikke problemet... Billedet skal jo tages om, skriver du?
    E det så ikke bare at købe den nødvendige rekv. på hundeweb?

Måske jeg misforstår et eller andet..? smiley

• #16   14. mar 2013 Jeg har skrevet en mail til opdrætteren, omkring det...

Lise... Jeg ved ikke om billederne skal tages om, men jeg har fået afvide at de billeder jeg har fået taget er dårlig taget og at dem i USA nok ikke godkender dem... hvis ikke de gør skal de jo tages om og så smider jeg en DKK rekvisition oven i... men hvis de gør så er det jo et problem

• #17   14. mar 2013 Jeg må give de andre ret, "loven" er på opdrætters side. Pennhipp kan hun ikke bruge til noget, så står der i kontrakten at der skal foreligge en HD status, så er det jo sikkert fordi hun skal bruge det som et clue af hvordan det går med hendes avl, og derfor skal det registreres ved DKK. Så der kan pennhip ikke bruges...
    Jeg forstår godt din frustration, fordi hun kunne jo have svaret inden du fik det lavet, men ja du kunne jo også have rykket for svar, for at være helt sikker.

Jeg ville have det på samme måde...jeg ville synes at det var fint, at du havde lavet pennhip, men det fritager ikke for at lave officiel HD status. Skal vi nu sige at din hund havde HD og du ville have erstatning, ville du sikkert end ikke kunne bruge dit pennhip resultat til at kræve erstatning hjem på.

• #18   15. mar 2013 Pennhip fortæller jo ikke noget om hd status, men om løshed i forhold til racens gennemsnit.
    Jeg er på opdrætters side

Kommentér på:
Opdrætter - er det mig der er forkert på den?

Annonce