Opdrætter - er det mig der er forkert på den? Opdrætter - er det mig der er forkert på den?
Jeg har valgt at lave pennhip på begge hunde i stedet for at hd fotografere og få billederne sendt til ind til DKK, da vores klub i Sverige lige nu kører et "forsknings" projekt omkring dette...
I min kontrakt på den ene hund står der at hunden skal tjekkes for om hunden har HD efter den er blevet 18 måneder.
Jeg er jævneligt i kontakt med denne opdrætter og jeg fortæller hende at jeg ville bidrage til dette projekt og spørg hende så om dette ville være nok for hende... hun svare at hun ikke lige havde set klubbens projekt men at hun ville give mig besked hvis det var... jeg fortæller hende at billederne ville blive taget inden marts... så hun har haft 3-4 månedet til at finde ud af dette..
Da jeg ingen ting hører kører jeg til dyrlæge men hundene i fredags.. og derefter sender stolt billederne til hende på mail...
jeg får så en sur mail tilbage at hun ikke kunne bruge dette til noget når DKK ikke havde aflæst dem... og nu lyder det på hendes mail at hun kræver DKK aflæser og godkender disse billeder. men det vil betyde at hunden skal i nakose igen og det er jeg ikke særlig vild med, plus at jeg skal betale for noget jeg allerede har fået lavet..
er det virkelig rimeligt af denne opdrætter, hun skriver jo ingen steder at DKK skal aflæse de billeder og ydemere har hun selv sagt at man ikke skal ligge sådanne nogle billeder til offentlig skue da det er opdrætterens engen billeder og så vendte hun jo aldrig tilbage med at det skulle være et problem... og vi har jo ingen avls krav for racen...
Ups det blev hvis lidt langt sorry...
Jeg er bare lidt skuffet nu
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.086
Jeg har på mine købekontrakter skrevet at resultatet skulle være registreret i DKK, så ville køberne få penge tilbage, men det gik ikke, så jeg valgte denne gang, simpelthen at skrive at de forpligter sig til at få hvalpen HD fotograferet hos en af mig valgt dyrlæge, jeg betaler og registrerer i DKK, ellers ved jeg godt at de fleste ikke fik det gjort.
Så kommunikation, klar og tydelige aftaler, gerne skriftligt, ellers kan det gå, som i dit tilfælde.
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Har ikke så meget forstand på Pennhip men jeg mener at have læst at de 2, pennhip og hd billeder, vurderes ud fra hver deres og resultatet derfor ikke er helt sammenligneligt..
Jeg er på opdrætters side. Du kunne jo have grebet telefonen og fået et direkte svar fra opdrætter i stedet for at tyde deres manglende svar som et "ok"
maj 2008
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
maj 2008
maj 2008
Lise Det er ikke et krav at HD fotografere... Kun at tjekke at hun ikke har HD og det har dyrlægen fortalt hunden ikke har jo..
maj 2008
nov 2006
men det er altid vigtigt at have et tydeligt tilsagn om sådanne ting, så jeg ville have rykket for et svar, uanset...
nov 2006
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
maj 2008
Jeg vil ikke sige jeg er muggen... jeg er bare skuffet over hendes udmelding for hun vidste det jo...
nov 2006
E det så ikke bare at købe den nødvendige rekv. på hundeweb?
Måske jeg misforstår et eller andet..?
maj 2008
Lise... Jeg ved ikke om billederne skal tages om, men jeg har fået afvide at de billeder jeg har fået taget er dårlig taget og at dem i USA nok ikke godkender dem... hvis ikke de gør skal de jo tages om og så smider jeg en DKK rekvisition oven i... men hvis de gør så er det jo et problem
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Jeg forstår godt din frustration, fordi hun kunne jo have svaret inden du fik det lavet, men ja du kunne jo også have rykket for svar, for at være helt sikker.
Jeg ville have det på samme måde...jeg ville synes at det var fint, at du havde lavet pennhip, men det fritager ikke for at lave officiel HD status. Skal vi nu sige at din hund havde HD og du ville have erstatning, ville du sikkert end ikke kunne bruge dit pennhip resultat til at kræve erstatning hjem på.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Jeg er på opdrætters side
Opdrætter - er det mig der er forkert på den?