{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.265 visninger | Oprettet:

shih tzu!!! KNURRER OG SNAPPER HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Min fasters hund var filteret sammen! Så havde dyrelægen prøvet at rette det ud men det kunne de ikke.. Så er den levet klippet så meget den er blevet skaldet (dyrelægen klippede den) men.. Hvad er årsagen til den snapper og knurrer!? Det hele er sket idag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  shih tzu!!! KNURRER OG SNAPPER HJÆLP!
  • #1   15. mar 2013 det gør frygteligt ondt når de er filtret,pelsen skal holdes på den race,ellers skal den klippes ned FØR pelsen laver knuder


  • #2   15. mar 2013 For det første skulle din faster skamme sig over ikke at have passet sin hunds pels!
    Når man vælger en race med pelspleje, gør man det altså korrekt.
    Hunden reagerer formentlig sådan, fordi den er taget ud af sin tryghedszone. Alt er jo forandret.
    Slap af og genopbyg tillid igen.


  • #3   15. mar 2013 Kan man ikke holde pelsen bør en Shih Tzu klippes hver 3 mdr. ind imellem selvfølgelig børstes et par gange om ugen.
    Halen bør man lade være med lang pels, snupper man pelsen fra halen er det som at tage dens selvtillid.....
    Jeg har engang lavet en klippe vejledning, hvis din faster vil have den, så send hendes email i en pb, så finder jeg den frem og sender til hende.

    Grunden kan være at den har det af h-t, den er jo "nøgen" nu.... har den været i bad efter klip?

    Billedet af en ST klippet hos en hundefrisør.....


    profilbillede
  • #4   15. mar 2013 Den samme ST efter jeg havde klippet den første gang kun med saks...



    profilbillede
  • #5   15. mar 2013 Aino - Hold da helt op en kæmpe forskel :-).
    Den øverste ligner jo et forskræmt får smiley


  • #7   15. mar 2013 Inge, yep halen imellem benene :o( hun havde det skidt i lang tid efter, var slet ikke sig selv.

    Når jeg har haft ordnet hende, så spæner hun rundt og er total i hopla hehe og når man ligner en "million" må man åbenbart alt synes hun at give udtryk for på dette billede som blev sendt til mig ;o)



    profilbillede
  • #8   15. mar 2013 Vil man se flere billeder kan de ses på min hp her: http://kreativ.zentasoft.dk/2010-diverse.php
    Og her: http://kreativ.zentasoft.dk/2011-diverse.php


  • #9   15. mar 2013 Ja, der er godt nok en kæmpe forskel på de to billeder.
    Komplimenter smiley


  • #10   15. mar 2013 Takker :o) der er lidt før og efter billeder på min hp af både vores egne hunde men også mine forældres :o)

  • #11   15. mar 2013 Jeg har ikke været istand til at ordne victors pels siden nov. Og der er ikke råd til frisør hver uge. Så der går 1 1/2 - 2 md imellem frisørbesøg. Hmm hvis hun nu siger han skal klippes, så tror jeg heller det skal være dig Aino, for der er godt nok.himmelvid forskel. smiley

  • #12   15. mar 2013 Hvis hunden i forvejen havde ondt efter den var forsøgt udredt osv. så har klipningen sikkert været en rigtig dårlig oplevelse for den. Og hunde som føler sig svigtet, og udsat for noget som gør ondt og gør den ked, kan godt være meget udfarende og knurre og ønske afstand den næste tid.
    I skal arbejde på tillid, give tid. IKKE tvinge hunden til noget!!!!
    Give den masser af gode ting og sager og oplevelser.
    Og om nogle dage når hunden igen er sig selv må ejeren til at arbejde med pelsplejenog at gøre det til en positiv oplevelse fra nu af!


  • #13   15. mar 2013 Tine hehe er noget langt væk fra dig ;o) det samme med mine forældre, fandt engang (mener det var herinde) et nummer til en der køre ud, hende har de haft besøg af og de var da tilfredse (billede af hvordan samme hund så ud efter de havde haft besøg af hende der køre ud) anderledes end min måde, men der er jo mange forskellige måder ;o) men Mor forsøger vist selv nu.....

    Jeg tror det er ret vigtigt at snakke med frisøren om hvordan man vil hunden skal se ud, sådan at man ikke får et chok når man henter hunden, for det fik de ved første hundefrisør med den "hvalpeklip" hvor hundene blev, de hostede også ret meget de efterfølgende dage hvilket sikkert var pga. galge, jeg har ikke brugt galge, faktisk ligger de næsten og sover når jeg ordner dem ;o)


    profilbillede
  • #14   15. mar 2013 Håber heller ikke på at han skal klippes, men pelsen er godt nok styg og trænger i den grad til at blive redt. Håber at hun vil kæmpe og ikke vælger den nemme løsning, for så bliver jeg godt nok ked smiley

  • #15   15. mar 2013 Hvis du klippe med en saks, så er det godt nok flot. Ser flere shih tzuer, cotton og havaneser som er trimmet her i området. De ser sølle ud.

  • #16   15. mar 2013 Aino: Der blev jeg godt nok forvirret et øjeblik, det ene billed med shih tzuen på bordet, det bord er identisk med min mors og hunden ligner meget min mors Lhasa apso smiley altså når hun er holdt kortklippet smiley

  • #17   15. mar 2013 Tine, det gjorde jeg på det billede hvor hunden er vist frem udenfor.... men derefter ikke, det var kun fordi det var første gang, gangen efter kunne jeg bruge trimmer på kroppen.... viser lige lidt før og efter billede af hendes datter som er min hund....



    profilbillede
  • #18   15. mar 2013 Et mere....



    profilbillede
  • #19   15. mar 2013 Og det sidste....



    profilbillede
  • #20   15. mar 2013 Jeg bruger trimmer på kroppen, resten klippes, men rør for det meste ikke halen andet end med børsten ;o) hendes ben i længere pels end jeg f.eks. klippede på vores lille ST som pt. ikke bliver klippet....
    I min klippevejledning er en masse tekst, der vises billeder med streger og beskrivelse....


    profilbillede
  • #21   15. mar 2013 Kaj, hehehe det er hos mine de gamle, deres bord - hund ;o)

  • #22   15. mar 2013 Undskylder lige for mit kreative rod der er i baggrunden af de billeder med Blis ;oP

    Før billedet af Tobi er som han så ud da vi købte ham, han havde været klippet en gang hvilket ikke var mig, men efter billedet er min "drenge" klip.

    Jeg kunne også klippe lige langt over det hele, lad os sige 4-5-6 cm, men så går det hurtigere med at hunden trænger til en hel tur igen, mener det er ca. 3 mdr. det tager Blis at få pelsen som på før billederne når hun er klippet som jeg gør..... ting jeg ordner løbende... negle ;oP pels under poterne - klip rundt om pote - hen over næseryggen og "halvtaget" over øjnene.


Kommentér på:
shih tzu!!! KNURRER OG SNAPPER HJÆLP!

Annonce