{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

DHL "salgstale" {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige og læste lidt om andre hunde klubber, ikke fordi jeg vil skifte klub, for det ønsker jeg ikke.
Jeg prøver blot at finde rundt i den jungle af klubber der er i DK.

Men lad os antage at jeg skulle vælge klub, så går jeg ind på deres side, læser deres fakta, hvor det handler mere om at fremhæve hvad andre klubber ikke gør fremfor at lægge det store fokus på hvad det er de gør.
Det ville ikke være en "salgstale" jeg ville falde for, den ville lede mig i en modsat retning, da det allerede der giver en ubehagelig stemning.

Hvad siger i andre, ville i kunne falde for den?
Og er du i DHL, ville du så kunne sige at det var "salgstalen" du faldte for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DHL "salgstale"
  • #1   25. mar 2013 Det er ldt ligesom kenneler der rakker ned på andre med sammen race for at pudse sin egen glorie.
    Hvis jeg møder sådan en, .skynder jeg mig væk. Så kan hundene være nok så gode, men hvis man kun kan komme op ved at træde på andre, er det ikke noget for mig.
    I min bog, skal man koncentrere sig om at fortælle om hvad man selv er god til/ har af fordele.

• #2   25. mar 2013 Det er også sådan jeg har det Anette smiley

• #3   25. mar 2013 For mig er DKK det eneste valg, da det er de eneste stamtavler som er FCI godkendt.

• #4   25. mar 2013 Anette - Lige præcis det du siger der har jeg oplevet i stor grad da jeg skulle finde den kennel jeg ville have en sheltie fra smiley Da jeg først spurgte mig til råds herinde var der nogle der skrev privat til mig og hakkede ned på de andre kenneler, Jeg har også haft ringet til nogle kenneler hvor de talte ned om andre sheltie kenneler.

Sådan en "salgsmetode" frastøder mig virkelig meget, og ville aldrig blive medlem af en klub der lagde vægt på at bruge den metode. Puha.

• #5   25. mar 2013 Jeg har ikke valgt kennelklub ud fra en salgstale, hvis der ellers findes en sådan. Hverken DRU,DDH eller DHL har salgstaler, men oplyser hvad ,der sker i klubberne og oplyser naturligvis også om regler mv.
    Til dig Klaus L: Er det netop ikke en salgstale du, der kommer med?

• #6   25. mar 2013 Der er i mine øjne kun en klub og det er DDK,de kører efter FCI standarder og der er større konkurrence ved udstillingerne = flere deltagere.,der er juridisk rådgivning og der er undervisning i div. ting i kredsene.

• #7   25. mar 2013 Pomtoy - Nej det er ikke en salgstale Klaus skriver, men hans egen personlige holdning! Desuden er det også bare fakta. Der er intet forkert i det han skriver og han nedgøre ikke andre klubber.

• #8   25. mar 2013 I min verden er en "salgstale" en beskrivelse af hvad man syntes der er fantastisk ved en given vare, og den måske "forherliges" lidt eller man omtaler konkurrenten negativt, for at gøre sin egen vare bedre ..... som DHL gør for at fremhæve sig selv, fremfor andre klubber, citat DHL:
    <i>...dette til forskel fra en meget stor dansk forening.....
    ...igen til forskel fra andre stambogsførende foreninger...
    </i>
    Det klæder dem ikke, og desuden syntes jeg det er dobbeltmoralsk, at "hakke" på en anden kennelklub, for så blot at kopiere deres (FCIs) racestandarder smiley

• #11   25. mar 2013 Jeg fik slet ikke med at de gik efter FCI standarden da jeg læste, jeg blev overvældet af alt det negative der var om alle andre klubber, synes deres salgstale er virkelig lav, og jeg mener det er en salgstale, eftersom det er den tekst der skal være med til at få folk til at vælge klubben.

• #13   25. mar 2013 Citat fra DHL:
    DHL kræver "avlskåring", af alle hunde før de må benyttes til avl (dette til forskel fra en meget stor dansk forening, som også benytter sig af samme princip om avlskåring for "de kendte" racer), også selvom der kun er et lille antal af racen repræsenteret i Danmark skal disse avlskåres.

En avlskåring er ikke en dyrlægeudtalelse, men en ”eksteriør-bedømmelse” af standard og ”fylde” for den pågældende hunds race.

DHL har valgt denne strategi (igen til forskel fra andre stambogsførende foreninger), fordi man skal huske at en flot udstillingshund meget ofte ikke er den bedst egnede til avl, derfor er en præmiering med 1. Eller 2. præmie i almindelig udstillingsklasse fuldstændig irrelevant for om hunden er egnet til at indgå i avlen. Der findes faktisk stambogsførende foreninger i Danmark, hvor man overhovedet ikke kræver noget af tævehunde, udover en anerkendt stambog og for hanhundes vedkommende, yderligere kun en attest på at begge testikler er af korrekt størrelse og placeret korrekt i pungen, før den kan benyttes til avl, hvilket for eksempel gør at opdrættere avler på dyr, der falder meget langt udenfor den skrevne FCI standard, og hvalpe efter disse selvfølgelig lige så ofte ikke kommer til at have f.eks den rette størrelse eller det rette udseende, hvilket selvfølgelig er frustrerende hvis man som hvalpekøber, efter overvejelse af raceegnethed, er gået ”specifikt” efter dette.

Det er ikke en salgstale, men information fra DHL, der er nyttig at have med i overvejelserne med opdræt.
    Jeg kan så oplyse at DDH og DRU medlemmer kommer i DHL og får deres hunde avlskåret, og det har ikke været alle ,der gik igennem. Jeg mener alle klubber - også DKK burde have avlskåring på alle racer. DHL har netop indført denne avlskåring, for at kunne give opdrætterne et godt arbejdsredskab med opdrættet af racetypiske og sunde hunde.
    Både DDH og DRU bedømmer efter FCI standarderne, så det er altså ikke kun DHL.Der er bare den store og meget vigtige ting ved klubberne uden for DKK. Der er udstillingspligt / pligt til avlskåring. Det er der ikke i DKK!!

• #14   25. mar 2013 hvad består sådan en avlskåring i?

• #16   25. mar 2013 Nu er jeg i DRU, og jeg ville reagere hvis de skrev om klubben på samme måde som DHL, jeg synes de skal fokusere mere på hvad det er de tilbyder, og ikke kommentere hvad andre klubber ikke gør, det virker som om der er behov for at hakke på andre klubber, for at hæve klubben, og det synes jeg er en grim måde at gøre det på.

• #17   25. mar 2013 Klubberne uden for DKK snylter ikke - (injurie?). FCI har ikke copyright på standarderne. Enhver kan dømme efter disse, og det er vel også bedst at alle hunde bedømmes efter samme standard verden rundt.

Ved en avlskåring bliver hunden set meget grundigt efter, og alt skal være i orden efter standarden + hundens mentale tilstand bliver testet. Dette sker ikke på 5 min, som jeg alt for ofte har set på DKK´s udstillinger.
    Grunden til at DHL fremhæver dette, er jo fordi det er sandheden. Ingen andre klubber har tvungen avlskåring, men heldigvis har opdrættere i de andre to klubber indset at ordningen er helt fin.

• #18   25. mar 2013 Jeg er nu stadig af den mening at man godt kan skrive hvad man tilbyder uden at der bliver hakket på andre klubber.

• #20   25. mar 2013 <i>Ved en avlskåring bliver hunden set meget grundigt efter, og alt skal være i orden efter standarden + hundens mentale tilstand bliver testet.</i>

Hvad menes der med at 'se efter'?
    Bliver der reelt testet for ting, som arvelige sygdomme, hd, patella osv.. eller hvad?
    For altså umiddelbart lyder det jo ikke som en dybdegribende undersøgelse hvor dylle er med ind over.. og så kan det jo efter min mening være lidt ligemeget.

• #21   25. mar 2013 Ejer af danmarks mest...
    Det tror jeg du kan være sikker på, i DRU skal vi teste for det, mener også man skal i DHL.

• #22   25. mar 2013 Undskylder for slightly offtopic her men:
    - Pomtoy, gjorde det virkelig SÅ ondt på dig at blive smidt ud af DKK, siden du har så enormt et behov for at drive hetz mod dem HVER GANG chancen byder sig i dine øjne? Nøj hvor er jeg træt af at se på det efterhånden. Jeg har endnu ikke oplevet dig i en tråd UDEN at du har kørt det lede hetz mod DKK, og så forfærdelige er de squ ikke.

• #23   25. mar 2013 vi tester også i DKK,resultaterne står så på Hundeweb,så kan man selv gå ind og se det,hvis man er medlem.

• #24   25. mar 2013 I DHL skal alle avlsdyr testes for de relevante arvelige sygdomme, som findes i racen. Hos Pomeranian er det PL
    Sandheden om DKK er ilde hørt, men jeg har ikke overdrevet, eller sagt noget usandt om klubben, men kun sammenlignet denne klub med klubberne uden for FCI. Kan man ikke tåle at læse dette, så hold jer fra HG!!

• #25   25. mar 2013 Pomtoy det har ikke en fløjtende fis at gøre med at sandheden er ille hørt!
    - Jeg er IKKE DKK fan eller medlem, men det fanme trættende at hver gang man ser dit navn i en tråd kan man være sikker på at der står skrevet lort om EN klub som du for ikke så længe siden selv tilbedte!

• #26   25. mar 2013 Ja, og sådan bliver det ved, så hold dig fra HG

• #28   25. mar 2013 Pomtoy - Hvad med du selv holdte dig fra HG, og holdte dig fra at hetze på noget når det var dig selv der lavede lort i den. Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt så godt ikke?

• #29   25. mar 2013 Pomtoy - jo FCI har faktisk copyright på FCI-standarderne, og jeg syntes da det er helt utroligt morsomt, at DHL har kopieret dem direkte, ovenikøbet med FCInr på. Det er da SÅ amatøragtigt som noget kan være.
    Når du nu (åbenbart) hader DKK så meget (kender ikke dig eller sin historie) så må det da VIRKELIG gøre ondt, at din nye klub kopiere den internationale organisation, som din yndlingshadeklub hører under smiley

Godt det ikke er mig, der er dig - det må da ikke være til at holde ud smiley

• #31   26. mar 2013 Jeg har det helt fint med at få mine hunde dømt efter FCI standarderne, uanset om det er i DRU,DHL eller DDH. Der er ikke copyright på standarderne fra FCI. Noget andet er ,at FCI kun anerkender en kennelklub i hvert land. Det er fordi det er FCI, der godkender stambøger, titler m.v., men det er ikke ensbetydende med at FCI har eneret på at hunde kan bedømmes efter deres standarder.

• #33   26. mar 2013 Pomtoy:det er altså i sidste ende FCI,der står som garant for stambøgerne i DKK,at hundene opfylder standarden,der er ikke sådan en garanti i DHL,det er bare noget "look alike",altså,kun er en hyggeklub

• #35   26. mar 2013 DKK er uden tvivl den største klub i DK, og med flest muligheder.
    Dog lever de højt på FCI stemplet, som gør at andre klubber ikke rigtig kan konkurrere med dem på lige vilkår. Langt de fleste vil kun kigge på FCI hvalpe, pga. udstilling, avl, eller andet.
    Mht til FCI racestandarden, så behøver det heller ikke være et kvalitets stempel.
    Mange hunde avles under FCI, hvor der feks. kab være kæmpe forskel alt efter om det feks. er brugshunde eller udstillingshunde, selvom det er under samme raceprofil. Nogle racer avles direkte imod hundens bedste, og det er med FCI raceprofilen i tanke.
    Der findes dode og dårlige avlere alle steder. Er sikker på, at man kan finde gode hunde i alle klubber, og er også sikker på, at man kan finde dårlige hunde/avlere i alle klubber.
    Det store udvalg, hundeweb og en del andre ting gør, at DKK er et nemt valg, men har man ikke nogle specielle krav ud over en "god" hund, så syntes jeg også man skal kigge i andre klubber.
    Det har aldrig gjort noget godt, at nogen får monopol på et område. DKK skal presses mere af andre klubber, men det er svært, da FCI kun anderkender en klub i hvert land.
    DKK kan feks. droppe udstillings krav, give dårlig service osv uden det får nogle konsekvenser, da der for mange ikke er nogle alternativer, pga. FCI kortet.
    Jeg mener man skal vælge hvalp hvor man ønsker, og kun se på klub, hvis det er en nødvendighed i forhold til træning, avl eller andet.
    Og selvom man kun er til en klub, så skal man stadig stille sig kritisk over for den, og "nappe" dem i haserne, hvis de slækker på noget.
    Klubber bør arbejde for medlemerne, og for hundenes bedste.

• #36   26. mar 2013 Jeg hidser mig heller ikke op over, at DHL dømmer efter FCIs standard, jeg syntes bare det er komisk, at de følger samme standard, som den klub de nedgør i præsentationen af dem selv.... I det hele taget syntes jeg DHL er ret så komisk smiley

• #38   26. mar 2013 Präcis, Lige sä komisk som de pröver alt i deres magt, om de sä skal lyve for at fä fat i klubbens hunde til deres eget opdrät.. ..... smiley

• #39   26. mar 2013 Arj hvor er det som Maj-Britt påpeger dog useriøst o.O

• #40   26. mar 2013 Ville det så ikke være mere seriøst, og se på den konkrete race og hvilke racerelaterede sundhedsproblemer der kunne være?

For det skulle nu ikke undre mig, at der sikkert er racer under 45 cm, der ville være fornuftge at hd fotografere smiley

• #42   26. mar 2013 Netop

Det er spild af penge og tid, og kan måske påføre hunden unødvendigt stress...

• #43   26. mar 2013 Jeg undrer mig meget over den her udtalelse..

"Ved en avlskåring bliver hunden set meget grundigt efter, og alt skal være i orden efter standarden + hundens mentale tilstand bliver testet. Dette sker ikke på 5 min, som jeg alt for ofte har set på DKK´s udstillinger."

Ehmm hunde bliver jo ikke avlskåret som sådan på udstillingerne ?
    Nu kan jeg kun snakke ud fra min egen race, og der tager en avlskåring altså VÆSENTLIG længere tid, og foregår slet ikke under en DKK udstilling smiley

Så kan ikke helt se, hvad den der skulle til for smiley
    Fair nok at man er imod DKK, men kan vi ikke forsøge at holde os til fakta i sådanne tråde her, i stedet for at komme med usandheder...

• #44   26. mar 2013 Og jeg ved ikke om det bare er mig, men mit klare indtryk er, at specialklubberne under DKK gør meget, både mht racetypiskhed og sundhed i forbindelse med avl osv..

• #45   26. mar 2013 Karina..
    Det er egentlig også mit indtryk..
    Ved da i hvert fald at RKD gør rigtig meget i den henseende.. Bare noget så simpelt som at avl med tavle, nu er udelukket hvis ikke der ligger en mental test på begge hunde..

• #46   27. mar 2013 Angående avlskåring. De hunde som skal avlskåres bliver bedømt i en ring, mens den almindelige udstilling foregår i resten af ringene, så jo en avlskåring finder sted på udstillingerne.
    Når jeg skriver at det kun tager højst 5 min at avlsgodkende en hund på en DKK udstilling, er det fordi, der skal bedømmes ca 20 hunde i timen, så kan man jo selv regne ud hvor meget tid og hvor grundiogt en hund kan bedømmes i den klub.

• #50   27. mar 2013 Isabella
    Den havde jeg ikke set, men det lyder da godt nok underligt..

• #51   27. mar 2013 Det kan godt være, at man ind imellem føler at DKK er lidt beurokratisk, men hellere det og at der er styr på tingene, end misledende informationer og rodet system smiley

• #52   27. mar 2013 I DHL skal alle avlsdyr avlskåres. Dette finder sted sideløbende med afviklingen af en udstilling. Man kan således meldes både til en avlskåring og til udstilling.
    En avlskåring er = avlsgodkendelse, hvis de sundhedsmæssige undersøgelser også er i orden for den enkelte race.
    Medlemmer af DHL er mest interesseret i udstilling og socialt samvær, da det hovedsageligt er selskabshunde.Derfor er der ikke så mange aktiviteter. I de 20 år jeg var medlem af DKK har jeg kun deltaget i udstillingerne, så for mig er DHL ikke anderledes på dette punkt.

• #53   27. mar 2013 Ørnfeldt,det må vist være "stamtavle" fra DDA og CKCS eller hvad den hedder,det er i hvertfald den man kan udfylde på nettet ,tror jeg at der menes.

• #55   27. mar 2013 Prøv at kontakte klubbens bestyrelse.

• #56   27. mar 2013 nu med en oskar
    Okay, så det skal forståes som:
    Forældre hundene har stamtavler i DHL, men opdrætter er smidt ud, så opdrætter har lavet en i de andre klubber og så tror hvalpekøber de kan få den konverteret til DHL ?

• #57   27. mar 2013 Ørnfeldt: ja

• #58   27. mar 2013 Okay, det forstår en ny hvalpekøber da sikkert også eller noget..

Kommentér på:
DHL "salgstale"

Annonce