744 visninger
|
Oprettet:
Usikker/bange overfor fremmede {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har et lille problem med, at min hund bliver bange eller usikker når hun møder fremmede mennesker. Selvom de sætter sig på hug og vil kæle for hende trækker hun sig tilbage. Hun er på ingen måde sådan overfor mig og familien, men folk hun ikke kender er hun ikke tryg ved. Hun er knap 5 mdr. Hvordan kan jeg hjælpe hende??
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 161 Svar: 12.820
Hendes selvværd vil styrkes når hun opdager at fremmede mennesker holder afstand og ikke tager den kontakt, som hun så tydeligt ikke ønsker.
Hun skal nok tage kontakt når hun vil. Du må endelig ikke presse.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 83 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.720
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Det er ALT for tidligt for sådan en bange hund at gøre som Karina foreslår. Dét er jeg bange for kun vil gøre ondt værre.
Senere....når hun flittigt udviser undersøgelsesadfærd ift. fremmede ( går hen og snuser til dem ), kan man udvide med dét, som Karina foreslår.
Men indtil videre, - sørg for at folk ikke antaster hende, - rækker ned efter hende, - kigger indgående på hende osv.
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 144
Ved gåtur havde jeg trænet hende med klikker og targetstik, og når vi gik forbi fremmede hev jeg det frem, og så lærte hun at "ignorere" de "fremmede", for så var der jo godbidder i farvandet
Og ja nu, så opsøger hun alt og alle for at få godbidder og blive snakket med, men det har været en lang og sej kamp!
aug 2007
Men derfor mener jeg stadig godt, at de kan indlære øvelsen, så de ved hvordan de kommer i gang, når først hvalpen er klar
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 59 Svar: 144
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Det vigtige er, at dine gæster respekterer og forstår, at din hund skal have lov til at tage initiativet til kontakt, når HUN er parat. Selv om de synes, hun er sød, og gerne vil nusse hende. Lad dem komme ind, og lad evt. hunden snuse til dem, hvis hun gør tegn til det, men ignorer hende ellers og gå hen og sæt jer roligt ned. Så skal hun nok selv tage kontakt, når hun føler sig tryg ved det, og på den måde bliver det en god oplevelse både for hende og for dine gæster.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
Så er vi enige.
Bare det sker i hundens tempo, - men jeg har set alt for mange prøve sig frem med at sidde på hug, smaske, vende ansigtet væk fra hunden og prøve at lokke den nærmere med en godbid og hvor hunden tydeligvis ikke har været klar til det endnu.
aug 2007
Usikker/bange overfor fremmede