1.635 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hundebur vs. løs i bil Hundebur vs. løs i bil

Hejsa. Til sommer skal cocker spaniel’en Charlie være storebror til en Leonberger, og det skal der selvfølgelig forberedes til. Jeg har en lidt lille bil, en Chevrolet Spark. Indtil nu har Charlie siddet “frit” i bagagerummet, uden problemer. Men der er naturligvis ikke plads til en mere i bagagerummet, så jeg har besluttet at jeg skal have hævet bagsæderne ud. Og her kommer mit spørgsmål så: min første tanke var at få sat et gitter op mellem føresæderne og hvor hundene skal være. Også skal vapserne bare være frit i det nye store bagagerum. Den anden tanke er selvfølgelig at erhverve 2 stks. bure. Jeg synes der er vildt mange meninger om det, så vil gerne høre hvad jeres holdning er(:

På forhånd tak(:

Mange påskehilsner,
Rikke

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installering af komfur 630 kr.
  • Skift af aqaustop og indsætning af maskine 600 kr.
  • Fjernelse af jord 3.499 kr.
  • Elektriker - opsætning og tilslutning af lysskinne 1.650 kr.
  • Samlet Ikea køje seng 625 kr.
  • Ordne have 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundebur vs. løs i bil
  • #1   31. mar 2013 Jeg har en hunde sikkerheds sele til Goofy som jeg på sigt vil bruge. Som det ser ud lige nu kan han ikke lide at være sat "fast" (nogen steder heller ikke ude foran en butik)

Jeg har overvejet bur, men da vi ikke har vores egen bil er dette ikke en mulighed for os endnu.

Min personlige mening, Hvis hunden kan side stille i en sikkerhedssele uden at vikle sig selv ind, så er jeg til det. Men hører også at rigtig mange hunde har det rigtig godt med at sidde i bur og det giver dem ro på "rejsen"
    Tror meget det er forskelligt fra hund til hund.
    Desuden er der også noget sikkerhedsmæssigt inden over.

• #2   31. mar 2013 Det kan aldrig komme på tale med sele for mine hunde. Det er min bil simpelthen for lille til, så ligegyldigt hvad skal jeg have mine bagsæder ud(: Så jeg står mellem valget bur eller ikke bur(:

• #3   31. mar 2013 Er det ikke lovpligtigt at hunden skal være i bur nu?

• #4   31. mar 2013 Din hund bliver betragtet som gods og skal derfor også transporteres forsvarligt ligesom gods. Om den er løs, i bur eller med sele er underordnet, den må bare ikke kunne genere føreren. MEN hvis du kører galt og du har en løs hund i bilen vil du højst sandsynlig få skylden, da hunden kan have generet din kørsel.

Men for din egen og hundenes sikkerheds skyld, er et bur det bedste!
    Du kan evt gå på youtube og søge efter hund og crashtest, så kan du se hvad der sker med en løs hund i en bil når man kører galt smiley

• #5   31. mar 2013 Jeg kender efterhånden nogle stykker, der har været ude fra trafikulykker med hunden i bilen.
    Heldigvis har dem, jeg kender haft hunden i bur, og der er ingen tvivl om, at det har reddet hundens liv.
    Og hvem ved, måske også førerens?

Sådan en hund kommer altså flyvende og smadrer alt på sin vej, hvis der sker en ulykke.

Så frit i bilen - aldrig.
    Med sele, det kan gå.
    I bur - så kan hunden få en base i bilen, hvor den føler sig hjemme uden og bliver fri for at være bundet.

• #6   1. apr 2013 Kan godt fornemme at tendensen er bur(: Så er mit næste spørgsmål, hvordan vælger man størrelsen? Der er ikke voooldsomt meget plads jo, så skal have det til at gå op med 2 bure hvor det ene godt må være større end det andet(:

• #7   1. apr 2013 Det nemmeste ville nok være et dobbeltbur med flytbar skillevæg. Jeg har selv en golf 3 og har købt sådan et bur. Det er rigtig smart smiley
    De fås foldbare og koster omkring 600-700kr smiley

• #8   1. apr 2013 Hvor har du købt det? Har du måske et link?(:

Det lyder nemlig ret så billigt, i forhold til det her jeg har kigget på: http://www.mypets.dk/shop/hundegitter-til-bilen-2014p.html

• #9   1. apr 2013 De billige bure er som regel ret tynde, så hvis man blir påkørt bagfra, tænker jeg at det krøller sammen om hunden.

• #10   1. apr 2013 Louise K; tænker du at det jeg linker til er et af de billige slags, eller var din besked mere generel?(:

• #11   1. apr 2013 Nej jeg tænker mere de billige smiley
    Det du linkede til, så lidt mere holdbart ud. Du skal også tænke på at det er en stor hund du skal ha, så det er rigtig mange kg der kommer flyvende, hvis uheldet er ude.

Nu ved jeg ikke hvad dit budget ligger på i forhold til bur. Men hvis jeg havde råd, ville jeg ville klart vælge noget i den her stil smiley
    http://www.foderxpressen.dk/shop/hundebure-til-bil-47c1.html?gclid=COuk8JacqrYCFaHHtAodJlUAcw

• #12   1. apr 2013 Jeg har som sådan ikke noget budget, dog ville jeg blive glad hvis jeg kunne finde noget som ikke gør at jeg ender i 10.000 kr(; Skal jo have 2 bure. Men tak for linket, dem vil jeg kigge nærmere på(:

• #13   1. apr 2013 Bur. Klart bur smiley

• #14   2. apr 2013 Når man skal finde den rigtige størrelse bur, SKAL hunden så kunne sidde i en alm sit uden at bøje hovedet?
    OG
    SKAL den kunne ligge i en lige dæk

Sad nemlig og kiggede på de link som er i denne tråd, og de højeste bure er ca. 70 cm i højden. Hvilket jeg ikke syntes er specielt højt, til en større hund. med en stang højde på 72 cm.

• #15   2. apr 2013 Jeg stemmer også klart for bur. Jeg har et par specialbyggede bure til mine (det kan man få hos fx Hakon). De er solide og sikre + det har den kæmpe fordel at jeg kan hav bagklappen stående åben uden at hundene kan hoppe ud af bilen, hvilket er rart om sommeren. Mine er specialbyggede fordi de ikke skal være lige store; en dobermann i det ene og en irsk terrier i det andet. Det kostede faktisk kun 2500 kr pr stk at få dem lavet. Min dobermann kan stå oprejst i sit bur, men ikke med hovedet højt løftet. Hendes bur er 100 cm x 55 cm i bundmål og 75 cm højt. Hun er selv lige pt 65 cm og vokser muligvis et par cm til. Buret virker somom størrelsen er ret passende til hende.
    Min irske terrier kan invitere gæster i sit bur på 100x45 cm og 75 cm i højden....

• #16   2. apr 2013 For det første vil jeg sige DEJLIGT at du skal have en leonberger, dem er der ikke for mange af! Hvor køber du fra?
    Med to hunde ville jeg nok også vælge bur, så de ikke begynder at rode rundt med hinanden og derved gernere dig. Men tror det bliver lidt af en opgave at få plads til to bure i din bil smiley

• #17   2. apr 2013 Goofy D: Det er et rigtig godt spørgsmål! En Leonberger han kan blive tæt på 80 cm over ryggen, og synes heller ikke jeg kan spotte nogen der er så høje.

Charlotte: Ja ikke? Jeg glæder mig også SÅ meget! Især og se hvordan Charlie vil reagere på at få en "lillebror"(; Jeg skal have ham fra Leodania(: Venter bare på at der snart sker noget med tæverne(: Bruger du bur til din? Jeg er godt klar over at det bliver lidt tricky, den er altså ikke så stor den bil, derfor jeg prøver at opstøve en tommelfinger regel på størrelsen, så jeg kan få hele puslespillet til at gå op(;

• #18   2. apr 2013 Nogen der kan svarer på hvordan man finder den rigtige størrelse bur til sin hund???

• #19   2. apr 2013 Måske vi bør lave en ny tråd til det emne, Goofy D.? Så når det nok et bredere publikum(:

• #20   2. apr 2013 Rikke: det lyder som en kanon go ide.

laver en med det samme.

• #21   2. apr 2013 Lækkert! glæder mig til at byde ham velkommen herinde (hvis han bliver oprettet)
    Vi har en skoda fabia combi (stationcar) og vores har bagagerummet, og så har vi et originalt hundegitter smiley
    Vores kan liiige være i bagagerummet, og det er en tæve. Du skal have en han så her snakker vi 10-20 kg mere! Den er vidst meget tricky smiley

• #22   2. apr 2013 Altså nu er jeg kun til små hunde, og min vaps kommer til at sidde på bagsædet i sele.

• #23   2. apr 2013 Klart et bur

Og nogle rigtig flotte burer du linker til - dog i den rigtige dyre ende

Er selv i gang med at overveje hvordan jeg løser 2 bure i en lille bil - så hvis nogen har link eller andet til steder, hvor man kan få lavet special designet bure, så vil jeg SUPER gerne vide det...................

Kommentér på:
Hundebur vs. løs i bil

Annonce