{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Forårsvejr !!! Og koen er skidt tilpas :( {{forumTopicSubject}}

Åååhhh det skønne vejr vi har os indbyder til alt muligt !!

Lange gåture, hovedrengøring, fotografering og hele dage på Kurt´s minde (sommerhusgrunden) med hunden og oprydning..

Men Kaoz kan ikke rigtig så meget disse dage; han har nemlig ondt i hver og en muskel i hans krop - han har haft endnu et epileptisk anfald i onsdags..

Kaoz har haft epilepsi siden han var 4 år; han er 8 år nu - så det er ikke noget nyt som sådan.
- Anfaldne har dog ændret sig, og den nye version tager SÅ hårdt på ham smiley

Jeg er en god hundemor, og har taget de hensyn der skal til for at han "affinder sig med" at være i ro - jeg skal bare selv være i ro, og være hvor han kan se mig..

Vi var et smut ved dyrlægen lørdag aften, syntes han virkede SÅ dvask, nedstemt og havde selv googlet mig frem til både hjernesvulster og nyresvigt - dyrlægen er så sød og tålmodig; fik mig beroliget og jeg blev sendt hjem igen med visheden om, at det KUN er virkelig ømme muskler, muskler der sprudler af mælkesyre så snart han bruger dem..
- Har aldrig oplevet den slags smerter hos ham, så hans afdærdændring hylede mig helt ud af den..

Nåmen det er jo forår i stor stil, og Kaoz´ hundehoved siger "yaaaaay, vi skal ud og gå laaaangt og opleve en hel masse og bare være aktive"; det kan han slet ikke holde til (dog er det blevet bedre, men alt med måde jo), og jeg sidder så mest i sofaen og ser dumt TV og sørger for ikke at være for aktiv..

Kæresten min er ved at blive vanvittig! Han ved skam godt, at hunden SKAL være inaktiv for ikke at få så ondt, at han ikke kan finde ro til at sove - men han bruger enhver undskyldning for at komme UD af hytten og se noget andet end inaktiv kæreste og hund..

Var det ikke for koens skrøbelighed over min sindstilstand, så havde han skam fået teksten læst - men på den anden side forstår jeg ham udemærket.. Jeg gider faktisk heller ikke sidde inde og glo formålsløst ind i kukkassen, men jeg har bare ingen alternativer - ikke hvis jeg skal forvente, at hunden holder sig i ro og giver musklerne den hvile, de skriger efter så snart han lige spasser lidt og glæder sig for meget over noget..

Det ER dødens pølse, men jeg sørger jo netop for at forkorte hviletiden ved faktisk at give ham hvad han har brug for; HVILE !!

Kæresten min er en dårlig hundefar; han ville skynde sig at tage Kaoz til stranden bare for at se ham være glad en kort stund - jeg tænker jo bare over de konsekvenser det giver - og sørger derfor for, at give ham den ro han behøver; hvadend han selv synes det eller ej..

Han er naturligvis ude og gå hver dag, men både på smertestillende og tilskud til musklerne..
- Han vil ikke spise større eller alt for hårde tyggeting, han har jo for pokker ondt i nakken - og sikkert også hovedet og kæberne; han plejer bare at få mad som underholdning når han holdes i ro..

Åh den søde forårstid... Jeg røvkeder mig for min hunds skyld; glæder mig over, at vi i løbet af ugen skal til dyrlæge, og få påbegyndt noget medicinering, det her skal vi ikke igennem igen hvis det på nogen måde kan forebygges!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forårsvejr !!! Og koen er skidt tilpas :(
  • #1   1. apr 2013 Åh stakkels ko. Det lyder som en grim omgang.

    Hvad med en gang massage? Ville det ikke være godt for hans ømme muskler?



  • #2   1. apr 2013 Nej han har ondt i musklerne, at man trykker på dem gør det nok på ingen måde bedre...
    - Dyrlægen er kiropraktor, og rettede hvad der var at rette, og det påfører jo nye smerter i nakke og bryst; men i det mindste er han helt klar til healingen smiley

    Der er intet quickfix desværre, hans muskler skal have ro efter at han har løbet marton (epilepsi), og det eneste jeg kan gøre er at smertedække efter bedste evne, og så give ham tilskud til musklerne..
    - Et tilskud, der faktisk er til heste, og ikke noget man kan få til hunde..

    Dyrlægen sagde, at vi med det tilskud kunne gøre LIDT mere, men der var ingen hurtig vej..

    Der er allerede fremgang fra i går og til i dag, men det hjælper ikke meget på min kedsomhed at vide, at om 4 dage er han nok fit for fight igen... Jeg keeeeeeeeeder mig, og min hund keder sig bravt !


  • #3   1. apr 2013 Stakkels jer. Men heldigvis skulle vejret fortsætte med at være godt, så I også får lidt forår, når han er fit for fight igen

  • #4   1. apr 2013 Jeg sidder bare og hepper på snestorm, regnvejr og rigtig efterårsrusk - kun for at fjerne kådheden koen får når foråret summer og solen luner... Jeg er superuretfærdig, men jeg har været bekrymret og nu på kedsomhedens sorte bund på 4. dagen.... giiiiider ikke mere!!!

    Men alt for hunden naturligvis.... Og kun lidt bitterhed over at kæresten både har været til påskefrokost og tilbragte 6 timer på Kurt´s minde i går; og er ved at gøre det samme i dag... Men jeg ville gøre det samme, var det ikke lige for hunden altså smiley


  • #5   1. apr 2013 Årh stakkels pirart !! Håber det bare er et simpelt vrid!
    - Og stakkels moren, der OGSÅ er bundet indendørs i vejret smiley

    Må forresten nok hellere afblæse tælning af pletter næste weekend; jeg tænker at jeg hellere må våge som en høg når vi påbegynder epilepsimedicineringen... Ellers lige hvad jeg kunne trænge til ovenpå sådan en dum næsten-uge !


  • #6   1. apr 2013 Din stakkel, og ham det samme (altså hunden, ikke den lidt uforstående kæreste smiley )
    Når i starter op på medicineringen, så vil han blive træt, tåge lidt rundt - så det bedste er egentlig bare at lade ham sove. Så for du ikke skal gå helt i selvsving af uvirksomhedens ulidelige kedsommelighed, så synes jeg da bare du skal planlægge noget "arbejde". Hva' f... er tælningen af pletter, kan det ikke udføres med en halv bedøvet vovse liggende ved siden af?


  • #7   1. apr 2013 Det ved jeg ikke, skal lige til dyrlæge og have en snak... Men håber at kunne få medicin med det samme... Bliver stresset af at afvente nyt anfald!

    Uanset hvilken medicin det bliver, så er det ikke mere skadeligt end anfaldne i sig selv er - og jeg vil gerne begynde så hurtigt som muligt, det her skal undgåes!

    Ih man bliver så uendeligt bekymret når dyrene er skidt tilpas.... !


  • #8   1. apr 2013 Kirsten - Nej tælning af pletter er træning af Miriam og hendes Pirat med pletter; det deltager Kaoz ikke i, og jeg vil derfor ikke være hjemme smiley

    "tåge rundt".... så tror jeg vi skal vente med at starte op tuil hans muskulatur er fin igen; ellers bliver det da noget rod... Og sikke mange forstrækninger jeg lige ser for mig *gulp*


  • #9   1. apr 2013 Griner, jeg troede tælning af pletter måske var maling af et trængende sommerhus eller lign.....

    Balou gik egentlig bare i slow mode, absolut ingen risiko for forstrækninger. Alt foregik i langsom lidt vaklende gang de første par dage, men måske dyrlægen vil starte Kaoz stille og rolig op på Fenemal, så er bivirkningerne jo ikke så voldsomme.


  • #10   1. apr 2013 Ja jeg må høre hvad hun mener er bedst !

    Han sover nu, snorker sagte og knurrer lidt med mellemrum.. Det betyder i det mindste han er smertefri, men også at jeg ikke kan gå ud og tisse fordi han så sidder foran døren og ser ulykkelig ud når jeg kommer ud "hvor gik du hen moar, jeg sov og så var du væk!!!"

    Han bliver SÅ afhængig når han har ondt... Han er en lille (eller 42,8 kg) velcro-hvalp når han er skidt tilpas... træls med træls på...
    - Jeg har hørt rygter om hunde, der går for sig selv når de har ondt... Min bliver SÅ meget in-my-face !


  • #11   1. apr 2013 Kaoz er i ro når jeg er det... Han ligger bare og afventer at jeg foretager mig noget... så jeg foretager mig intet...

    Han klistrer jo, så al min aktivitet må foregå i stuen.. gøre rent kan det ikke blive til, det er en aktivitet, der er forbundet med at Kaoz er ude med aktivering eller hjælper moar.. Så jeg sidder ved pc... eller ser tv... eller nusser ham lidt og lader som om jeg ikke synes det er synd for ham..

    Går jeg i et andet rum går han med efter 2 min; altså jeg kan godt hente et glas vand, men lave mad - og han står der og siger "jeg kunne ikke se dig moar !"

    Det er jo fint som sådan... Men på dag 4 er det liiiige ved at tage overhånd..
    - Kæresten reagerer han ikke på. Claus kan køre, komme hjem, lave mad, gå i bad og ellers underholde sig selv med køreture, gåture og væren ude og være aktiv.. Men går jeg sidder Kaoz sig i gangen og piver og får ikke den ro han bør have..

    Jeg ser det som et stort problem, han har ikke været helt så slem de andre gange han har været i ro - men et vågent epilepsianfald har virkelig sat sin skræk i hunden...


  • #12   1. apr 2013 Det skal forresten ikke forståes således at han skal ligge fuldstændig stille, men det er superfint hvis han SOVER imellem turene.. Han har brug for søvn og fuldstændig ro i musklerne, det har han ikke hvis han trasker efter mig konstant eller sidder i gangen og venter på jeg kommer tilbage..

    Han ligger i gangen og sover, i sin kurv, på stuegulvet ... er i køkkenet og drikke flere gange, går med ud med skraldespanden, og bliver fulgt i haven når han har sovet længe, han skal ikke holde sig 10 timer bare fordi han ikke kommer på sine vanelige ture..


  • #13   1. apr 2013 Vi er på sommerhusgrunden 1-2 gange om dagen.. Alt efter om han når at overanstrænge sig selv så meget at bagparten slingrer og ryster når vi er færdige - i dag prøvede vi at holde kaffepause, men han gad slet ikke falde til ro, han ville bare opleve 1000 ting og lå som en farao og beskuede sit rige med et fjollet blik der sagde "lige om lidt"... Av i musklerne, og han var længe om at falde rigtigt til ro pga mælkesyre (ondt jo)..

    Han halser lidt, slikker lidt på sine ben.. prøver at finde en ordentlig stilling.. flytter sig... ynker lidt... og pludselig virker de smertestillende, og han falder i søvn..

    5 timer senere kan vi så gentage hele senariet - Koen keder sig bravt og springer op hvis jeg bevæger mig...

    Jeg er overtræt, ynkværdig selv og nedslidt af bekymring og omsorg... Det er dæleme hårdt arbejde at være hundemor !


  • #14   1. apr 2013 Han har det skam allerede bedre - det er mest mig der er ved at blive vanvittig og bare vil have en hund, der kan gå lange ture NU smiley

    Han er feks begyndt at strække sig igen.. Ikke helt så dybt som han plejer, men stadig.. Det er noget, og det betyder KNAP så ømme muskler smiley

    På den gode side, så sagde dyrægen at han havde tabt sig MEGET.. vægten siger 42,8 kg, så dyrlægen synes 200g er meget *GG* - men ja, han har fået muskler i stedet for de leverpostejsruller han har holdt varmen på i vinters *fnis*

    Vi vil lufte ham, hjem og fodre ham og så håber jeg på at morgendagen ser lysere ud og mindre ømme muskler smiley


  • #15   2. apr 2013 Det var faktisk in første tanke - at holde ham så varm som mulig..

    Men Kaoz vil meget gerne ud hele tiden, og dyrlægen mente, at han køler sine muskler ned i den kolde, sneklare forårsluft... - dog er det ikke så slemt længere, nu vil han bare ud for at opleve noget, og det er jo et supert tegn på bedring smiley



Kommentér på:
Forårsvejr !!! Og koen er skidt tilpas :(

Annonce