{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stam Tavle, hva forskel gør det ? :)
  • #1   6. aug 2006 Hmm er det kun det ?:P

jeg fik engang noget afvide om at dyrlægen kun ville se hunde hvis de havde stam tavle

ps. bare så alle ved det har jeg lånt min vens profil.

• #2   6. aug 2006 hvor har du hørt det med dyrelægen? Der går de nu ikke op i men nogle opdrættere indgåpr aftaler med køber om at betale dyrelæge regninger det første år hvis hunden bliver alvorligt syg! (i hvertfald hvis det har været noget arveligt noget smiley

• #3   6. aug 2006 Hmm jeg hørte det bare for noget tid siden af en ven.

Men jeg vil nu helst have en amstaff, men prisen med tavle er for stor smiley og jeg kan ikke vente med at spare op ! smiley

• #4   6. aug 2006 Med stamtavle kan du være sikker på at kunne få kyndig råd og vejledning fra din opdrætter, som passer lige netop til din hund.

• #5   6. aug 2006 Okai smiley nu snakker i alle sammen om en opdræltter ?:P

Min far har lige købt en schæfer hund " vagt" til vores sommerhus. den har kostet kassen, og den var blevet trænet af en opdrætter er det sådan noget ?:P

• #6   6. aug 2006 Christina & Zitara - Aalborg *
    Det skal jeg nu også love dig for at vi fik der hvor vi købte basse, det var fra jeniki herinde, men man er ikke lige heldig hvergang min veninde har lige købt en staff uden tavle og kom hjem med en hvalp med kennelhoste og ingen råd og pasning overhoved, men hunden er nu rask og en af de kønneste jeg har set længe smiley

• #7   6. aug 2006 Nu vi er igang , er der nogen forskel ved at have en han eller hun ? ved godt at det hunden der bære hvalpe hvis det kommer der til. men ville bare høre om der er noget andet ? størrelse osv.

• #8   6. aug 2006 jeg har ventet 2 måneder smiley kan ikke vente mer.. har 3000 kr nu, og næste måned 2000 kr.. det blir 5000 kr,. men de der med tavler koster jo 8000 kr:S

• #9   6. aug 2006 Hvorfor ikke vente og spare op til en hund med stamtavle?
    Har du da ikke råd? Har du råd til at have hund? Hunde koster også noget at ha :o)
    Foder, ting, og de slemme dyrlægeregninger.

• #10   6. aug 2006 Ja så har forstået det nu. så må jeg vente og få råd til en med stam tavle ! smiley

• #11   6. aug 2006 heh, jeg har sat mig inden i hunden, en af mine goder venner har del selv.

men ja okai jeg køber en med tavle. ;=)

men hvis jeg nu er så dum jeg køber en uden tavle, hvis jeg ser en god pris her fra sjælland hva er det så jeg skal spørge om ? og kigge efter på hunden ?

• #12   6. aug 2006 hehe smiley

• #14   6. aug 2006 Kigger på Stafford terrier smiley også undernavnet amstaff.

lise tak smiley det var en stor hjælp !

• #15   6. aug 2006 Man har ingen som helst sikkerhed for at få en sund hund selv om den så har nok så fine papirer!

Og jeg taler af erfaring!!!

• #16   6. aug 2006 vent, spar op, køb med tavle, specielt en amstaff, og læs imellemtiden om hunden

læs alt hvad du kan, ring og snak med de forskellige kenler i ventetiden

lær alt hvad du kan om din kommende hund

en amstaff er ikke bare en hygge nygge hund, den kræver en del, både af dig og af træning

jeg har en på 4 mdr. han er en håndfuld, dejlig, glad men en håndfuld

• #17   6. aug 2006 Hvis du køber en Muskelhund uden stamtavle, er du selv ude om de evt problemer, du kan komme ud i med en evt. mistanke, om der er noget i den som du måske gerne ville havde undgået.....

du kan ikke bevise noget og står ret skidt i en evt. tvist om der skulle være en forbudt race i din hund.

det kan godt være at hunden er i åhh sååå sød men den skal lige vokse lidt og have lov til at udvikle sig og sin adfærd om ca 6 - 8 mdr har den skiftet en del karakter og måske står du med noget du ville være foruden, hvem ved ...!!! opdrætteren er sgu ligeglad han /hun har brugt pengene på næste kuld eller det som er sjovere og problemet er kun dit og dem du møder

Jeg ville tænke meget over det hvis jeg var dig 5000,- er en del penge..... trods alt !!!!

er det din første hvalp / hund du selv bruger penge på ???

• #18   6. aug 2006 okai line:D

jah det den første for mig selv.

min far har haft schæfere hunde. 7 i alt.

• #19   7. aug 2006 hej Mads

hvad angår det med pengene, så hvis du nu finder en opdrætter, såå kan du jo følge hvalpen fra fødsel og til du må tage den med hjem og det er jo ca 2 mdr. måske du så ikke har pengene til den stamtavle???

• #20   7. aug 2006 Line L: (citat)
    Hvis du køber en Muskelhund uden stamtavle, er du selv ude om de evt problemer, du kan komme ud i med en evt. mistanke, om der er noget i den som du måske gerne ville havde undgået..... (Tænker du her pit??? Den er nu engang stamfar til alle amstaffs også dem med pap)

du kan ikke bevise noget og står ret skidt i en evt. tvist om der skulle være en forbudt race i din hund.
    (Yep forbudt race = pit, arrrrg så ser det sgu slemt ud for alle amstaffs LOL)

• #21   7. aug 2006 Som andre vidst nævnte, husk nu at det jo heller ikke kun hund med tavle der koster penge, der skal forsikring, dyrlægetjek, måske vaccination og chip, udstyr, legetøj, fodder, træning, osv osv osv... Og der kan komme uforudsete småting som dyrlægen skal kikke på... Det løber op. Så er ski ærgeligt at stå med sine præcis 5.000 eller 8.000 kr som man lige har købt hvalp for, og så ikke ha' en krone til resten. smiley
    Men rigtig god fornøjelse med at finde og købe den rette hvalp for dig! smiley

• #22   7. aug 2006 Nu har du jo fået masser af gode og fyldstgørende svar på, hvorfor det er formålstjeneligt, at have stamtavle på sin hund *s*

Hvad angår, at dyrlægen skal se tavle på hunden inden den kan blive behandlet.
    Jammen da kan jeg da godt forestille mig, at nogle dyrlæger tager forbehold for muskelhunde, nok især Arm. Staff, da der er mange pitt. blandinger..?
    Dette kunne være en, i mine termer, logisk forklaring på hvad din ven fortæller *s'

• #23   7. aug 2006 ArmE Maybritt...
    Jeg har først set det nu *gg*

Kommentér på:
Stam Tavle, hva forskel gør det ? :)

Annonce