1.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Føj det lugter! Føj det lugter!

Hej Hg. Jeg har et underligt spørgsmål! Vores tæve er lige kommet i sin første løbetid, og har blødt i 2 uger nu! Her de sidste par dage har det ikke været til at være i samme rum som hende nærmest da hun STINKER! det samme gør hendes tæpper og pudde, og det er tydeligt at lugten kommer fra blodpletterne. Det stinker helt igennem, og mit spørgsmål er nu om det er normalt? Kan der være noget betændelse i udbrud? Hun er også en bandit til at hoppe i sengen og vi er nu ikke så sarte hvis der kommer et par pletter, men den lugt der kommer fra pletteren er slet ikke til at holde ud! Har prøvet at google det, men der kommer intet frem. Mvh den fortvivlede hundeejer:-)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Oprette stikkontakt. 500 kr.
  • Samling af Ikea opbevaringskombination 1.500 kr.
  • Samling af Ikea Pax skab ned Hasvik skydedørslåger 200x201x66 1.000 kr.
  • køleskab bipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føj det lugter!
  • #1   11. apr 2013 Det kommer helt an på hvordan det lugter smiley

• #2   11. apr 2013 Det er vist helt normalt. Emmi har kun være i løbetid en gang, og det stank også fælt sidst i perioden. Jeg vaskede hende flere gange om dagen med en klud, og skyllede hende også jævnligt med bruseren, bare med lunkent vand.

Mener at have læst at man kan give dem noget der mindsker lugten.. Det er der garanteret andre der ved noget om..

• #3   11. apr 2013 Min tæve har aldrig lugtet i sin løbetid og hun er ikke god til at holde sig ren, men har aldrig i hendes 8 år oplevet det lugtede

• #4   11. apr 2013 Vores gamle Nala lugtede heller aldrig.. det må være forskelligt fra hund til hund.

• #5   11. apr 2013 Gaia lugter heller ikke, og synes ikke jeg kan huske de tæver vi havde da jeg var barn gjorde.
    Jeg ville overveje om der er noget galt hvis lugten er så slem.

• #6   11. apr 2013 min tæve har heller aldrig lugtet....

• #7   11. apr 2013 de tæver jeg har haft har heller ikke lugtet...

jeg har villet ringe og høre med dyrlæge om det kan være noget ...

gogglet hurtig dette ( på norsk )

Sur lukt - løpetid

Hei!!
    Til kvar løpetid lukter alltid Bella veldig surt bak. Før var det i ca 2-3 veker før.
    Men no har ho lukta i 3 veker, og det er endå ein måned til ho skal ha løpetid, i hvertfall etter ´planen´.
    Det hjelp heller ikkje om du vaskar ho med shampo.

Kva kan dette vere?

(Besvart 12.09.2004)

Hei!

Det kan være mange årsaker til sterk lukt fra en tispe:

Analkjertelsekret - mange tisper har ekstra mye lukt rundt løpetid - sekretet lukter sterkt og ikke godt (for oss)!

Utflod? Sjekk når hun har sovet om det er utflod, og om det kan være årsak til lukten - hvis ja bør du sjekke det hos din veterinær.

Dårlig renhold av hudfolder? Hvis hun er hoven og det samler seg sekret og rusk i hudfolder kan det gi vond lukt.

Intervaller mellom løpetider kan variere noe - så om hun har karakteristisk lukt som hun pleier å ha før løpetiden, så kanskje den kommer litt tidligere denne gangen?

Hilsen fra veterinær Cecilie Strømstad AlternatiVet Dyreklinikken for hund og katt

http://www.canis.no/ekspertpanel/spmsvar.php?spmid=9411

Kommentér på:
Føj det lugter!

Annonce