{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støt de danske ulve
  • #1   12. apr 2013 done

• #3   12. apr 2013 Se Detektor på DR.dk fra igår.
    Der er der et klip hvor de afslører gigantisk overdrivelse i artikel om ulve skulle angribe mennesker fra jyllandsposten.

Off topic - Se også klip fra den nyåbnede farfar bodega og dans. Og kom ind og sig hej til mig på den anden side af disken smiley

• #4   12. apr 2013 De angriber og æder hunde. Nej tak til ulve.

• #5   12. apr 2013 Jeg skriver som en den anden tråd om samme indsamling, at jeg støtter tanken, men ikke teksten

• #6   12. apr 2013 Kristine B:

Jeg fatter intet af din kommentar smiley

• #7   13. apr 2013 Typisk at bymennesker som aldrig vil møde en ulv i byerne syntes det er fedt at have ulve i DK

• #9   13. apr 2013 Jeg bor i en bette by, og skal ikke ret langt før vi enten er i skov eller hede osv og jeg glæder mig over ulven er her.

På en måde ku det være fedt at se den fri og på den anden side håber jeg ikke jeg møder den alene..
    Men hellere ulven tilbage i dk igen, end at skyde alt ned man er bange for..

• #10   13. apr 2013 Kan ulvene få hunde ejere til at fatte at de skal overholde loven og holde deres hunde i snor, når de færdes i naturen, så er det da bare positivt.
    Ulven kompensere vel for den manglende håndhævning af loven.

• #11   13. apr 2013 Gokke ulve er ikke harmløse overfor især får, men det kræver ikke det store at beskytte mod ulve.
    Vores sydlige naboer har rigtig gode erfaringer, som vi kan kopiere her i Jylland

• #12   13. apr 2013 Man må gerne have sin hund uden snor.... Man skal dog have kontrol over den. Har man ikke det, ja så SKAL den være i snor.

• #13   13. apr 2013 Ja Lobar, men ikke i naturen. Der skal hunden være i snor.

• #15   13. apr 2013 Skriver gerne under smiley

• #17   13. apr 2013 Og hvis vi nakker dem laver vi bare plads til en ny. Sådan er naturen. Den spreder sig hvor plads er.
    Bliver enkelt individer problematiske så kan man fjerne dem, men ikke bare fordi.

• #18   13. apr 2013 Det kunne da være fint med ulven, men der er ikke plads til den i vores land. Vestjylland forstås - den skal jo ikke være på Sjælland og øerne, så her er det jo nemt at mene det er en god ide.

Jeg undrer mig over at ingen vil lytte til en mand, der skulle være førende ekspert i ulve. Han mener jo det kun kan gå galt, men det er tilsyneladende ikke politisk korrekt.

• #19   13. apr 2013 I starten synes jeg, det var spændende med ulve i Danmark, men hurtigt så vi hvor mange får der hurtigt blev dræbt eller skambidt, og det satte mig på andre tanker.

Og jeg nægter at tro, at inden ulven angriber, sætter den sig ned og tænker: Det er et får, den spiser jeg, eller det er en hund, den må jeg ikke røre! Jeg læste i dag i avisen, at der var tegn på ulv(e) i nærheden af Hirtshals. Selv bor vi ca. 65 km. derfra, og vi har masser af plantage/skov omkring os, hvor også byens børn leger meget. Hvad hvis den tager et barn?

Nej, lad de lande, som er så tilfredse med ulve, beholde dem, vores natur er ikke stor nok til dem!

• #20   13. apr 2013 Gokke; Er faktisk ikke så bange for at der sker heste noget, sådan helt specifikt.
    Angriber en ulv en hest, så er jeg faktisk mere bekymret for ulven.

• #21   14. apr 2013 Det er da hesten og ikke ulven man skal være bekymret for - ulve angriber ikke elge med held.... Ulve i Sverige lever bla. af elge og rener - en hundulv som de har store problemer med i Sverige har nedlagt over 30 rener - alene...

• #22   14. apr 2013 Jeg mener, der al mulig grund til at være bekymret for vores landbrugsdyr. Danmark er ikke så stort, og op til et hvert skovareal, hvor ulven vil typisk lever, er der marker, og det vil da være synd, at vores dyr skal holdes på stald, fordi der kommer et "spændende" nyt dyr i naturen, så vi fint har kunnet undvære i mange år.

• #23   14. apr 2013 Michael H:)
    Nu er der dælen dytme en stor forskel på bævere og ulve. Heldigt for dig, at du lige har fundet det, men hvis der virkelig kommer fler (mange) ulve til Danmark, tror du så at det vil være et enkeltstående tilfælde, at de overfalder, måske ikke lige mennesker, men vores landbrugsdyr, husdyr og måske........børn?

• #24   14. apr 2013 Batdog; Derovre er flokkene også større. Her er der tale om 2 ulve eller sådan noget. Kan da godt være, det lykkes dem, men sq ikke, hvis de går ind på en fold med flere store heste, det tror jeg ikke på.

• #25   16. apr 2013 Michael H
    Det hjælper da ikke at lave et reservat til dem, der kommer jo stadig flere ind over grænsen.

• #26   16. apr 2013 Der bor 5 Svensker på samme område som 126 Danskere - nej - her er ikke plads til ulve.

• #27   19. apr 2013 Jeg synes simpelthen det er forfærdeligt at mennesker er så egoistiske at der slet ikke kan være plads til andre end os.

Ulvene har været her før, Hvorfor skulle det pludselig blive et problem fordi den er her igen. Nu kan vi glæde os over de ikke har rapies.

Det er langt mere farligt at man blive slået ihjel af en menneskeskabt genstand/ middel/ mekanisme end at du blive spist af end ulv. Og det gælder også jeres hunde. Giv nu plads!!

• #29   19. apr 2013 Kristine:)
    Ja, ulvene har været her før, for over 100 år siden, men du må da indrømme, at Danmark har forandret sig siden da.
    Jeg kan se på din profil, at du er rimelig fredet, hvis der kommer flere til landet. Vi bor i et område, hvor der er skov og plantager rundt om hele byen, det er jo et godt tilholdssted for evt. ulve, og det er jeg skisme ikke tryg ved, for mange af byens børn er vant til mere eller mindre at bruge området omkring os som legeplads!
    Kunne du forestille dig, at have din hund og evt. et legende barn med derud?

• #32   20. apr 2013 Jeg synes også vi skal gøre plads til ulven. Jylland er da ikke særligt tæt beboet, og der er stadig udyrkede områder - selvom vi er et af de store landbrugslande!!
    Vi kan da bare give landmænd m.m. lidt erstatning for får og andre dyr, som ulven måtte slå ihjel. Ikke for meget erstatning - det skulle nødigt blive en forretning.
    Det bliver nok heller ikke meget erstatning. Ulven dræber kun det den skal spise. Det så man tydeligt med de får, der blev fundet. Og de havde nok ikke lidt ret meget da ulven kom.
    Så kom med ulven - bønderne kan bare passe på deres dyr. Der er jo ikke sket ret meget i de sidste 200 år der er gået siden ulven var her sidst.

Sikke noget naivt vrøvl. Tænk Jer dog om. Der er ikke plads til ulven herhjemme.

Kommentér på:
Støt de danske ulve

Annonce