3.349 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

Findes der en race som minder om shih tzu temperament mæssigt Findes der en race som minder om shih tzu temperament mæssigt

sad lige og tænkte på om der er en hunde race der minder om en shih tzu her tænker jeg især på det rolige temperament de har ?
inde for de små selskabs racer
nogen der har nogen bud på om det findes og hvis det gør hvad er det så får en race :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Findes der en race som minder om shih tzu temperament mæssigt
  • #1   16. apr 2013 Lhasa Apso , se mine hunde . Super nemme , allergivenlig , altid glade

• #2   16. apr 2013 Flere af de små selskabshunde har et temperament som minder om shih tzu smiley
    Prøv at læse om dem på www.canis-minor.dk

• #3   16. apr 2013 Gesa P Lhasa apso er bestemt en skøn hund men slet ikke som en shih tzu
    Ginne har været inde og læse om de forskellig racer men syntes ikke jeg kan finde nogen der minder om shih tzuen rolige temprement

• #4   16. apr 2013 okey syntes når jeg læser om Lhasa'en så er de meget stædige hvor shih tzuen er mere mild eller hvad man nus kal kalde det :o)

• #5   16. apr 2013 Synes jo f.eks. min egen race minder om i temperament.. Bolognese.
    Bolognesen bør være lidt mere kedelig og tantet, seriøs - men er det sjældent..

• Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
  • #7   16. apr 2013 Malteser

• #8   16. apr 2013 Bolognesen kunne god lyde som om den minder lidt om shih tzuen men pelsplejen er den ikke indenu være en på et shih tzu
    Malteseren kunne også godt være et bud men igen pelsplejen skulle hvis være svære en en shih tzu
    har kigget en del på japaneseren men er i tvivl med dens pels pleje

jeg er meget forelsket i shih tzuens sin og rolige gemyt
    og jeg har prøvet at bade og børste en så jeg ved hvad det kræver og syntes det bar lang tid, lidt hårdt men hyggeligt
    så tænkte lidt på om der fantes en race der minde om den men med mindre pels plege :o/
    jeg ved man bare kan klippe dem og så er det mindre besværligt men da jeg rigtig gerne vil prøve at udstille er dette ikke en mulighed :o/

• #9   16. apr 2013 Mona tak for linkene :o)

• #10   16. apr 2013 Åh en shih tzu er bare dejlig.
    Jeg er pt i en hundesalon og jeg er så overrasket over deres temperament.
    I den tid jeg har været der, har der ikke været noget som helst med dem, og har bare puttet og fulgt med smiley
    Super dejlig race :).

• #11   16. apr 2013 Staffordshire de er nemlig bare så dejligt
    og jeg er så vild med dem jeg kender af racen
    men det med den pelspleje gør mig altså lidt nervøs og nu hvor jeg så gerne vil prøve at udstille kan jeg jo ikke klippe den
    måske skal det bare blive en shih tzu og så må jeg holde tungen lige i munden hihi

• #12   16. apr 2013 Shih Tzy og Lhasa Apso har slet ikke samme temperament!

• #13   16. apr 2013 Christina tak det mente jeg nok at jeg havede hørt og læst :o)

• Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    nov 2012

Hunde: 2 Svar: 22
    #14   16. apr 2013 Jeg synes nu ikke der er meget forskel på Shih Tzu og Lhasa Apso temperamentsmæssigt... Min mor har en Shih Tzu og min far havde tidligere en Shih Tzu, nu har han en Lhasa Also.
    Det er begge meget rolige hunde, og jeg synes som sådan ikke man mærker den store forskel.
    Ser man på pelspleje har hans Lhasa Apso en lidt "nemmere" pels end Shih Tzu'erne har/havde, men det kan også være tilfældigt...

• #15   16. apr 2013 Oh på den vis. Jeg kender mest til bichonnerne og de har jo alle pels som skal holdes. Måske japaneseren eller tibben - eller er den mon mere aktiv.

• #16   16. apr 2013 jeg har faktis kigget en del på japaneseren jeg har også skrevet med hen her inde som ejer flere af slagsen men jeg kender ikke rigtig til pelsplejen ud over det jeg har kunne læse og spøger mig frem til hvor jeg har prøvet at have en shih tzu pels i hænderne
    tibben har jeg også læst lidt om men syndtes ikke jeg kan finde så meget om den så jeg kan få be eller afskræftet om det er en race for mig måske jeg bare skulle holde mig til shih tzuen og se om jeg på en eller anden måde kan møde en japeneser i virkeligheden

• #18   16. apr 2013 Malteseren er bestemt en meget rolig og rar hund. Men hvis du vil udstille, bør du nok ikke vælge en malteser, da pelsen ikke er den nemmeste.
    Hvis man ikke vil udstille, kan man jo vælge at holde den i "hvalpeklip", og så synes jeg bestemt ikke at det er et problem.

• #19   18. apr 2013 Stine H jeg syntes også at have hørt at havanaise skulle have det samme temprement men pelsen skulle hvis være lidt svære at holde :o/

Lise-Lotte K Malteseren er bestem også et godt bud hvis jeg ikke ville udstille

• #21   18. apr 2013 Det gør Bichon Havanais, Peter F herindefra har begge racer :o)

* Staffordshire Bull Terrier Mom * Det er den nemlig, er så glad for at havde fået en Shih Tzu i mit liv :oD

• #22   18. apr 2013 Aino ja det har han :o)
    men sådan som jeg har forstået det er pelsen lidt svære at holde end en shih tzu
    så ja jeg tror jeg bare holder mig til en shih tzu og så se om jeg på en eller anden måde kan få met en japaneser :o)

• #24   18. apr 2013 Så er spørgsmålet om de så er ægte? har ikke oplevet eller hørt om ST med vejrtræknings problemer. Ja den er total skøn hvis man er til en hund der hviler godt i sig selv, er mild, kærlig, sjov, klovnet osv. ;o)

• #26   18. apr 2013 Lhasa'en kan også have meget forskelligt temperament..

Min hanhund er f.eks stædig som et æsel og er meget mistroisk overfor fremmede mennesker..
    Min tæve derimod.. Hold nu op, aldrig har jeg mødt en mere lalleglad hund som bare elsker alt og alle..
    Hun er en totalt modsætning af min hanhund..

• #27   18. apr 2013 Michelle, jeg vil sige køb kun med tavle, vær opmærksom på om dem du kigger hos tjekker deres hunde for pnp (nyresygdom) den har været væk for racen men popper desværre op igen hist og pist, så vil mene det er de gode opdrættere der tjekker deres hunde for det også holde dig langt væk fra dem der ikke gør.

• #28   18. apr 2013 Carina, hun er ikke så gammel vel?

Vores ST han blev 3 år i marts, han er stadigvæk rigtig legesyg og fjollet som altid ;o)

• #29   18. apr 2013 Aino - Hun er 11mdr.. Så nej hun er ikke så gammel.. smiley
    Hun har slet ikke ændret temperament siden hun var 8 uger, faldt kun til ro i sin første løb, men så snart den sluttede var hun lalleglad igen.. smiley

Min mors tæve, som er Afrodtihes mor og Katos kuldsøster, elsker også alt og alle.. Hun er dog mere rolig end Afrodithe men igen fuldstændig modsat af Kato..

• #30   18. apr 2013 hehe spændende om hun så ændre sig når hun er voksen ;o)

• #31   18. apr 2013 Hehe, ja det bliver rigtig spændende..
    Håber at hun beholder sit glade jeg, men der må gerne komme en lille smule ro på hende.. smiley

• #32   18. apr 2013 Michelle
    Du skal bare hoppe på smiley
    Pelsplejen skal du nok få lært. Det er altså til at finde ud af, og der er altid hjælp at hente.
    Hvis man starter som lille (og det er en hvalp jo), så "vokser" man med pelsen.

Der er stor forskel på Lhasa og ST. Lhasa'en er mere reserveret og stædig. Men selvfølgelig kan der være forskel fra hund til hund.
    Problemer med vejrtrækning har jeg ikke mødt i DKK.

• #33   18. apr 2013 det bliver med dkk tavle og med forældre der er chekket for pnp og pl :o)
    Peter ja det tror jeg også nok at jeg skal få men ja nogen gange bliver jeg bare så uskiier og så bliver jeg i tvivl
    men da jeg prøvet at børste en efter den havede været i bad gik det fint så et eller andet sted ved jeg jo at jeg kan og jeg ved der er hjælp at hende hvis jeg kommer i problemer tror bare jeg bliver usikker fordi jeg er så bange for at gøre noget forkert så hunde kommer til at få undt

• #34   18. apr 2013 Tobi ligger gerne og slumre når han er på bordet ;o) børster altid nedefra og arbejder mig stille og roligt op af benene, fra spidsen af halen og hen imod haleroden osv...
    Skulle der havde sneget sig en lille filt ind et sted siden sidste børstning, så holder jeg altid igen i pelsen nede ved huden, børster så filten ud i "etager" udefra og ned mod fingrene, man kan købe spray (jeg køber hos Peter) til hjælp til filt, så er de endnu nemmere at få børstet ud, tjekke igennem pelsen med en plastik kam, hænger den i et sted så er der en lille filt som snuppes så den ikke bliver større ;o)

Det vigtigste for dig er du fra start har hunden på bordet hver dag, bare et par min ad gangen, så gør du det nemt for dig selv og hunden, ellers kan man hurtigt stå med en hund der ikke vil være med til det hvilket ikke er særlig smart med en race med lang pels.
    En ST elsker man nusser om dem :o)

• #35   18. apr 2013 Aino mange tak for din beskrivelse det vil jeg huske på
    ja det med at de kan står/ligge på et brod er bare så vigtig tænker også at jeg vil have vendet den til at ligge i skødet så jeg kan sidde i min lænestol vær aften og børste igennem :o)

• #36   18. apr 2013 Det kan du også :o) bare I gør det jævnligt og hygger jer med det :o) men en god ting alligevel som start at vænne hunden til bordet, hos dyrlægen kommer den jo også på bordet, det vil så ikke være uvant, og hehehe vil du udstille slæber du nok ikke lænestolen med og ordner hunde i lige inden den skal i ringen ;oP

• #37   18. apr 2013 hihi nej den er ski for tung skal huske det med bordt for ja det er sku vigtig både i for hold til dyrlægen men også udstilling og ja det er da nemmest at stå ved et bor og få børstet igennem efter et bad :o)

• #38   18. apr 2013 Nemlig med mindre du vil sidde i lænestolen og blive godt gennemblødt på benene hehe og "blæst bagover" hvis du har en blower stående og blæse i jeres retning ;oP jeg må have fat i sådan en blower en dag, man mangler jo en 3 hånd når man står med en hårtørre :o/
    Man børster altid helt igennem før et bad ;o) også igen bagefter imens man tørre med hårtørre.

• #39   18. apr 2013 hihi ja det kunne blive noget være noget
    ja det er rigtig nok man lige skal huske at børste igennem inde mad
    jeg har set man kan få sådan nogen hårtøre med holder til så man kan stille den på borden så man stadigvæk har to hænder
    det er meget billiger end en blower

• #40   18. apr 2013 Du må da gerne linke til dem du har set ;o)
    Man skal vist bare passe på med hvilke man køber, synes det lyder til nogen "slår" hårdere end andre..

• #42   21. apr 2013 De ser ikke tosset ud Michelle :oD

• #43   21. apr 2013 det er ihvertigfald en pris man kan overkomme syntes jeg :o)
    og har skrevet lidt med folk som bruger dem og de skulle begge være gode ikke så gode og hurtige som en blower men god nok til formålet :o)

• #44   21. apr 2013 Måske man også kunne bruge sådan en her til den hårtørre man bruger i forvejen? http://www.amazon.co.uk/Jobar-JB4233-Hair-Dryer-Stand/dp/B0002VQ0WO/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1366546214&sr=8-4&keywords=hairdryer+stand

• #45   21. apr 2013 ov den var ski da smart hvis man kan stille på den så hårtøren kan blæse ned af så vil men vel sagtens kunne bruge den :o)

• #46   21. apr 2013 Må snart en tur og besøge en dejlig quinde i Ålborg så jeg får mærket hendes blower, for at fornemme forskellen på hendes model også en almindelig hårtørre, hendes blower bliver brugt til pomser og skulle ikke slå hårdt, dog koster den ret meget herhjemme men ikke i tyskland. Vil også gerne snart havde den "3 hånd", det gør jo det hele så meget nemmere :o)

• #47   21. apr 2013 okey :o)
    ja jeg syntes godt nok også at de er noget dyre selv dem man kan finde brugte er se noget dyre måske jeg bare er nærie :o(

• #48   21. apr 2013 Har man kun en hund tror jeg også det er fint med en af dem du linker til, men har man flere kan det måske være meget smart at investere i en blower :o)

• #49   22. apr 2013 ja det kan du have rat i :o)

Kommentér på:
Findes der en race som minder om shih tzu temperament mæssigt

Annonce