Sammenbringning af hunde?! {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er interesseret i at høre jeres meninger om, at bringe to hunde sammen. Jeg har i forvejen en Pekingeser dame på 8 år, som inden jeg overtog hende levede sammen med en anden hund, men var meget undertrykt
Hun har på halvandet år rykket sig kilometer til det positive. Hun er blevet modig, nysgerrig og mere interesseret i andre hunde. Hun kan også lege kort sammen med andre hunde, men særligt ved chihuahua'er/papillon'er bliver hun jaloux hvis man nusser dem. Den hund hun levede sammen med var en sådan blanding, (sammenhæng??)
Men for at komme til pointen, så har jeg fået chancen for at overtage en 6 årig Pekingeser dame, med et lignende sind.
Ville det være hul i hovedet at sætte dem sammen? - Jeg er nervøs om det ville ødelægge min hunds fremskridt, men samtidig syntes jeg hun fortjener en lille "kammerat".
På forhånd tak :o)
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
Inden du siger ja til endnu en hund, syntes jeg at du skal kører et roligt og langsomt introdusering forløb, så de to får den bedst mulige start med hinanden.
Alt efter hvordan det går, kan du jo så overveje om du vil tage endnu en hund ind i dit liv.
Jaloux eller måske husker den bare den anden hund ved synet af chiér og papillonér og bliver bange og utryk. Få hende til at assoisere synet af hunde hun reagere på med noget godt. lækre guffer er en go start.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Går det godt, kan din hund så "invitere" den anden med hjem.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Da vi overtog Tori tog det to dage med konstant guidning. Vi skulle vise hundene hvilken adfærd vi accepterede, og det var alt andet end negativ kontakt.
Efter to dage med stiv gang og rejse børster plus en enkelt diskussion med lyd og tænder, faldt der ro på.
Efter to uger kunne de lave alt sammen. Efter en måned begyndte de at lege sammen.
Tori var skrækslagen i starten, fordi nærkontakt tidligere har betydet slåskamp for hende. Hun skulle lige lære alm hundesprog at kende.
Men med de rette evner kan det lade sig gøre.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 11
:o)
Sammenbringning af hunde?!