470 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Opdragelse af Chi Opdragelse af Chi

Hej HG ..
Jeg vil høre om opdragelse af chi. Har en lille en på 1 1/2 år. Hun har en smule svært ved at høre efter. Når vi er ude og jeg kalder hende til mig, løber hun 4-5 cirkler omkring mig, og så er det a Sti afsted.. Først når jeg lader som om jeg går, kommer hun i galop hen til mig. Så er jeg blevet i tvivl om jeg skal rose hende eller skælde ud. Det jo godt hun kommer, men ikke godt hun ikke kommer når jeg kalder.
Indenfor kommer hun med det samme. Det kun udenfor ..

Den anden Chi jeg har / har haft, kom med det samme jeg sagde KOM!
Men ingen er ens jo.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdragelse af Chi
  • #1   21. apr 2013 Aldrig slippe hunden hvis du ikke har et solidt indkald. Du må ud og investere i en lang snor, så I kan komme igang med at træne indkald. Hav en masse lækre godbidder med, og noget spændende legetøj, alt efter hvad din hund er til.

• #3   21. apr 2013 Tak.. Det vil jeg prøve smiley
    Det omme i haven jeg snakker om. Men den lille bandit finder smut huller i hækken. Den lille bandit.. smiley har osse snor i hende for det meste, men kunne være rart at ikke at ha.. Så har prøvet uden, men tit og ofte smutter hun, og så står man der. Sidst fik jeg nok, så gik op mod hoveddøren og så kom hun spænene i fuld galop. Så gik vi ind og hun vidste godt mor ik var glad. Så hun lagde sig i kurven og kiggede undskyldende på mig. Den lille bandit.. Hun er rigtig go til at se træt og ked a det ud smiley

• #4   21. apr 2013 Du skal være mere spændende end alt det andet udenfor. Nogle hunde ren vilde med leg, andre med guffere. Så alt efter hvad hun er til, så skal hun roses og lege med og have guffere hver gang hun kommer over til dig. Lad vær med altid at give snor på efter indkald. Det er jo ikke. Lige så sjovt som at løbe fri. Så man kan komme til at lærer hunden at indkald = nu slutter det sjove. Det skal du have vendt!
    Start i snor uden for og træn og træn og træn. Så skal det nok lykkes smiley

• #5   21. apr 2013 Og eller hvad med hegn, så slipper du i hvert fald for at hun kan løbe ud af haven.

• #6   21. apr 2013 Der er hegn op.. Hun er bare så lille hun kan smut igennem smiley prøver med lang snor og indkald. Hun må jo nok lære det alligevel.. Men det snart løbetid så lige nu er det snor lige meget hvad smiley
    Hun er en lille pivfis. Går jeg så kommer hun. Selv når jeg går på toilet, går hun hen til trappen og ligger sig og små hyler til jeg kommer op.
    Så egentligt forstår jeg ikke respekten forsvinde når vi ude. Men det nok jord, buske og luften der vinder over mig smiley

• #7   21. apr 2013 du kan sætte hønsetråd op langs hækken, hvis det skal være helt tæt, så kan I sætte lægter i bunden med U-søm, så ikke han kan klemme sig under smiley

• #8   21. apr 2013 Ah ja. Det var egentligt en go ide smiley

• #9   21. apr 2013 Jeg har selv en chi der ikke altid kommer når jeg kalder. Både inde og udenfor. Udenfor har han lært at jeg spreder en håndfuld godbidder foran mig. Når han er optaget af dem, sætter jeg lige så roligt snor på. Og ja, jeg gør det også engang i mellem UDEN han får snor på.

God fornøjelse.

Kommentér på:
Opdragelse af Chi

Annonce