988 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Foder og kapow-effekt Foder og kapow-effekt

Hej HG

Jeg er endnu engang på udkig efter foder, da jeg ikke rigtig synes at have fået den kapow-effekt i pelsen som håbet. Lige nu kører de på HIKE og selvom at de fungerer fint på det, så mangler jeg lige det sidste.
Jeg var egentlig rigtig tilfreds med HUSSE men grundet uoverensstemmelse med adm. direktør og ejer, måtte jeg finde et nyt. Det der var rigtig godt ved deres foder var tilsætningen af olie i foderet. Det gav en utrolig flot skinnende pels. Nu er jeg på udkig efter noget lignende og er faldet over Acana, men synes ikke at kunne finde nogle erfaringer fra glathåret hunde. Jeg er også lidt i tvivl da det er kornfrit og mine ikke har fungeret på hverken Wolfsblutt eller Taste of the wild.

Så kender I til et foder der giver en skinnende pels på glathåret hunde?

Følgende mærker er afprøvet og er ikke tilfredsstillende:
Hills
Wolfsblutt
Taste of the wild
Barf (de får som tilsætning, men ikke noget de kan køre på fuldtid)
Specific var egentlig rigtig godt, men dyrt

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og kapow-effekt
  • #1   21. apr 2013 måske essential foods?

de har også en variant baseret på fisk? Mine er godt nok langt fra korthårede, men vi har haft en rigtig positiv effekt på pels og hud med fiske-varianten

Hvis ellers du er tilfreds med det du fodrer med nu, men blot mangler lidt til pelsen, kunne du måske selv supplere op med fx lakseolie?

• #3   21. apr 2013 Vi har lige skiftet til kingsmoor og allerede efter 14 dage, kan jeg tydeligt se forskel. Mille havde før en meget strid pels, der var kort/mellemlang og ind imellem havde hun lange, stive hår i den korte pels.. Nu er hårene blevet lækre og bløde og jeg synes også det virker til at de lange stride hår, som var blandet ind i den korte pels, er begyndt at falde af.

• #4   21. apr 2013 Jeg skulle nok have skrevet at de får olie (når jeg husker det), men problemet er at de ikke altid spiser op og så bliver det harsk.

Essential har jeg faktisk hørt om, men det er jo den samme mand der startede Olivers op og det var da ikke særlig heldigt...

Kingsmoor kigger jeg lige nærmere på smiley

• #5   21. apr 2013 kennel hijacks

hvad var ikke særligt heldigt?

Mine er først lige startet på essential, men er meget tilfreds indtil videre smiley

• #6   21. apr 2013 Der var utrolig mange hunde der fik allergi og især de hvide hunde

• #7   21. apr 2013 hijacks

det havde jeg slet ikke hørt om
    Men jeg har indtil videre tiltro til essential, for mine trives godt, nu uden kløe og skæl, med god optagelse og lækker pels

du kan evt læse mere her
    http://www.essentialfoods.dk/

• #8   21. apr 2013 Kingsmoor pure havfisk og også de andre smagsvarianter af pure har extra olie tilsat, jeg er meget tilfreds med med at bruge det.
    Pure varianterne er kornfri. smiley

• #9   21. apr 2013 Jeg skiftede fra Kingsmoor til noget relativt nyt der hedder Ontario. Begge mine ser super ud i pelsen... Det findes i en mini, mellem og stor udgave:-) og så er indholdet rigtig godt!! Og så er det billigt.
    Der er majs i, men ku læse at du ikke er kornforskrækket?

Du kan finde det ved at google... Kan ikke huske siden hvor du kan se indhold osv

• #10   21. apr 2013 Jeg er bestemt ikke kornforskrækket, jeg er faktisk bange for at skulle opleve enormt vægttab igen hvis de fik kornfrit igen. Jeg kan dog ikke finde en sælger i DK af Ontario, så nu har jeg skrevet til dem

• #11   21. apr 2013 Arion

• #12   21. apr 2013 Køb en gang Kieselgur til heste og tryl med lidt tun.. Kan især anbefales ved pelsskifte smiley

Det og så fordi de altid prøvesmager hestens foder,( hvem sagde mundskænk) med ølgær på toppen, gør at de nærmest ligner barbie-hunde smiley

• #13   21. apr 2013 Mine maltesere elsker deres Havfisk fra Kingsmoor, men det er jo langhårede hunde, så det hjæper dig ikke, at deres pels er rigtig flot:-)
    Hvis du hellere vil have foder med korn i, så har Kingsmoor også det. Det er kun deres Purevarianter, der er kornfri.

• #14   21. apr 2013 Ja, der er sikkert ikke mange forhandlere endnu... Men de findes.
    Vi køber vores hos den lokale maskinforetning som har lidt af hvert;-) faldt over det til deres åbenthus, hvor der var en ude og fortælle om det.
    Min den store hund er ret aktiv og han holder fint vægten! Hvorimod han desværre tabte sig på kingsmoor:(

• #15   21. apr 2013 Det er vist Eldorado der er grossist herhjemme, så de må også vide hvor der er forhandlere herhjemme

• #16   22. apr 2013 Det er godt nok populært med det kornfrie foder. Lige så snart at kornene kommer i foderet, så forsvinder der åbenbart også variationer. Se bare Kingsmoor - alle de spændende er kornfrie. Arion er bare opreklameret efter min smag.

Der er ingen der har erfaring med Acana?

• #17   22. apr 2013 Royal Canin !
    Tre af vores maller og vores Cane corso kører på det.
    Masser af energi, ingen problemer med maven og de lækreste, skinnende pelse.
    Kommer aldrig til at fodre med andet smiley

• #18   22. apr 2013 Og - ingen tilskud af olie af nogen slags er nødvendig.

Acana har jeg prøvet to varianter af, lam og æble - og den blå med fisk.

Jeg var ikke imponeret. Manglende energi og tab af glans i pelsen.

• #20   22. apr 2013 Henh Adult large breed, Adult giant breed, 4300 og 4800 ...

Og kattene får Royal Canin til Outdoor Cats iøvrigt smiley

• #22   22. apr 2013 Ved du om man kan få kennelaftale med RC?

• #25   22. apr 2013 Jytte - stakkels misser smiley
    Vores ene er en "gammel" kastrat - maine coon - og han fungerer heldigvis fortræffeligt på foderet stadigvæk smiley

Kennel HiJacks -
    Det kan man smiley

• #26   22. apr 2013 jeg bruger Olivers har prøvet en sæk essentiel , syntes ikke der er nogen forskel, så bruger Olivers igen, jeg fik anbefalet noget der hed velcoat kan købes på nettet ,til Lotus efter hun havde ´haft hvalpe, hun havde jo smidt alt pelsen , jeg skal love for det satte gang i pelsen , kan varmt anbefales

• #27   22. apr 2013 Og kennel Hijacks min datter har kennel og har en aftale med RC så ja det kan man

• #29   5. maj 2013 Jeg var lige forbi Roskilde idag og fik nogle foderprøver fra Essentiel med i posen. Heldigvis har de også et produkt med korn, så vi var pænt tilfredse. Jeg nåede knap nok at stille skålene på gulvet, før det var spist op. På dette tidspunkt havde deres almindelig foder stået i næsten 2 dage uden at blive rørt - ja de spiser ikke meget. Med deres kennelaftale, skal jeg nok liiiiige prøve en sæk inden dommen falder.

• #31   22. maj 2013 Ja det går jo nok lidt ligesom jeg havde regnet med - de taber sig igen. Producenten foreslog så at sætte fodermængden op med maks 10% (svarende til en hund på 10 kg) og blot fodre en gang om dagen. Hvor tit fodrer I? Kan det have noget at sige at mine får 2 gange om dagen eller er det bare fup og fidus?

• #32   22. maj 2013 Jeg har nu fodret med Essential i 22 dage og er ret imponeret.
    Baldur elsker det og der er tydelig forbedring i pelsen, han er kræsen og spiser mindre end hvad der foreskrives men har ikke tabt sig.
    Jeg ville nok anbefale dig at prøve ESSENTIAL STAMINA som er til aktive og undervægtige hunde.
    http://www.essentialfoods.dk/dog/meals-for-dogs/essential-stamina.html

• #34   23. maj 2013 Jamen det er også STAMINA de er på

• #35   23. maj 2013 Jeg fodrer 2 gange så tror ikke det er det, egentlig burde være en fordel hvis du skal prøve at sætte dem lidt op i foder da det jo ikke vil fylde ligeså meget i mave som hvis de skal have det hele på en gang.

Når de er meget aktive som dine hunde og har lidt tendens til undervægt lyder det meget sandsynligt at de skal have lidt mere.

• #36   24. maj 2013 Ikke fordi jeg er forhandler af RC eller på anden måde får fordele ud af at du prøver det - men seriøst .. prøv det !

Min højaktive malle SKAL ha foder med kulhydrat - korn - ellers holder han ganske enkelt hverken aktivitetsniveau eller foderstand.

Jeg har været rundt i det kornløse - det dur så bare ikke til min, for han blev godt nok tynd og skulle have langt mere end han får af RC.

Måske en ide ?

• #39   24. maj 2013 - Martine - dette var også mit sidste forsøg med kornfrit. Fordelen var jo at der er mange smagsvarianter til de aktive hunde, som jeg ikke rigtig får hos andre producenter. Jeg kontaktede faktisk RC, men de vendte aldrig tilbage igen.
    Altså pelsen har da fået et kanon løft og de skinner, men det skal jo helst ikke være på bekostning af deres helbred.

Kommentér på:
Foder og kapow-effekt

Annonce