{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 eller 2 hunde
  • #1   23. apr 2013 Der er fordele og ulemper ved begge dele.

    Man skal være forberedt på at bruge dobbelt så meget tid på hundeaktiviteter hver dag.
    For eksempel går jeg meget op i, at begge mine hunde hver dag kommer på en gåtur for sig, og at de får mindst to (de fleste dage 3) ture hver dag, hvoraf en af turene er på omkring en time.

    Derudover kommer træning, som man skal bruge dobbelt tid på.

    Hvis de to hunde kan godt sammen er det skønt, men der kan opstå problemer to hunde i mellem, og det skal man være forberedt på at træne.


  • #2   23. apr 2013 Det er dobbelt så dyrt.
    Det tager dobbelt så lang tid.
    Det er svære at få passet to hunde end en

    Jeg kan se, at du er 13. Der kommer til at ske rigtig mange ting for dig de næste par år, hvor du får lyst til at lave alt muligt andet end at være hjemme ved hundene og gå tur med hundene. Det skal du måske også tage med i dine overvejelser. Det er også rigtig svært at tage to hunde med sig, når man flytter hjemmefra.


  • Mona Ø
    Mona Ø Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 101
    #3   23. apr 2013 Vil klart anbefale du bruger tid på at læse dette her.
    Fordele/ulemper med mere.

    Link:
    http://hundenavne.info/hundeartikler/gode-rad-og-vejledning-til-hund-nr-2/


  • #4   23. apr 2013 Det er vel dine forældre der skal tage den beslutning da det er dem der skal tage sig af den når du bliver gammel nok til at gå til fester og være ude hele natten osv.?

  • #5   23. apr 2013 Lige børn leger bedst plejer jeg at sige. Problemerne bliver langt mindre, hvis man vælger hund af samme race og springet fra 1 til 2 hunde er altid meget mere svært end fra 2 til 3 til 4 smiley
    Tror dog du lige skal have dine forældre med på det også.


  • #6   23. apr 2013 Det behøver ikke at være af samme race, vi har en gravhund på 2 år og har lige fået en dansk/ svensk gårdhund for 2 mdr siden og der er ingen problemmer.

    Men der skal ligges en masse arbejde i det at have 2 hunde


  • #7   23. apr 2013 Ja bare hundene er nogenlunde samme størrelse, men jeg har været på udstilling og har venner med mange forskellige racer der ikke er større end mine, som de hygger gevaldigt med, men jeg er ALDRIG i tvivl om hvad de helst vil når de møder en af deres egen slags!

  • #8   24. apr 2013 Jeg er spændt på svaret selv - efter at have haft en hund i næsten 20 år, skal vi om et par uger hente hvalp, så vi får to.

    Grunden til at vi gør det er, at vi ikke er gode til det tomrum der er mellem at en voksen hund dør og en ny hund findes og vokser til.

    Jeg tror der er mange fordele ved at have to - personligt glæder jeg mig til at se de to hunde kommunikere - det er de trods alt bedre til med hinanden end vi er med hundene. Jeg er ret sikker på, at en kammerat i hjemmet er en fordel selvom det vigtigste for os med hunde er at knytte tætte tætte bånd til dem.

    Ulemperne - naturligvis dobbelt arbejde og dobbelte omkostninger (eller nær ved ihvertfald).
    Og hvis de to hunde ikke harmonerer, kan det blive et logistisk helvede.



Kommentér på:
1 eller 2 hunde

Annonce