{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde med egetkønsaggression
  • #1   26. apr 2013 det kommer an på hunden.

  • #2   26. apr 2013 Når jeg kommer gående med min hanhund og vi så møder en anden hund og ejeren til den hund spørger om de må hilse spørger jeg altid hva køn det er. Hvis det er en han spørger jeg om den er kastreret da min hund kun kan med kastrerede hanner (med undtagelse af hans faste legevenner)
    Men tør ikk ta chancen for han plejer at knurre allerede på afstand


  • #3   26. apr 2013 Nej. Coffey leger ikke med intakte hanhunde, som han har et ret anstrengt forhold til.

    Tæver og kastrater er fint.

    Men mest af alt holder vi os til nogle han kender og har kendt hele sit liv.


  • #4   26. apr 2013 Mine hunde "leger" ikke med hunde vi ikke kender godt;)

  • #7   26. apr 2013 snakker med alle der må snakke, uanset køn

  • #8   26. apr 2013 Mine hunde hilser aldrig på hunde af samme køn som dem....
    Det ville være dybt uansvarligt af mig, da de jo netop er egentkøns aggressive, og risikoen for at mødet går skævt er ret stor... smiley


  • #9   26. apr 2013
    Til dit spørgsmål, ja bestemt


  • #10   26. apr 2013 Bare nej:-)

  • #11   26. apr 2013 Ukendte hanhunde får Reiki ikke lov at hilse på eller lege med. Reiki døjer ikke med egetkønsagression og enes generelt fint med de fleste. MEN han er hanhund med hår på brystet, og da langt fra alle hanhundeejere vil erkende/er i stand til at se at deres hanhund ikke er helt problemfri omkring andre hanhunde, tør jeg simpelthen ikke risikere at Slippe Reiki med dem. For han bakker altså ikke ud af en evt konflikt, og med en ukendt hanhund ved jeg jo ikke hvordan den er omkring andre hanner.

    Islænderhanner har generelt lidt tendens til egetkønsagression, og de der ikke er egetkønsagressive som sådan, er ofte som Reiki, at de godt nok fint enes med andre hanhunde, men er mindre tolerante ved evt gnidninger end hvis det havde været tæver. Og hvorfor risikerer at ende ud med problemer, når hunden nu ikke har dem i forvejen.


  • #15   26. apr 2013 Camilla -hvorfor desværre? Jeg synes egentligt det er rarest bare at gå videre uden at skulle stoppe op ved hver hund vi møder og hilse. Særligt fordi i hvert fald Reiki stort set altid er i snor, og det giver altså nogen forviklinger hvis der hilses smiley

    Så det udgør jo ikke rigtigt et problem at undlade at hilse på hanhunde (eller hunde generelt)


  • #16   27. apr 2013 Nu hilser mine hunde i det hele taget ikke på fremmede hunde.

    Men Zenta, Schæfertæve, vil aldrig få lov at hilse på fremmede tæver. Hanhunde er OK, når hun har lært dem at kende.

    Laika, Schæfertæve, kan med alle og ville derfor godt kunne få lov at hilse, det kræver så bare den anden hund er sød og rar, for Laika er ikke god til at sige fra og hun er lidt den type der tror på det bedste i alle hunde.

    Tøsen er lidt usikker på fremmede hunde og er derfor ikke en jeg ville lade møde fremmede hunde. Jeg er HELT overbevist om hun ikke gør nogen andre hunde noget, men hun sender usikre signaler og vil derfor let kunne blive misforstået. For hende er det underordnet om det er hanhunde eller tæver.

    Sherwood, Labrador, kan med alt og alle. Hvalpe, tæver, hanhunde, ja alle.


  • #17   27. apr 2013 Kato, Lhasa Apso på snart 3år, får ikke lov til at hilse på fremmede hunde..
    Han er blevet overfaldet 4 gange inden for 12mdr og er blevet røv usikker pga det og han viser sig derfor aggressivt overfor alle fremmede hunde, kun med undtagelse af tæver i løb..

    Afrodithe, Lhasa Apso på snart 1år, kan med alt og alle, og får lov til at hilse på alle de hunde vi møder, hvis altså ejer af den anden hund siger god for det.. smiley


  • #21   27. apr 2013 Thomsen hilser ikke på hanhunde, kun de enkelte vi kender og som jeg ved han kan lide.

    Hvalpe og tæver hilser han gerne på.


  • #22   27. apr 2013 Det afhænger af hunden.
    Lulu leger egentlig kun med hunde vi kender og stoler på, og der er kønnet sådanset underordnet.


  • #23   27. apr 2013 De hilser ikke på helt fremmede hunde..

    Wictor holdes helt fra hanner.. Han duer ikke til dem, og den er bare ikke længere! Eneste undtagelse er små hanner, dem er han kold overfor..
    Fadia holdes helt fra tæver, med mindre jeg kender hunden rigtig godt, og har bedømt at de vil kunne lære at komme overens..


Kommentér på:
Hunde med egetkønsaggression

Annonce