4.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hund der BÅDE kaster op og har tynd slimet afføring her til morgen :( Hund der BÅDE kaster op og har tynd slimet afføring her til morgen :(

Ja, vågnede ved en meget rystende hund, som slet ikke så rask ud. Han kastede op et par gange, for derefter at gå i haven og besørge (som han normalt ALDRIG gør) og havde så meget tynd og slimet afføring (umiddelbart ingen blod at se).

Jeg kan ikke komme helt ind til min normale dyrlæge idag, så vi har bestilt tid her i Randers kl. 9.45. Er der noget jeg skal være opmærksom på at han undersøger ham for og sådan?
Jeg kender jo umiddelbart ikke denne dyrlæge, og det er ikke fordi jeg ikke tror vedkommende er godt nok, det var bare mere om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på at han undersøger for smiley For har jo ingen ide om hvad det kan være smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der BÅDE kaster op og har tynd slimet afføring her til morgen :(
  • #1   3. maj 2013 Det havde vores også d. 26. Den dag hvor vi havde konfirmation selvfølgelig. Men der gik kun knap et døgns tid, og så var hans mave normal igen.

• #2   3. maj 2013 Okay Susanne. Jeg tør desværre ikke "se tiden an", og dyrlægen synes jeg skulle komme. Med lad os da håbe hans mave også bliver normalt igen så hurtigt smiley

• #3   3. maj 2013 Hvilken dyrlæge i Randers har du valgt?

• #4   3. maj 2013 Langå dyrehospital?

• #5   3. maj 2013 Vi var lidt pint til at gøre det, fordi vi stod med en konfirmation. God bedring med vovsen.

• #6   3. maj 2013 Faste 24 timer og giv noget pro-Kolin.. Efter fasten starter du op med skånekost i 3-5 dage.. kosten skal enten bestå af udkogte ris samt, noget kød til. det kan være kylling, fiskeboller e.l. noget let omsætteligt for hunden.. eller køb noget skånekost.. smiley

Ps. Det forhindrer stadig ikke et dyrlæge besøg smiley

• #7   3. maj 2013 heh, det er da ikke Randers smiley
    Anyways, god bedring til vovsen smiley

• #8   3. maj 2013 Ah ja og husk endelig, mange små måltider ikke store smiley

• #9   3. maj 2013 Jeg ville ikke tage til dyrlægen pga. een dag med dårlig mave. Der har været mavevirus i omløb mange stedet, fx hos os i Viborg, så mon ikke det bare er det?
    Skånekost og prokolin eller et af de andre mærker pasta vil hurtigt rette det op.

• #10   3. maj 2013 Malene, det tror jeg, at det er. Vores havde bare en enkelt dag, hvor vi så fastede ham. Her i området har det også været i omløb. Jeg ved, at min venindes mors hund også har haft sådan en enkelt dag, hvor de faktisk virker meget syge.

• #11   3. maj 2013 Det er helt fornuftigt at få en dyrlæges vurdering;) det er lidt for nemt at sidde bag skærmen og gætte på hvad hunden fejler;)

• #12   3. maj 2013 God bedring med ham.

Torskerogn kan også bruges som skånekost, sammen med de udkogte ris.
    Risene skal koges i dobbelt så meget vand som normalt, og i dobbelt så lang tid.

• #13   3. maj 2013 Min har haft en lignende omgang i mandags.

Jeg tænkte, at han var dødssyg. Hunden rystede fra halespids til ørespids. Var ved at få afhændet børnene og skulle derefter kontakte dyrlægen.

Men så ville han ud og kastede slim op og helt tynd mave og så fik han det med det samme bedre igen. Valgte så lige at se tiden lidt an og der har det været som en almindelig omgang dårlig mave. Han er for længst kommet helt over det igen.

• #14   3. maj 2013 Sarah, sådan var det også her. Og vi stod med hænderne fulde pga. konfirmationen. Så vi var på grænsen til at være fortvivlet. Men da vi kom hjem for at se til ham, da havde han det meget bedre og havde "blot" lidt tynd mave og kastede op en enkelt gang mere.

• #15   3. maj 2013 Hvis man skal til dyrlægen hver gang en hund har underlig mave, så skal man godt nok have penge i overskud et sted. Vores dyrlæge vil slet ikke se os efter bare een dag med tynd mave fx. Det vil i 99% af tilfældene være spild af tid og penge.

• #16   3. maj 2013 Malene

Normalt render jeg ikke til dyrlægen med en gang tynd mave. Men lige sådan som han så ud lige der - der var jeg på vej af sted. Jeg tænkte egentlig ikke maveproblemer, jeg tænkte, at hunden måtte være ved at stille træskoene. Han lignede helt seriøst noget der var løgn!

Men... så fandt jeg ud af, at han bare er en mand *GG*

Ej, men hovedparten af dyr, jeg har været i kontakt med, prøver at skjule, hvis der er noget galt. Det kan man så ikke beskylde Buddy for. smiley

• #17   3. maj 2013 Sarah, Max slingrede og lignede noget, der var dødsyg. Og det plejer han bestemt ikke. Derfor var vi også næsten klar til at aflyse konfirmationen og drøne til dyrlæge med ham.

• #18   3. maj 2013 Jeg syns det er fornuftigt ar du tager til dyrlæge i dag. Det er fredag= weekend og dobbelttakst hvis ikke hunden blev bedre til i morgen. Jeg havde også besøgt dyrlægen i dag smiley

• #19   3. maj 2013 Savner sommeren smiley

Glemte helt...

God bedring med ham. Håber det ikke er noget alvorligt og at han kommer sig lige så hurtigt som Buddy og Max smiley

• #20   3. maj 2013 Og husk at havde du skrevet at du IKKE ville tage til dyrlæge, så ville de samme som nu siger dyrlæge ikke nødvendig, formodentlig have haglet dig ned og nærmest kaldt dig dyremishandler;) for sådan er HG, du skal spørge først og så gøre som der bliver sagt;)

• #22   3. maj 2013 Tak for det alle sammen.

Nu vil jeg bestemt mene at der er forskel på en gang tynd mave, også en gang tynd mave med slim SAMT opkast. Jeg går hellere til dyrlægen en gang for meget end en for lidt, sådan er det bare.
    Han havde heldigvis ikke feber, og virker frisk efter han er kommet af med det han skulle.
    Han fik en antibiotika indsprøjtning, samt en binyrebakhomon indsprøjtning. Yderligere fik vi nogle dåser skånekost fra royal canin med også, samt zoolack.

• #24   3. maj 2013 Det er vel egentlig mærkeligt at give antibiotika og binyrebarkhormon hvis der ikke er yderligere indikationer for at give det?

Uden at skulle gøre mig klogere :o)

Zoolac (el. pro-kolin) er generelt skide godt lige at have liggende, vi har en lille sprøjte altid smiley

• #25   3. maj 2013 Line - Diagnosen han stillede var en mave -tarminfektion. I sådan et tilfælde tror jeg er er meget normalt man giver antibiotika. Jeg var lidt skeptísk overfor binyrebakhomonet, men han fortalte at det er med til at berolige maven osv. Det er også hvad jeg efterfølgende har kunne læse mig frem til.

• #26   3. maj 2013 Nej Bodil smiley

Man skal nemlig slet ikke spørge herinde, hvis man er i tvivl smiley Hvis du spørger og IKKE skriver, du vil tage til dyrlægen, så spørger alle: Hvad sagde dyrlægen, da du spurgte? Hehehe.

• #28   3. maj 2013 Man kan ikke ud fra een dag med underlig afføring konstatere at hunden har en infektion eller har tarmbetændelse. Det er helt hen i vejret. Antibiotika skal kun gives som sidste udvej, da hele verden er ved at blive resistent over for det. Og hvad vil vi så stille op?
    Har hunden været apatisk og haft blodig diarre i tre dage, så kan man handle sådan. Men en frisk hund med lidt tynd mave, da kan man klare tingene hjemme. Det er også 700 kr billigere og mindre stressfyldt for hunden. Men selvfølgelig tjener dyrlægen ikke på det. Mon ikke det er der problemet ligger...

• #29   3. maj 2013 Tja det er muligt. Men jeg valgte altså at stole på dyrlægen i dette tilfælde.

• #30   3. maj 2013 Malene - er du dyrlæge? Det er ikke for at være flabet eller noget. Men så længe man ikke er dyrlæge, så kan man ikke rigtig udtale sig om hvornår antibiotika kan/skal gives og hvornår. smiley

• #31   4. maj 2013 Jeg synes det var godt du gik til dyrlæge.

Når man går op af sin hund 24/7, så kender man den ret godt, og så reagerer man selvfølgelig på, hvis den virker meget sløj. Man kan jo godt se, om den virkelig har en hel anden slags tyndskid/bræk, end hvis den bare lige får renset systemet ud, efter en god gang græs spisning.

Jeg ville helt sikkert også gå til dyrlæge, hvis min hund havde slimet, og helt anderledes udseende afføring. Jeg har nemlig haft en hund med maveinfektion en gang. Først var det slimet, og senere blodblandet.

• #34   6. maj 2013 Han havde normal afføring igen 1 døgns tid efter, og igår aftes fik han normal mad igen. Idag starter han igen med slim i afføringen, og her til eftermiddag har han meget tynd mave. Er det for tidligt jeg har kørt ham tilbage på normal kost tror i?

Han har heldigvis ikke kastet op siden.

For en lille uge siden, begyndte jeg at blande Glycosamine i hans mad. Kan det muligvis være det der er skyld i dette? smiley

• #36   6. maj 2013 Okay, det var helt sikkert også min tanke at undlade det nogle dage, kunne bare slet ikke forestille mig at det kunne være det. Og anede heller ikke der var skaldyr i. Men tak for svaret smiley

• #37   6. maj 2013 Skrev det vidst også tidligere..

100% skånekost 3-5 dage

Derefter skifter du over til normal kost ligesom hvis du skulle skifte foder.. jeg kører normalt efter

80/20
    60/40
    40/60
    20/80
    0/100 smiley

• #38   6. maj 2013 Det gjorde du kan jeg se, men tak for at skrive det igen smiley

• #39   6. maj 2013 smiley

Kommentér på:
Hund der BÅDE kaster op og har tynd slimet afføring her til morgen :(

Annonce