{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Halter {{forumTopicSubject}}

Vi var lige en tur til hundetræning i dag og da jeg så tager aimee ud af bilen halter hun på det ene bagben. Det er det ben hun blev korsbåndsopereret i i august 2012 men de fjernede ikke menisken da den så fin ud. Hun fik en tta operation. Hun fejlede intet i morges eller da hun skulle ind i buret så vi ved ikke lige hvad der kan være sket. Hun har det fint og har fået smertestillende og skal så på dyrhospitalet på mandag da det som sådan ikke er akut.
Kan det være menisken der er skadet nu? Er der andre der har erfaring med efterfølgende problemer med tta??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halter
  • #1   4. maj 2013 Min gamle hund begyndte at halte. Det var dog en stor fed flåt der havde sat sig imellem hendes tær

  • #2   4. maj 2013 Vi har tjekket efter flækkede negle, skårne trædepuder osv. Men når jeg bøjer hendes ben gør det ondt. Nøjagtig som den gang det var sprunget men nu kan det jo ikke springe men menisken kan vel være skadet eller??

  • #3   4. maj 2013 tror at det ville være mærkeligt, hvis de var menisken, hvis dyrlægen sagde at den var ok. Men man skal vel aldrig sige aldrig...Og TTA skulle jo være den mest holdbare af operationerne...jeg håber ikke at det er alvorligt, det ville være en skam. jeg ville nok give hende til mandag, og så få hende undersøgt der, hvis det var mig

  • #4   4. maj 2013 Han sagde efter operationen at menisken så fin ud af hvad de kunne se men skulle der ske noget så ville det være en lille operation for at fjerne den. Derfor tænker jeg jo at det må være menisken da tta´en skulle holde og det er over 8 mdr. efter operation så knoglen burde jo være groet fint sammen. Der er ikke noget at mærke på benet, om end er hun lidt varm men ikke hævet. Hun får til mandag på smertestillende og så må vi se.

  • #5   4. maj 2013 hvis det er menisken, så er det fanme for dårligt af dyrlægen, mener jeg, det er da ikke fair for jer, hvis hun skal åbnes igen, så lang tid efter......håber det bedste

  • #6   4. maj 2013 Nej ville nok ende med at få et mindre flip. Håber da ikke vi så skal til at igennem det samme forløb med genoptræning osv.

  • #7   4. maj 2013 Altså det er jo en skade når korsbåndet springer, fordi benet har været overbelastet i et forkert vrid. Det er uheldigt, men det kan jo sagtens desværre være korsbåndet der er skadet igen! En hund der har været opereret for korsbåndsskade har øget risiko for at få problemer med korsbåndene igen!
    Menisken kan ligeledes jo også være blevet skadet idag!
    Øv øv. Jeg håber på det bedste for jer, korsbåndet er noget ros når det driller!

    Jeg synes dog din dyrlæges udtalelse lyder lidt mærkelig smiley hvis menisken var fin burde det jo være unødvendigt at åbne igen!
    Hvor er hun opereret?


  • #8   4. maj 2013 Er hunden blevet AD og HD fotograferet?

  • #9   4. maj 2013 Kaj, det burde jo ikke decideret være korsbåndet, da hunden har fået en TTA operation, dvs at anatomien er ændret i knæet, således at korsbåndet er overflødigt.

    Carolina: Gad vide om der kan gå en knoglesplint af, der kan sidde i klemme....? Det lyder godt nok vildt at hun slet ikke ville bruge benet.


  • #10   4. maj 2013 Ja men havde hun da bare opført sig vildt eller noget så man vidste hvordan det var sket.
    Hunden har HD:A og AD:0 så det burde ikke have noget med det at gøre og som Lykke skriver så har hun ikke korsbånd i det ben da hun har fået TTA operation.
    Jeg ved det sgu ikke. Hun er okay og glad og støtter lidt mere på benet men fik så også metacam da vi kom hjem fra træning.
    Hun ryger i hvert fald til dyrlæge på mandag og så må se om det er et røngent eller scanning vi skal ha gang i eller noget helt tredje.
    Madrassen skal i hvert fald igen ned i stuen så vi kan putte sammen smiley Hun er jo mors bette ulidelige pus smiley


  • #11   5. maj 2013 Åhhh... Okay... Det havde jeg ikke lige set...
    Håber på det bedste smiley


  • #12   5. maj 2013 Nå i dag går hun så fint så mon ikke hun har slået benet på vej ind i bilen. Hun får et par dage på smertestillende og så ser vi om det ikke går.

Kommentér på:
Halter

Annonce