1.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Øv øv Hofteledsdyplasi Øv øv Hofteledsdyplasi

Ja nu fik jeg endelig røngten fotograferet min hund og fik afvide han har hofteledsdysplasi. Dyrlægen siger han måske har ondt og masørene siger at han bare er irriteret over det .
Har læst om mange der har brugt forskellige natur mediciner .

Mit spørgsmål er så om der er nogen her inde der har prøvet glusamin (eller hvad det nu hedder), Wolles eller andre ting som har gjort at deres hund trods hofteleddysplasi har haft et godt liv uden smerter ?

Og inden i skriver alt muligt. nej han skal ikke leve med smerter. vil bare godt vide om de ting er noget der virker. For hvis han kan få et god liv uden smerter vil det jo være super, ellers ved jeg godt hvad jeg skal gøre.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv øv Hofteledsdyplasi
  • #2   5. maj 2013 Og hun havde ikke ondt eller ? Og kunne hun selv sige fra med leg og sådan noget hvis det gjorde ondt ? (:

• #3   5. maj 2013 Undskyld jeg spammer din tråd Linette! Det gør mig ondt! Har selv en hund med i hvert fald en dårlig hofte!

En grå schæfer: Kan det også hjælpe på slidgigt i knæ og patella?

• #4   5. maj 2013 har den slem HD hjælper Glucosamin ikke. det er bedst ved lettere gigt tilfælde og lgn. Naturmedicin er penge ud af vinduet. sorry. HD er ikke en medicinsk lidelse og der skal operation til. Eller stærk smerete stillende. På sigt er det smertestillende skadeligt for lever og nyre.
    Det er en slem beslutning du her skal tage.
    Men tænk på hunden og ikke dig selv.

• #6   5. maj 2013 Har også kun gode erfaringer med glycosamin. Prøv det siger jeg bare....

• #8   5. maj 2013 Sørg for at vedligeholde god muskelmasse.
    Når hoften er dårlig er det alfa og omega at der er gode stærke muskler til at stabilisere leddet.
    Svømning eller waterwalk er rigtig godt, fordi man kan motionere og træne muskulaturen uden at der er hård belastning på leddene.

Blev hunden røntgen fotograferet pga mistanke om at der var noget galt eller var det "rutine" røntgen i forb. med avlsgodkendelse ?

• #9   5. maj 2013 Michelle B: det er helt i orden ..
    Self tænker jeg på min hund. og vil ikke have han har ondt. det er bare svært at vide om han har ondt eller ej når jeg får 2 forskellige ting af vide .. og han leger som han altid har gjort..
    Men vil da helt klart prøve Glycosamin og se om det har nogen effekt på ham. fik noget smerte stillende med hjem fra dyrelægen men syntes ikk det ændre sig ret meget ved det.. Men tak for hjælpen i hvert fald (: rart at høre at der er nogen det hjælper på (: det giver mig lidt håb om at det virker (:

• #10   5. maj 2013 Min har ikke hd men mega dårlige hofter og fik afvise motion og atter motion af lange gåtur, så muskulaturer holder hofterne på plads. Hun får guglysamin, pga slidgigt i skulderledet, gigten er opstået pga de dårlige hofter.

• #11   5. maj 2013 Michelle B: Det kan ikke hjælpe på patella, da det er knæskallen som kommer ud af led. Kosttilskud kan ikke rette op på dette, kun en operation.

TS: Jeg har selv brugt FlexVital(kan vist købes i Matas) til min hund samt VitalAnimin og det har virket rigtig godt. Lige nu har jeg prøvet noget andet som hedder Luposan Gelenkkraft.

Har også hørt at MSN skulle være godt.

• #12   5. maj 2013 Ikke alle hunde kan forstå at sætte begrænsninger for sig selv og slet ikke når den har det sjovt(vi kender det fra os selv), derfor er man som ejer nød til at stoppe hunden. Så i stedet for at tonse rundt og lege med andre hunde i 30 min, så gør den det kun i 15 min osv.

• #13   5. maj 2013 ´Nemo har hd, status D på v hofte. hun fik lagt guld ind da hun var 2 år, har hjulpet hende meget foder hende med hills j/d får hende rettet ved en kiopraktor 2 gange i året også svømmer hun engang i ugen. Hun er super fungerende og lever et aktivt liv bliver 9 om nogle mdr og har aldrig smerter.

• #14   5. maj 2013 Cortaflex virker kanon på Tiko. Vi begyndte at give ham det pga brækket knoglefremspring i albuen. Det tog meget af hans Halten.

• #15   5. maj 2013 Border Collies: Jeg vil helst ikke begynde at operer på ham, da jeg syntes det er lidt synd for ham og har svært ved at tro på at operation virker og vil ikk have ham igennem det (: Men dejligt at det hjalp på din hund (:
    Puha der er meget at vælge i mellem (:

Aboutmydogs: vi har også sat en del grænser for ham (: men en 2 årig schæfer fuld af energi er en smule svær at holde styr på hele tiden (:

• #16   5. maj 2013 Jeg ville bruge Hills j/d foder og tilskuddet vital-animin...

• #17   5. maj 2013 Jeg ville også bruge Hills j/d eller Specific CJD og evt. suplere med smertestillende hvis ikke fodret er nok. Det har jeg gode erfaringer med.

• #18   5. maj 2013 Blue Hors Move On Flex!! Kiki led af slem HD, så slemt at hendes hofter klikkede når hun gik.. Hun nåede at få det i 3,5 uger og det hjalp helt vildt meget!
    Virkelig - prøv det..:-) (det er et heste produkt)

• #19   5. maj 2013 About my dogs. Hun ER blevet opereret, men hun har fået slidgigt pga. patella og ved meget motion (lange gå ture for muskelmassen) halter hun nogen gange, så ville bare gerne give hende noget andet end smerte stillende hvis det hjalp. Hun har også dårlig hofte, så derfor vil jeg jo bare gerne gøre hvad jeg kan, så jeg forhåbentlig har min hund i flere år.

• #20   5. maj 2013 Hvor kan glucosamin købes henne?

• #22   5. maj 2013 Har matas det?

• #24   5. maj 2013 Jeg køber det ved www.vital-horse.com
    Det er store mængder, men det er ret billigt

• #25   5. maj 2013 Okay tak smiley

• #26   5. maj 2013 Nemo har heller ikke været opereret, hun fik bare lagt et par guld stykker ind I hoften, med en nål. dog I narkose smiley

Kommentér på:
Øv øv Hofteledsdyplasi

Annonce