Jack Russell stadig ikke renlig om dagen. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er helt ny herinde og skriver mit første indlæg.
Vi er vant til at have Labber, men efter den sidste Lab, har vi valgt en Jack Russell han. Han var 9 uger, da vi fik ham. Og vi gik straks igang med tryghed og renlighedstræning. Dog havde den lille fyr blærebetændelse og kom i behandling, så vi igen kunne starte på renligheden. Den praktiske start på projekt renlighed var nok omkring de 10 uger.
Nu er Rolf så 4½ måned og filme stadig ikke renlig om dagen. Det er både aff. og urin. Men om natten kan han sagtens holde sig i alle timerne.
Er der nogen der har viden og erfaring med at små hunde kan være længere tid om renlighed, når de er ene hjemme om dagen vs. om natten pga der er vi jo stadig i huset??
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.190
Den mekanisme har han jo ikke om dagen, når han er alene hjemme, ergo er der uheld...
Hvor længe kan han være alene uden der sker uheld? Det vil jo give en indikation af om uheld sker pga utryghed over at være alene, eller om det er et spørgsmål om " holdbarheds tid"...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
han er stadig kun en baby
maj 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 5
okt 2012
Gudskelov at jeres problem kun handler om renlighed og ikke destruktiv terrorist adfærd
De der Jacks er meget svære at få afkodet, hvis de først er gået i gang med at larme og ødelægge
maj 2013
Ang destruktion, er det kun småting og mere som ting, han ikke ved, han ikke må tage.
Men kan han blive 100% renlig, har jeg en helt fantastisk hund af et aktivt bæst ;o) Men jeg elsker at han er hårdfør og sig selv. Vildt sjovt :o)
okt 2012
Jeg kom fra schæfer til genbrugs Jack- det kan man vist kalde at vende bøtten med legoklodser på hovedet og genopfinde den dybe tallerken
Han skal nok blive renlig, bare rolig.. Jacks er bare ikke særlig begejstrede for at være væk fra flokken, så start forfra og tag den med ro..
Alle de ting man elsker ved at ha en Jack, hænger jo desværre også sammen med ulemperne ved racen- bla andet er de jo en loyal lille størrelse der elsker at være med, men de fleste opfatter det som en fornærmelse af rang at blive efterladt derhjemme
maj 2013
Vi har haft Labber og Golden og det må man jo sige, er total behagerhunde. Men Rolf er ikke en bahagerhund. Han vil bestemt arbejde, men det er fordi, HAN synes det er fantastisk sjovt.
Og ja, jeg har ham jo tit med mig og bruger en del tid på ham. Både fordi jeg og han synes det er sjovt, men også fordi han har behov for det set ift tilvændig, aktivitet og socialicering. Og nok som du siger, der går det lidt skævt, når han så bliver "efterladt".
What to do....
Er også træt af at skal spræde foder ud i stuen, når jeg tager hjemmefra, hvis han så på den måde har aff. i hjemmet... Er jo også næsten stensikkert, at han først spiser det, når vi kommer hjem.
okt 2012
Jeg ville ikke sprede foder ud i stuen, for det er at bidrage til problematikken
Jeg har helt faste rutiner når jeg efterlader mine hjemme, lidt ADHD har de jo
Pointen i din træning skal være at det er attraktivt for Rolf at blive efterladt. Altså skal det være en god oplevelse hver gang.
Jeg bruger frosne kongs til mine, fordi det er noget de skal arbejde med, ergo er de underholdt;-) derudover gemmer jeg snacks rundt omkring i hytten.
Foderbolde til Jacks har jeg indset er No go- jeg fik hul i væggen og en totalt smadret bold ud af det
Så et lækkert ben, et specielt legetøj man kun får når man er alene og nogle lækre snacks man skal lede efter...
Mine hunde sidder klar foran fryseren i det sekund de indser at de ikke skal med- de kender rutinen for " dame går uden os" og har koblet det på " der kommer lækre ting ud af fryseren" ..
okt 2012
Hov!
Flyt fokus fra den manglende renlighed og se på det som et symptom på at alene hjemme ikke sidder lige i skabet
Vær glad for at han kun er utæt og ikke har ædt en tunnel i din nye sofa
maj 2013
Hvad er frosne kongs?
okt 2012
Nå men, her er din nye bedste ven
http://dogsfirst.dk/shop/kong-legetoej-44c1.html?gclid=CMPPh6LfhrcCFcN7cAod0B4Aaw
Jeg fylder en pasta af tun, leverpostej, hakket kød osv i sådan en af de røde, fyrer den i fryseren og vupti, dagen efter kan vovserne så bruge timer på at få det lækre frosne stads lirket ud
Kong legetøj er ret holdbart i forhold til de destruktive evner hos en stædig lille Jack- mine er så dygtige at de får Kong legetøj beregnet til gigant racerne
Alt med piv i, kan varmt anbefales- for hunden.. Vi ejere får bare tinitus
okt 2012
http://dogsfirst.dk/shop/kong-x-treme-extra-1244p.html
maj 2013
okt 2012
Her er det vigtigt at du starter forfra med træningen mht at være alene hjemme!!
Kong, særligt legetøj, snuse rundt efter top lækre snacks er den måde jeg har valgt og her virker det efter planen
Hvad der virker på Rolf, må du jo prøve dig frem med, men jeg kan varmt anbefale at i følger en fast rutine INDEN i går HVER gang!
Hvis han ved at i er på vej ud, så ender han forhåbentlig foran fryseren som mine 2
Men tænk meget over at du skal motivere ham til tingene og husk at en Jack skal arbejde for ALT! Dvs ingen gratis kiks, ingen hovsa løsninger og vigtigst af alt, så gælder reglen om at hvis man 1 gang har fået lov til noget, så må man ALTID det fremover..
Så kærlig konsekvens pædagogik og minimal skæld ud..
Hvis den laver ulykker, så har du gjort et eller andet forkert
Held og lykke med ham- og glæd dig, det er FEDT at ha Jacks
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 41 Svar: 479
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Og husk, Rolf, du ejer ikke din jack russell, den ejer dig
okt 2012
Altså, ved du da slet ingenting
Det er ALDRIG hundens fejl, altid ejerens * FNIS*
Jack Russell stadig ikke renlig om dagen.