{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Jack Russell stadig ikke renlig om dagen. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er helt ny herinde og skriver mit første indlæg.
Vi er vant til at have Labber, men efter den sidste Lab, har vi valgt en Jack Russell han. Han var 9 uger, da vi fik ham. Og vi gik straks igang med tryghed og renlighedstræning. Dog havde den lille fyr blærebetændelse og kom i behandling, så vi igen kunne starte på renligheden. Den praktiske start på projekt renlighed var nok omkring de 10 uger.

Nu er Rolf så 4½ måned og filme stadig ikke renlig om dagen. Det er både aff. og urin. Men om natten kan han sagtens holde sig i alle timerne.
Er der nogen der har viden og erfaring med at små hunde kan være længere tid om renlighed, når de er ene hjemme om dagen vs. om natten pga der er vi jo stadig i huset??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack Russell stadig ikke renlig om dagen.
  • #1   8. maj 2013 Om natten sover vovse jo trygt sammen med sin flok og han har en klar forventning om at hvis man skal noget, så siger man piv og vækker flokken for at komme ud..

Den mekanisme har han jo ikke om dagen, når han er alene hjemme, ergo er der uheld...

Hvor længe kan han være alene uden der sker uheld? Det vil jo give en indikation af om uheld sker pga utryghed over at være alene, eller om det er et spørgsmål om " holdbarheds tid"...

• #2   8. maj 2013 Det kan godt skyldes at han er lidt utryg ved at være alene hjemme... Meen altså..
    han er stadig kun en baby smiley

• #3   8. maj 2013 Jeg tror faktisk, det er pga han er utryg, for hvis han er alene i blot ca 45 min, kan han have lavet aff. og urin på gulvet. Og han bliver luftet rigtig godt og der er INTET, når vi er hjemme. Men når han skal være alene er det galt.

• #4   8. maj 2013 Så må i HELT forfra med alene træning...

Gudskelov at jeres problem kun handler om renlighed og ikke destruktiv terrorist adfærd smiley

De der Jacks er meget svære at få afkodet, hvis de først er gået i gang med at larme og ødelægge smiley

• #5   8. maj 2013 Det fylder meget ved mig med det renlighed. Manden siger godt nok, at vi gør vores ting godt og så lang tid, der er bedring i det, er det fremgang. Vi må starte forfra igen..
    Ang destruktion, er det kun småting og mere som ting, han ikke ved, han ikke må tage.
    Men kan han blive 100% renlig, har jeg en helt fantastisk hund af et aktivt bæst ;o) Men jeg elsker at han er hårdfør og sig selv. Vildt sjovt :o)

• #6   8. maj 2013 Når man er ejet af en Jack smiley må man indstille sig på at ting man vidste om hundetræning/adfærd, lige skal justeres en smule smiley

Jeg kom fra schæfer til genbrugs Jack- det kan man vist kalde at vende bøtten med legoklodser på hovedet og genopfinde den dybe tallerken smiley

Han skal nok blive renlig, bare rolig.. Jacks er bare ikke særlig begejstrede for at være væk fra flokken, så start forfra og tag den med ro..

Alle de ting man elsker ved at ha en Jack, hænger jo desværre også sammen med ulemperne ved racen- bla andet er de jo en loyal lille størrelse der elsker at være med, men de fleste opfatter det som en fornærmelse af rang at blive efterladt derhjemme smiley

• #7   8. maj 2013 Ja det er fuldstændig rigtigt, TurboVovserne.
    Vi har haft Labber og Golden og det må man jo sige, er total behagerhunde. Men Rolf er ikke en bahagerhund. Han vil bestemt arbejde, men det er fordi, HAN synes det er fantastisk sjovt.
    Og ja, jeg har ham jo tit med mig og bruger en del tid på ham. Både fordi jeg og han synes det er sjovt, men også fordi han har behov for det set ift tilvændig, aktivitet og socialicering. Og nok som du siger, der går det lidt skævt, når han så bliver "efterladt".
    What to do....
    Er også træt af at skal spræde foder ud i stuen, når jeg tager hjemmefra, hvis han så på den måde har aff. i hjemmet... Er jo også næsten stensikkert, at han først spiser det, når vi kommer hjem.

• #8   8. maj 2013 Altså du kan lære en Jack ALT! Hvis den altså kan se meningen med det smiley

Jeg ville ikke sprede foder ud i stuen, for det er at bidrage til problematikken smiley

Jeg har helt faste rutiner når jeg efterlader mine hjemme, lidt ADHD har de jo smiley
    Pointen i din træning skal være at det er attraktivt for Rolf at blive efterladt. Altså skal det være en god oplevelse hver gang.

Jeg bruger frosne kongs til mine, fordi det er noget de skal arbejde med, ergo er de underholdt;-) derudover gemmer jeg snacks rundt omkring i hytten.
    Foderbolde til Jacks har jeg indset er No go- jeg fik hul i væggen og en totalt smadret bold ud af det smiley

Så et lækkert ben, et specielt legetøj man kun får når man er alene og nogle lækre snacks man skal lede efter...

Mine hunde sidder klar foran fryseren i det sekund de indser at de ikke skal med- de kender rutinen for " dame går uden os" og har koblet det på " der kommer lækre ting ud af fryseren" ..

• #9   8. maj 2013
    Hov!
    Flyt fokus fra den manglende renlighed og se på det som et symptom på at alene hjemme ikke sidder lige i skabet smiley

Vær glad for at han kun er utæt og ikke har ædt en tunnel i din nye sofa smiley

• #10   8. maj 2013 Hæ hæ... En tunnel i sofaen smiley
    Hvad er frosne kongs?

• #11   8. maj 2013 Uh smiley kan man ha Jacks uden at kende til Kong smiley

Nå men, her er din nye bedste ven
    http://dogsfirst.dk/shop/kong-legetoej-44c1.html?gclid=CMPPh6LfhrcCFcN7cAod0B4Aaw

Jeg fylder en pasta af tun, leverpostej, hakket kød osv i sådan en af de røde, fyrer den i fryseren og vupti, dagen efter kan vovserne så bruge timer på at få det lækre frosne stads lirket ud smiley

Kong legetøj er ret holdbart i forhold til de destruktive evner hos en stædig lille Jack- mine er så dygtige at de får Kong legetøj beregnet til gigant racerne smiley

Alt med piv i, kan varmt anbefales- for hunden.. Vi ejere får bare tinitus smiley

• #12   8. maj 2013 Den her har mine ikke kunne myrde.. Endnu smiley

http://dogsfirst.dk/shop/kong-x-treme-extra-1244p.html

• #13   8. maj 2013 Ihh... Mange tak... Også skal han bare have den, når vi tager afsted om morgenen?

• #14   8. maj 2013 Du skal gøre dit bedste for at han fremover nærmest står i døren og jagter jer afsted, fordi det bare er SÅ fedt når i skrider;-)
    Her er det vigtigt at du starter forfra med træningen mht at være alene hjemme!!

Kong, særligt legetøj, snuse rundt efter top lækre snacks er den måde jeg har valgt og her virker det efter planen smiley

Hvad der virker på Rolf, må du jo prøve dig frem med, men jeg kan varmt anbefale at i følger en fast rutine INDEN i går HVER gang!

Hvis han ved at i er på vej ud, så ender han forhåbentlig foran fryseren som mine 2 smiley

Men tænk meget over at du skal motivere ham til tingene og husk at en Jack skal arbejde for ALT! Dvs ingen gratis kiks, ingen hovsa løsninger og vigtigst af alt, så gælder reglen om at hvis man 1 gang har fået lov til noget, så må man ALTID det fremover..

Så kærlig konsekvens pædagogik og minimal skæld ud..

Hvis den laver ulykker, så har du gjort et eller andet forkert smiley eller glemt at levere passende underholdning og vovse har derfor selv tænkt kreativt smiley

Held og lykke med ham- og glæd dig, det er FEDT at ha Jacks smiley

• #15   8. maj 2013 Min Terrier Brasileiro er stadig ikke renlig når hun er selv hjemme, hun er lige knap 8 mdr. Tror helt seriøst aldrig hun lærer det, for den er STENsikker at hun har skidt 1 gang og tisset 2 gange når vi kommer hjem fra Gym/arbejde smiley Hun skider og tisser udenfor lige inden vi tager afsted, og har ikke foder stående! smiley Om dagen er hun helt renlig, og piver hvis hun skal ud

• #16   8. maj 2013 Min jack gider ikke de der konger, han er den mest kræsne hund jeg længe har mødt. Og det til trods af, at han er hittehund.
    Og husk, Rolf, du ejer ikke din jack russell, den ejer dig

• #17   8. maj 2013 Maj Britt, din Jack er IKKE kræsen- den gør dig bare opmærksom på at du ikke anstrenger dig nok med det du kommer i hans Kong smiley

Altså, ved du da slet ingenting smiley

Det er ALDRIG hundens fejl, altid ejerens * FNIS*

Kommentér på:
Jack Russell stadig ikke renlig om dagen.

Annonce