{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Loppe/flåmiddel, hvilket? {{forumTopicSubject}}

Lige endnu en tråd her fra...

Bella har siden hun var hvalp fået Prac-tic som forebyggende for lopper og flåter. Det kan jeg desværre ikke opstøve i Vejle, efter jeg flyttede her over.

Derefter gik vi over til Advantage, men det virker så åbenbart kun mod lopper? Hun skulle jo gerne have noget der også virker mod flåter. Dog har jeg aldrig fundet en flåt på hende, selv efter flere timer i skoven, uanset årstid, så om det alligevel har effekt på flåter ved jeg ikke smiley

Hvad bruger i andre som i kan anbefale? Og hvad pokker er det for et mærke som lopperne er resistente overfor? Bayvantic eller Frontline? Jeg glemmer det hele tiden...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loppe/flåmiddel, hvilket?
  • #1   8. maj 2013 Flåmiddel....FLÅTMIDDEL! Jeg var vist lidt for hurtig på tasterne smiley

  • #2   8. maj 2013 Frontline... Jeg mente nok også at det var dén der var "synderen" mellem de to smiley nu må jeg se om ikke at jeg så kan huske det til en anden gang.

  • #3   8. maj 2013 Nu jeg tænker over det, så tror jeg faktisk at hun fik Bayvantic en ganske kort overgang forrige år. Hmmm. Det kunne snildt være at det var den vi skulle gå over til igen næste gang.

    Men ja, der er dælme mange navne at huske smiley det ville være nemmere hvis der fandtes én slags og hvis det bare hed "loppemiddel - køb det her. Det virker" smiley


  • #4   8. maj 2013 Jeg skifter lidt mellem mærker fra år til år. Har ikke oplevet noget som mere effektivt and andet.
    Dem jeg bruger er bayvantic, frontline og hmm.. den sidste kan jeg simpelthen ikke komme på hvad hedder, men den er udelukkende mod flåter.

    Lopper har mine aldrig haft, så hvordan de forskellige midler virker der, kan jeg ikke sige noget om. Men ingen af dem er 100% effektive mod flåter. I hvert fald ikke på mine hunde.
    Vi går RIGTIGT meget i skoven og uden "behandling" kan jeg ofte pille op mod 20-30 flåter af om ugen... Med "behandling" når vi ned på ca 5-10 stk.

    Jeg kombinerer så med et halsbånd fra trixie (mod både flåter og lopper) -jeg kan desværre ikke finde et sted det kan købes i år. De sidste par år har jeg kunnet få det ved land & fritid.
    Derudover jager jeg lige en karte igennem dem hver gang vi kommer hjem. På den måde når jeg ned på kun at fjerne en enkelt flåt i ny og næ, fremfor mange hver uge:)

    De mider man kan købe forhindrer jo ikke flåterne i at kravle på hunden, men slår dem blot ihjel hvis de sætter sig (og selv det, gør de altså ikke altid).
    Samtidig har jeg badeglade hunde, og så mister behandlingerne altså en hel del effekt.

    Jeg har forsøgt mig med et naturprodukt til at spraye hundene med inden gåturene. Det skulle have afskrækkene effekt. Men udover at være besværligt, gav det altså ikke megen effekt her. Har dog hørt andre er glade for det. Det hedder Cur1

    Hvidløg har ingen effekt haft her.

    Man kan købe et lille "hundetegn" (ligner det) der angiveligt kan afskrække flåter vha magnetfelt-et-eller-andet. Jeg har ikke prøvet det endnu, men har fået det anbefalet mange steder fra så det kan du da prøve at kigge på.




  • #5   9. maj 2013 Jeg så en artikel om bayvantic for ikke så længe siden hvor 2000 hunde havde fået hotspot lignende sår kort efter de fik påført bayvantic. Bayvantic nægter at det kan være pga deres produkt og vil derfor hverken undersøge sagen eller produktet. Så jeg holder mig langt væk fra bayvantic. smiley

  • #6   9. maj 2013 Camilla -det gælder jo så for praktisk talt alle den slags midler. et er jo gift vi putter på vores hunde. Mine hunde har heldigvis aldrig reageret på den slags produkter. et samme gælder for dem der er i den nærmeste omgangskreds/familie. Men det står jo ganske tydeligt i indlægssedlerne at rødme, kløe og en lang række andre reaktioner kan forekomme (nogen mere alvorlige end andre).
    Jeg er så nået frem til at hvis alternativet er 20.30 flåter om ugen, så er det en risiko jeg er villig til at tage på hundenes vejne.

    Jeg har til dato ikke kunnet finde et mere skånsomt alternativ som rent faktisk virker.


  • #7   9. maj 2013 Kathrine -jeg har osse prøvet cur1 på mig selv. Og set flåter kravle rundt på næjagtigt det område jeg har sprøjtet på smiley



  • #8   9. maj 2013 Der er også kommet to nye produkter, som skulle være virkelig effektive.

    Certifect, som er et spot-on produkt og Seresto, som er et halsbånd, der virker i ca et halvt år. Begge dele virker repellerende, dvs lopper og flåter behøver ikke bide. Der er set bivirkninger/allergiske reaktioner ved begge, men det er der ved stort set alle produkter.


  • #9   9. maj 2013 Begge er receptpligtige.

  • #10   9. maj 2013 Bayvantic er rigtig godt mod flåterne i forhold til frontline. Der er et middel i bayvantic, som gør at når flåterne springer på hunden, vil de føle der ligesom når vi sætter hånden på en varm kogeplade, så de kommer slet ikke ind gennem hårene for at bide sig fast ved bayvantic som de vil gøre med frontline. Det er jo så forklaringen på man kan komme hjem smurt ind i flåter selv, men ikke en eneste at skue på hunden smiley

  • #11   9. maj 2013 Er det ikke noget med at man kan få en pro-udgave som ikke er så skrap som de andre?

    Så det engang, men skrev selvfølgelig ikke navnet ned /:


  • #12   9. maj 2013 Kan du ikke bare få en recept på prac-tic?




  • #13   9. maj 2013 CH - pas. Jeg må indrømme at jeg ikke har spurgt min dyrlæge i Vejle. Min gamle dyrlæge på Sjælland havde dem på klinikken som fast sortiment, så det er det jeg har tænkt at andre dyrlæger måske også havde. Det kunne godt være at jeg skulle forhøre mig om det.

  • #14   9. maj 2013 Det er jo receptpligtigt, så det burde være enkelt smiley

  • #16   9. maj 2013 CH - jeg ringer og spørger min dyrlæge ad en af dagene smiley

    Lykke - beklager, men jeg tror simpelthen ikke på at det virker. Måske er jeg snæversynet og jeg ved at tro kan flytte bjerge, men det dér....nej.


Kommentér på:
Loppe/flåmiddel, hvilket?

Annonce