932 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Gåture Gåture

Hej alle sammen, jeg har min hund Bailey på nu 22 uger.
jeg ville bare lige høre hvor langt en hvalp egentligt må gå i løbet af en dag? jeg er ude med ham 3-4 gange dagligt, om morgenen er vi ude og gå ca.2,5 og så mindre og mindre i løbet af dagen, udover det er han ude og løbe i haven og lege? er det for meget? smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gåture
  • #1   11. maj 2013 Mener man siger 1 minut pr. uge, så er hvalpen 22 uger, 22 minutter.

• #3   11. maj 2013 Så han må kun gå 22 min i løbet af en dag? smiley

• #5   11. maj 2013 Når, så forstår jeg smiley men hvis jeg så en dag tænker at han har gået for langt, så går der måske 2 timer og så sidder han og piber fordi han gerne vil ud? han er jo aktiv pga. hans racer. men så er det at jeg bare lukker ham ud i haven for at lege lidt.

• #7   11. maj 2013 Jo mere du vænner ham til at være aktiv som hvalp, desto mere aktiv hund får du, når han er voksen

• #8   11. maj 2013 Han er meget ude i haven! og han elsker gåture, han sover også 1-2 timer efter en god lang gåtur og så kommer han kun ud og gå 1 enkelt gang mere, for eksempel hvis han har været i hunde i 1-2 timer, så kommer han først ud og gå inden sengetid igen smiley selvom han ikke altid er tilfreds med den ordning.

• #9   11. maj 2013 hundeskov*

• #11   11. maj 2013 Jo self er jeg klar over at jeg har fået en aktiv hund, ellers ville jeg ikke have fået ham, var bare i tvivl om hvor meget jeg måtte gå med ham, netop fordi han er så aktiv!

• #12   11. maj 2013 Vi træner også kontaktøvelser herhjemme, så han bliver aktiveret nok.

• #14   11. maj 2013 Og det bliver rart når han kan gå lange ture jo ældre han bliver, vi har en lækker hundeskov ca. 5 km fra hvor vi bor, og det ville være lækkert bare at kunne gå derhen istedet for at køre, han elsker andre hunde og der er et godt badested han også er helt tosset med smiley

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #15   11. maj 2013 Nuurh en lækker lille vaps! smiley

Det med antal minutter er en tommelfingerregel, du kan sagtens gå lidt længere hvis du synes det ser ud til at passe din hvalp godt.
    Men 2 gange 5 km plus hundeskov og badning lyder umiddelbart som liiidt meget når han er så lille tror jeg...

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #16   11. maj 2013 Hov, du skrev jo når han bliver ældre, sorry smiley

• #18   11. maj 2013 Ja det er nemlig det, jeg vil jo ikke ødelægge ham! og han siger ikke selv til når han ikke vil gå mere, for han syntes det er SÅ dejligt at være ude! smiley jeg tror jeg følger minutreglen så godt jeg kan og så må han lege i haven og træne med mor for resten! smiley

Kommentér på:
Gåture

Annonce