12.808 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Mal-Shih :D(Boomer)!`? Mal-Shih :D(Boomer)!`?

Vi har gået længe og ville ha en hund mere, men det skal lige være det rigtige tidspunkt osv.
Vi har tænkt meget på Shih Tzu'en også faldt jeg over Mal-Shih'en og blev helt forelsket i den! smiley

Så tænker jeg bar på om der er nogle herinde som ejer sån en eller kender noget til dem? Feks. Shih tzu'ens pels falmer tit meget når det bliver klippet, (ved godt alle mister farverne lidt, men hvor meget?)gør Mal-Shih'en os det osv. bar om med en masse info smiley

Undskyld hvis det er nogens billede? og skal nok fjerne det hvis jeg kan.
(Mal-Shih = Malteser - Shih Tzu)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mal-Shih :D(Boomer)!`?
  • #1   15. maj 2013 Bare et nysgerrigt spørgsmål - men hvad kan den blanding, som en anden race ikke kan?

• #2   15. maj 2013 Alle langhårede hundes farver bliver lysere med alderen/længden.

• #3   15. maj 2013 Og ja, min oplevelse er omvendt. At pigmentet i klippet pels bliver stærkere og netop er mere koncentreret og dermed stærkere i farven.
    En klippet bolognese kan have cremefarvede pletter, mens den samme hund i lang pels vil fremstå hvid.

• #4   15. maj 2013 Ginne, den fanger mig bar, som sagt er jeg vild med shih tzu'en og dens Temperment og udseende. Også kunne jeg godt lide den her pga farven og udtryg i hovedet :]

Ginger, ja det ved jeg, men det var bar om der måske var en af farverne som måske holdte bedre? :]

• #5   15. maj 2013 Louise, jeg vil råde dig til at få en ægte ST med stambog (forældre tjekket for pnp) i stedet for noget du ikke ved hvordan hunden kommer til at se ud - opføre sig :o)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #6   15. maj 2013 Er det en race hund eller en blandings hund? - er forvirret..
    Der kan vel altid ske farve og mønster ændringer i hundens pels med alderen, selvfølgelig nogle mere end andre..

• #7   15. maj 2013 Der er nok ikke nogen, der kan fortælle dig, hvordan pelsen bliver, og hvordan hunden bliver.
    Du kan få en pels der er som en ST-pels, en malteserpels eller en blanding af disse.
    Du kan få en hund med ST-temperament, maltesertemperament eller en blanding.
    Det du køber er en blanding (gadekryds, hul i hækken osv.), som nogle smarte mennesker har givet et fancy navn:-)
    Det er jo ikke en race, som har nogle bestemte kendetegn.

• #8   15. maj 2013 Lise-Lotte, enig, og man ved heller ikke hvor langt snudeparti osv. den får ;o)
    Synes både Malteser og ST er dejlige hunde, har haft begge, men synes slet ikke de er ens....

• #9   15. maj 2013 Du aner jo ikke hvilken udseende den får, når den er en blanding.
    De ligner jo ikke nødvendigvis alle sammen, den du har et billede af.

Jeg ville vælge en ægte af racen du ville have, så du ved hvad du får

• #10   15. maj 2013 Tror måske jeg har været dårlig til at formulere mig, var bar nysgerrig omkring den og ville bar høre om nogle havde en og hvordan de var, siger ikk jeg skal ha en, men hvis man nu "faldte"over en, ville det måske ikk være utænkeligt :]

• #11   15. maj 2013 Mathilde, det er en blandings hund, men som jeg har forstået(ikk sikkert det er rigtigt?) så er den meget populær også har man bar givet den det navn, tror enlig den har flere navne :]

• #12   15. maj 2013 Du kan ikke regne med hvordan en er, det er jo ikke til at sige hvordan sådan mix bliver.... Jeg har en blanding hvor der er ST i, hun er da sød, men ville ønske hun var ren ST som vores anden hund, da den race er "Perfekt" i mine øjne ;o) holder meget af den ikke gø'r uden grund, hviler godt i sig selv, er selskabelig, fjollet/klovnet, har de mest bedårende øjne, medgørlig og nyder at blive nusset om når det f.eks. er børste tid :o)

• #13   15. maj 2013 Ved godt det er svært at sige, men det er rart og få lidt svar, feks som du siger, at du synes ren race er best, jeg har ALTID været van til blandings racer, så det er måske derfor jeg har et øje til det ;]
    Det er jo som sagt os bar for at høre hva i synes :]

• #14   15. maj 2013 Well, vil du havde en hund med det "Temperment og udseende" som en ST, så er det en ST du skal have så du ikke ender op med en "forkert" hund ;o)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#15   15. maj 2013 Okay, en blandings hund er en sådan, ligegyldigt hvad for et navn man giver blandingen : ) så, så er der ikke noget "rigtigt" svar på dit spørgsmål. Alle blandinger er forskellige, og man vil aldrig kunne sige noget om hverken farve elle temperament, mm. Hvis du forelsker dig i en helt bestemt "malteser - Shih Tzu" blanding, så er det ikke den du køber, da hvalpen kan se meget anderledes ud end den malteser og Shih Tzu blanding som du har forestillet dig. En blandings hund er altid et "stats" og du vil aldrig 100% vide hvad du får i forhold til farver mm. hvis det giver mening?
    Blandinger ser meget forskellige ud afhængigt af "mor og far" og dermed hvor du køber dem, tag chihuahua/Papillon blandingen som eksempel; <i> meget</i> forskellige hunde der kommer ud af den blanding (vi har været <b> meget</b> heldige med den smukkeste blanding - uden at vide hvad vi søgte og hvad vi gik ind til).
    Self kan du finde dejlige blandinger, men tag dem for det: noget du ikke ved hvordan bliver og som du vil elske ligegyldigt om den du køber som hvid, bliver hvid med brune pletter.

• #16   16. maj 2013 Mange tak for jeres svar, ja det gav mening ;D
    Som sagt troede jeg det var en meget "kendt" bla. race(feks. labradoddlen er jo os en bla. men er blevet en race) og tænkte der måske var noget info, men lyder til den ik er så udbredt som jeg troede og nej farverne har enlig ikk så meget betydning, men derfor kan man jo godt se om man er heldig at få i den farve man vil ha alligevel ;p

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#17   16. maj 2013 Hæhæ, vores Olivia var smuk som "ung": krid hvid, med meget klar - som i ingen fading fra den sorte til den hvide farve - sort maske og sort plet på brystet. Nu har hun fået fine grå "dalmatiner" pletter op ad benene og på bagen. Synes det klæder hende, men var ikke nogen indikation om de flotte pletter, da hun var yngre. Men ja, farven de har som hvalp er jo en guide til hvordan de ca kommer til at se ud, og selvfølgelig kan man da gå efter de sunde farver som man bedst kan lide - sjældent at en helt hvid hund bli'r helt sort som ældre ; )

Der skal meget til at en blandings hund bliver til en "race" - mange mange mange år og så skal den godkendes på race listerne. Tror (så gætter mig frem til at) heller ikke labradoodlen er en godkendt race - det er stadig "bare" en blandings hund, selvom blandingen er populær og udbredt, er det ikke en race hund. Der er andre her inde der har mere styr på hvor man kan finde lister med "godkendte" racer - så man er sikker på man ikke bliver snydt af et fancy designer navn : )

• #18   16. maj 2013 Ja, det tror jeg da helt sikkert os at mange bliver smiley
    Men labradoodlen er bar kommet i race bogen, har den :]

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#19   16. maj 2013 http://www.dkk.dk/Racer her kan du læse om hvornår en hund "bliver" en race. Og her kan man dl en pdf over de godkendte racer http://www.dkk.dk/Racestandarder-2 - labradoodlen står ikke umiddelbart på. Tænker at selv om den er beskrevet i en bog gør det den ikke til en "race hund" men bare en meget populær blandings hund : )

• #20   16. maj 2013 nej det er rigtigt, men den er vist godt på vej ;p

• #21   16. maj 2013 Så vidt jeg ved, så kan man ikke tage to labradoodler, parre dem og få et ensartet afkom. Hvis man ikke kan det, kan det vel ikke blive en race, men vil fortsat være et fancy gadekryds:-)

• #22   16. maj 2013 Labradoodlen er bestemt ikke en race! Det er muligt NKC i Usa stambogsfører dem de stambogsfører jo alt! Men en labradoodle er ikke anerkendt som race, og de har ingen racestandard! Og de har lang vej til at blive en anerkendt race!
    Ligeledes er det med den blanding Du omtaler smiley

• Charlotte R
    Charlotte R Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #23   7. aug 2017 Altså rolig rolig virker nærmest som om i "disser" den type hund hun spørger om. Jeg har en malshi som den også kaldes. Han er fantastisk han har meget malteser temperament men også lidt dovenhed over sig fra Shih tzuen. Han er sjov og fræk og elsker også at nusse hver morgen og så er han sindssygt klog og rigtig lærernem. Han gør dog noget mere end DN Shih Zhu men kun når der er noget der ikke lige passer ham, han har en gennemtrængende personlighed og jeg har ikke fortrudt jeg har købt ham. BTW kan du også være heldig med blandings hund. Aller herinde virker meget negative omkring hvorfor man kalder den dit og dat hvis det er en blandings hund. Rolig nu det er en blandingshund og om den bliver kaldt det ene eller det andet, den er meget udbredt i Tyskland samt Amerika der er en side på fb der hedder malshi og der ka du også gå ind og se en masse om dem smiley

• #24   7. aug 2017 Det er en tråd fra 2013

• #25   7. aug 2017 tråden har været HELT rolig i 4 år.....

• #26   7. aug 2017 Charlotte, tak for svar ?? som de andre skriver, lidt forsinket;p vi endte med en shih tzu og er meget glad for hende :]

Kommentér på:
Mal-Shih :D(Boomer)!`?

Annonce