{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Bur træning UDEN at lågen skal lukkes {{forumTopicSubject}}

Har en hund med seperationsangst, har fået anbefalet at han har et bur med tæppe over fx som han kan bruge som kurv/hule UDEN at lågen skal lukkes.
Men som er hans "Helle" og hvor han kan slappe af.
Han er vant til bur fra bilen.
Har så købt samme bur som det fra bilen, bare lidt større. Det er gjort hyggeligt, bløde tæpper, min trøje mm og det har nu stået i 2 uger og han er stadig mega mistroisk og skeptisk og man kan se at han tror jeg er ude på noget mht det bur.
Mad er ligegyldigt for ham, angsten overskygger alt.

Alle hans søskende er alene hjemme i bur pga seperationsangst, men petri kunne fint være alene i hele lejligheden indtil han var 13 måneder, så flyttede vi og han fik voldsom angst.
Hans angst og mistro er helt sikkert genetisk, men hvordan lærer man sådan en hund at kunne li et bur?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bur træning UDEN at lågen skal lukkes
  • #1   19. maj 2013 Giv kun hunden foder i buret, fjern overdækningen så den kan se ud;) køb en dap spray og sprøjt lidt ind i buret;)

  • #2   19. maj 2013 DAP har jeg købt, og faktisk også sprøjtet med derinde, det fik ham til at gå lidt tættere på men ikke ind i det hehe. Jeg må fortsætte. Mad derinde, Hmm så tror jeg bare han ville sulte sig selv..han er MEGET sensitiv og speciel desværre

  • #3   19. maj 2013 Så sæt maden lige udenfor i en afstand så han spiser den.
    Du kan derefter langsom flytte maden tættere og tættere på. Nogle dage 1 cm,andre dage 1 mm og også nogle, hvor den står længere væk.

    En dag står maden pludselig inde i buret og han spiser den, men det kan godt tage et par måneder.


  • #4   19. maj 2013 har du lagt tæpper ind der lugter af ham og dig? kan du være i buret?? min kunne ikke lide sit bur først, men da jeg nærmest kravlede der ind, ville hun også..

  • #5   19. maj 2013 Jeg ville give ham hans yndlings guf derinde, altså det bedste han ved og kun give det i buret.

  • #6   19. maj 2013 Jg kan desværre ikke være i buret..men sådan noget prøvede jeg også da han var bange for tunnelen til agility men det hjalp ikke. Med tunnelen hjalp det at jeg stod og kaldte i den ene ende og der var en der stod med petri i den anden ende og holdte ham.. Så endte han med at løbe igennem og nu spæner han gladeligt igennem.. Men tør ikke bare proppe ham ind i buret herhjemme, så nu smider eg duck coins derind når jeg går forbi.

  • #8   19. maj 2013 Du må gøre det bur til verdens sjoveste, rareste og hyggeligste sted i verden.
    Fjern alt overdækning så han kan overskue hver en krog, og flyt buret med dig rundt så det er de steder hvor I færdes og hvor han kan lide at færdes.
    Træn lige udenfor buret, rundt om buret, ovenpå (?) buret, og vid at det tager lang tid før han kommer ind i buret.
    Jeg tror han bliver mere og mere skeptisk jo mere ihærdigt du prøver, så derfor integrér buret som en del af hvad end I laver sammen.
    Har du iøvrigt prøvet at bruge bil buret indendøre, hvad siger han til det?


  • #9   19. maj 2013 Vi købte bur da vi købte hund nummer 2 og indrettede som du har gjort som en hyggelig hule. Der gik 2-3 måneder før hun fandt det interessant, men nu sover hun af egen fri vilje deri hver eneste dag og nat (står altid åbent).
    Hun har faktisk fået vores hanhund til at synes der er sjovt at sove i buret nu.
    Meget nemt for os når der er løbetid, med sådan et bur.

    Måske han bare skal bruge mere tid, før han finder buret sjovt.


Kommentér på:
Bur træning UDEN at lågen skal lukkes

Annonce