{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Lisbeth H
Lisbeth H
Tilmeldt:
20. nov 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20

Hvalpe foder {{forumTopicSubject}}

Hej Alle


Hvad er det vigtigste for hvalpen at få i sit hvalpe foder, hvad skal der være mest af, for at den får en god vækst.

Og kan i anbefale noget hvalpe foder som i synes godt om og hvorfor?

Det er en formel 1 labrador som vi skal have, og han er 8 uger når vi får ham.

På forhånd tak smiley

Lisbeth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe foder
  • #1   19. maj 2013 Du skal starte med den slags foder, som hvalpen plejer at få hos opdrætter. Typisk får man lidt med til at starte op på.

    Jeg kan selv anbefale Hvalpefoder fra Kingsmoor, jeg bruger selv den kornfri variant, men de har også en med korn i. Jeg har det godt med, at det er et dansk foder.

    Men det er meget forskellige, hvilket foder en bestemt hund trives på, så uanset hvilket foder du vælger, skal du kigge på hunden:-)

    Tillykke med din nye hvalp:-)


  • #3   19. maj 2013 Vi skiftede ret hurtigt over på barf - og kan kun anbefale det. Vi gav ham i en periode glusocamin som tilskud og senere lidt lakseolie. Og hans sundhed er i tip top - han er lige blevet røngtent fotograferet for HD, AD og OCD smiley

  • #4   19. maj 2013 Jeg ville aldrig barfe en hvalp,der er alt for meget der kan gå galt ved det. Jeg bruger Arion og RC.

  • #5   19. maj 2013 Trøflen: det er også det alle bare siger - men hvis man kigger grundigere og dybere ind i tingene og spørger dem der er eksperter på området, så er det INTET i vejen for det. Det handler bare om at kunne tænke bare lidt når du fodre. Fordi det er da klart lettere at fodre med tørkost - men råfoder har nogle andre kvaliteter. Fx så havde vores noget der lignede tidlig reaktion overfor lagermider, det kom vi helt af med. Han fik stillet sin trang til at få kløet bisser (= færre ting bidt i stykker), han bruger længere tid på maden, hvilket for os betød at vi bedre kunne tilfredsstille hans overordnet behov for stimulering.
    Også er hunden bygget til råt kød.


  • #6   19. maj 2013 Jeg er helt enig med Line Bæk.

  • #8   19. maj 2013 Jeg bruger wolfsblut hvalpefoder og det fungere godt herhjemme. ..det er kornfrit også smiley

  • #9   19. maj 2013 Jeg ville starte op på det, han har fået opdrætter.
    Hvis han fungerer fint på det (og det ellers er et kvalitetsfoder), ville jeg bare blive på det.

    Det bør dog være en large breed-foder


  • #10   19. maj 2013 Dorte S : Hvorfor large breed-foder ? En formel 1 lab er da ikke en stor hund.

  • #11   19. maj 2013 Det kan den sagtens blive.
    Formel 1 siger intet om hundens størrelse, kun dens afstamning


  • Lisbeth H
    Lisbeth H Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20
    #12   20. maj 2013 Lige nu får han olivers, fra opdrætter. Og tak for jeres mening indtil videre.

  • #13   20. maj 2013 Jeg ville stadig aldrig turde,holder mig til det rimeligt sikre smiley Det kan være svært nok med tørfoder.Jeg har en hvalp på 4 ½mdr af gigant race og efter anbefaling bør hun jo fodres med et hvalpefoder til ca. 12mdr og junior foder af large breed til hun er 18mdr. Dette ville aldrig gå da hun så ville vokse i "smadder". Pt får hun en kombination af hvalpefoder large breed og juniorfoder af ovennævnte mærker og vokser harmonisk på det. Synes tørfoder er nemmere at styre og justere til hvalpe smiley


  • #14   20. maj 2013 Jeg har prøvet Olivers til flere af mine hunde og ingen af dem har fungeret særlig godt på det. Men det er jo forskelligt fra hund til hund,har også hørt det omvendte smiley Kig først og fremmest på din hvalp og se om han vokser harmonisk og trives som han skal,ellers kan du altid skifte foder smiley

  • #15   20. maj 2013 Maggie er opvokset på Olivers, som hun også fik hos opdrætter.
    Slet ikke problemer med det - og hun har A-hofter og 0-albuer i dag.

    Nu er vi (og opdrætter) dog skiftet over til Essential


Kommentér på:
Hvalpe foder

Annonce