{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Fodring {{forumTopicSubject}}

Ja, selvom der er et års tid til kæresten og jeg skal have hund, så er det jo altid en god ide at være så godt forberedt som muligt. Et af de områder hvor jeg er meget nysgerrig for at lære mere er med hensyn til fodring. Der findes jo et hav af foderemner og muligheder, og man får jo ikke meget ud af at læse på producenternes hjemmesider, for de har jo selvfølgelig travlt med at rose deres egne produkter, så nu ty'r jeg til at spørge herinde.

Vi (min familie - kæresten har aldrig haft hund før) har i de år vi selv har haft hund altid brugt Royal Canin beregnet til Goldens (har altid været goldens vi har haft), men efter lidt søgning herinde har jeg fundet ud af at der er flere der mener at dette foder IKKE er at foretrække, og derfor er jeg jo meget nysgerrig for at høre hvilke foderprodukter i så vil råde til at bruge i stedet?

Vi har planer om at fodre med halv råfodring og halv tørfoder, men vi er stadig på udviklings-planet og ønsker bare at gøre det bedste for vores hund når vi engang får en. Det bliver vores første hund sammen, og vi vil gerne starte ud på bedst mulig måde.

Hvad skal vi kigge specielt efter når vi kigger på tørfoder, og hvad skal vi holde os fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring
  • #1   21. maj 2013 Det kommer meget an på hunden. Hvilken race og hvad skal den bruges til?
    Som hovedregel bør man undgå fyldstoffer, dvs. unødvendige ingredienser, som blot er med for at gøre det så billigt som muligt for producenten.
    Det er alt fra korn og majs, over soya, til tilsætningsstoffer og farve.

    Jeg ville ikke halvt råfodre. det er enten eller for mig. Når man råfodrer skal hunden have dobbelt så stor mængde mad som ved tørfoder, fordi vandindholdet i kød er så højt. Det kan gøre doseringen svær ved halv/halv-fodring.
    Vi tørfodrer, og så supplerer vi med ben nogle dage i ugen.


  • #2   21. maj 2013 Hvis i vil fodre 50/50 imellem råt og tørfoder, så nytter det ikke noget med et billigt skod foder:) -som du også selv er inde på:)
    Jeg fodre selv både med tørfoder og råt, og defor er det vigtigt for mig, at tørfoderet indeholder så lidt skidt som muligt, og med så meget kødindhold som muligt.
    Jeg bruger selv Orijen, Acana og purizon. De er kornfrige og har imellem 70-80% kød i, hvor resten består af grønt, som frugt, urter osv.
    Jeg er SUPER glad for de fodervarrianter, og vil helt sikket anbefale dem til hver en tid. Men der findes også andre super gode mærker som, taste of the Wild, wolfblut osv.
    Du vil få RIGTIG mange forskellige meninger, i det her opslag, så du har stadig selv en hel del af læse og undersøge endnu:)
    Foder som du skal holde dig langt fra, er efter min mening, foder i super markedet, pedigree, Royal Canin, eukanuba osv osv. De indeholder ALT for meget koen og skidt, og er suuper dyrt.
    Held og lykke med det hele:)


  • #3   21. maj 2013 Det jeg gør er min hund får kastet et par håndfulde fuldfodder på græsplænen om morgen til at gå og søge efter. om aften får han rå mad. det er ikke alle dage han får fuldfodder, som regel hvis vi skal på arbejde han gør det , og som aktivering. så det bliver kun brugt til at suplere med.

  • #4   21. maj 2013 Men det foder vi bruger, er det der hedder now. det er uden korn, Det er vigtig det er et godt produkt uden korn. for jo mere korn der er, jo mindre kan hunden omsætte i maven, det vil også sige jo mere afføring. Det hunden ikke omsætter kommer med ud i den anden ende. De dage min hund får kødfulde ben, er afføringen helt hvid dagen efter. det er pga. det i benene hunden ikke kan bruge... alt kødet er blevet omsat og en del ben.

  • #5   21. maj 2013 Okay, så man skal holde sig fra Royal Canin og andre fodermærker man kan købe i butikkerne.

    Malene - og huskierne: Jamen, vi er stadig lidt i processen med at finde den rigtige race for os. Vi har dog efter udstillingen i weekenden i Svendborg, fået det kortet ned til 4 kandidater som alle er hyrder. Racerne vi er ved at undersøge nærmere er: Langhåret Collie, Australian Shepherd, Islandsk fårehund og Belgisk hyrdehund. Den skal først og fremmest være familiehund og derudover vil den også blive brugt til lydighed og derudover har jeg planer om at afprøve agility på hyggeplan og måske lidt rally...

    •C&N• ja tak til ansvar!: Okay. Jeg har faktisk også selv haft kigget lidt på Orijen da vi kender en som bruger det til sine hunde, og de virker bare til at trives rigtig godt på det foder. Han fodre dog kun med tørfoder og så selvfølgelig ben og lign. med jævne mellemrum, så det skal vi da vist lige have kigget lidt nærmere på. Blander du de 3 mærker så eller?

    Line L: Hvor køber i det henne? Synes ikke lige umiddelbart jeg kan finde noget om det når jeg googler det, men kan være jeg googler det forkerte smiley


  • #6   21. maj 2013 Hej Sabrina
    Jeg har også min helt egen første hvalp med kæresten og jeg stod i samme dilemma som dig og undersøgte længe før. Jeg kom dog frem til at vi ville fodre med kornfrie produkter. Vi bruger nu wolfsblut til hvalp og dette kan også fås til voksne hunde så man ikke skal skifte mærke. Mika elsker det og vi har nu kørt på det siden vi fik hende for 3 mdr siden og hun spiser det stadig med velbehag. Det er et lidt dyrt foder men det er rigtig godt smiley
    God fornøjelse med at finde frem til det du vil bruge smiley


  • #7   21. maj 2013 Wolfsblut er ikke dyrt, hvis man køber det fra Tyskland smiley

  • #8   21. maj 2013 Så en brugshund? Så kan du komme til at skulle bruge et højenergifoder i de aktive perioder. Vi bruger Essential Stamina til vores slædehunde i træksæsonen. Det er vildt lækkert foder.

  • #9   21. maj 2013 Det kunne også være Canidai eller Ziwi Peak, der begge er et kvalitets foder med meget højt kød indhold og ingen kunstige tilsætningsstoffer. Vi fodrer med det om morgen sammen med et rå æg. Om aften fodrer vi kun råt!
    Det fungerer super fint for vores to hyrdehunde...
    Begge er gode produkter - men Ziwi Peak er dyrt...

    http://carnipure.dk/DK/Produkter/Andre%20produkter.aspx
    http://www.petfoodnord.dk/m32-ziwipeak/

    God fornøjelse når den tid kommer smiley


  • #10   21. maj 2013 Mia S: Først. Tillykke med jeres hvalp. Kan slet ikke vente til det bliver vores tur. Vi ønsker selvfølgelig at fodre med det bedste foder til vores hund, så prisen er på ingen måde afgørende for valget, det må vi jo bare budgettere med. Jeg er mere bekymret hvor svært det bliver at få hjem og sådan. Er det ikke et tysk produkt?

    KD: Men det er bare lidt langt at køre til Tyskland efter foder når vi bor på Fyn, hvis ikke der er andre steder det kan fåes.

    Malene - og huskierne: Okay, det vil jeg da lige kigge videre på. Hvad bruger i så at blande op med de perioder hvor der ikke er så meget tryk på?

    Veronika -ejer af to skønne hyrdehunde: Det ser spændende ud, vil jeg da lige undersøge nærmere, og tak smiley


  • #11   21. maj 2013 Sabrine N

    Man kan få det tilsendt så det står lige foran din dør smiley Det kan faktisk ikke være meget nemmere


  • #12   21. maj 2013 Hej Sabrina smiley
    Tusind tak...kan godt forstå du glæder dig, det jo det bedste at få sådan en vaps i huset smiley
    Ja sådan har jeg det nemlig os!
    Jo det er tysk...køber det ikke selv igennem de tyske sider da jeg ikke er så skarp til det tyske der. Køber det i noget der hedder pitstop for pets i Hillerød. Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du bor men der er flere af de butikker rundt i Danmark. Også andre danske butikker og netsider der forhandler det selvfølgelig smiley
    Kan nu godt lide at købe det hvor jeg kan få det med med det samme og evt få svar på spørgsmål af sælger smiley


  • #13   21. maj 2013 Nej jeg bruger dem lidt på skift, så hun ikke bliver for hurtig træt af en af dem:)
    Orijen er efter min mening, også det aller bedste foder, hvis jeg skal vælge en variant:)


Kommentér på:
Fodring

Annonce