1.578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Må hun få de ben? Må hun få de ben?

er ved at koge en suppe af en kylling, Hjorteben og urter fra haven (MUMS!!!). Der er ca 5 ben i gryden pt nu hvor kyllingen er taget op, der står og bobler løs (har kogt siden halv 12 ca).

Benene er almindelige marvben fra en hjort. Vi fik dem gratis, så det eneste der har kostet er gulerødderne - så intet økonomisk der - synes blot benene går til spilde efterfølgende.

Nå, det var et sidespring. Jeg har læst mange meninger om ben. Nogle siger hunden KUN må få dem hvis de ikke er tilberedte og ikke har været en bærende knogle, andre siger de godt må få dem tilberedte og at det er ligegyldigt om de har været bærende.

Har lige pelset kyllingen og hunden fik det skind og brusk der nu var, benene fra den kom i skraldespanden.
Spørgsmålet er nok mere de større knogler fra hjorten af.

Hvad mener i er det rigtige? Hvad gør i?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenet 800 kr.
  • Tage to lamper ned 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må hun få de ben?
  • #1   21. maj 2013 Rå må hun. Kogt nej

Rå hjorte ben er mums. Heldig hund smiley

• #2   21. maj 2013 Hehe godt hun ikke har fået en endnu, synes det er lidt svært, for hun får sjældent sådan noget. Hun har kun fået det én gang, og det var et ben der var "tilberedt" til hunde og som blev lavet og markedsført til dem.

Kunne da godt ske der smuttede et ben ned næste gang der skal koges suppe så. smiley
    Så må de ryge i skraldespanden, hellere det end en syg hund. smiley

• #3   21. maj 2013 Kun rå ben.. De tilberedte kan splintre så heftigt og hunden kan komme til skade.

Rå ben smulrer u stedet, så der er ingen fare.. Kun mums for hunden..

• #4   21. maj 2013 Men er der noget i det når folk siger det ikke må være bærende knogler?

Var vidne til igår at der blev langet kyllinge knogler (tilberedt i ovn) over til hunden (ikke vores).

• #5   21. maj 2013 Jeg mener at der på nogle dyr er et problem med splinter i de bærende knogler - også rå.
    Således holder jeg hundene langt væk fra lam af den type.

• #6   21. maj 2013 Er det kun lam CH? smiley

• #7   21. maj 2013 Næppe. Jeg ved ikke med hjort, men jeg tror jeg ville lave en test. Eller - jeg ville ikke selv vælge at give dem kogte, men jeg kunne godt finde på at fiske så meget af marven ud som muligt og give som lækkersnack.

• #8   21. maj 2013 Ditte: Ja det med tilberedte kylingeknogler er og fy fy smiley

• #9   21. maj 2013 Har fået afvide at lige meget hvordan kyllinge ben er rå/tilberedte at de er nogle der splintre meget let. Ved ikke om det passer helt.

• #10   21. maj 2013 Ja kyllingeknogler vidste jeg godt er fy fy. Det får hun heller ikke. smiley

Den med at fiske marven ud var et godt forslag CH.! smiley

• #11   21. maj 2013 Hunde kan sagtens tåle alle rå ben;) lige som ræve og ulve kan;) så jo rå kylling, rå lam og rå alt mulig andet er fint, tilberedt er ingen ben gode;)

• #12   21. maj 2013 Jeg ville ikke være så bekymret, hvis det er kraftige marvben, selvom de er kogte.
    Jeg genbruger ofte marvben med div fyld, og hvis de bliver en tand for ulækre får de et opkog og en stiv børste, inden de bliver fyldt igen og puttet i fryseren.

Jeg ved dog ikke med hjort, om de splintrer ligeså let som f.eks. lam. Men du kan da prøve at give et imens du holder øje med hunden. Min hund plejer kun at slikke fyldet ud og gnaske lidt på benet. Er der ikke mere snask på eller i, lader hun det bare ligge.

RÅ kyllingeben må hunde altså gerne få.

Kommentér på:
Må hun få de ben?

Annonce