{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Forstærker jeg dårlig adfærd.? {{forumTopicSubject}}

Tyson jeg var for en lille time siden ude på vores aften gå tur. Han er som altid i snor. Vi møder en gut med hans schæfer/labrador blanding, uden snor, men det ser ud til han har styr på den.
Han standser en meter fra os, og spørger om de må hilse, jeg spørger om den er venlig og det siger han ja til. Det ser også sådan ud.. Hundene hilser, og begynder meget hurtigt at løbe rundt og lege, og det går fint. Vi går så lidt videre sammen mens hundene leger og vi går og taler.

På et tidspunkt går legen lidt mere over i dominans for Tysons vedkommende, men den anden hund drejer bare i en cirkel om sig selv også er Tyson sat af igen. Her begynder jeg så at holde mere skarpt øje med de 2 for at Tyson ikke skal køre helt op i en spids.
Dette sker 4-5 gange, og nu står vi stille og taler sammen.. Den her fyr siger nu flere gange til sin hund "så tag ham dog" i et "løst" tonefald. Hunden reagerer dog ikke på det. Og her når jeg at tænke at det vist er tid til at tage snoren på igen og komme videre alene.
Så vil skæbnen at hans hund snubler, og lander på ryggen og lyn hurtig er Tyson jo henne ved den for det var jo hans chance for at få overtaget, Tysons opførsel er på intet tidspunkt aggressivt. Nu siger den anden hund så fra, ( og fair nok) Men så kommer den her berygtede terrier-lyd fra Tyson og jeg vælger at råbe stop, og tage fat i Tysons sele og fjerne ham.

Efterfølgende bliver den anden ejer sur, fordi "det kan da ikke være rigtig at hans hund bare skal finde sig i at Tyson prøver at dominere, og når den så siger fra, så blander jeg mig."
Jeg fortæller ham så at jeg altså kender min hund, og ved at den lyd betyder at nu skal legen stoppes ellers går det galt.
Han fortsætter med at argumentere for at jeg handler forkert.
Og det er her han satte en tanke i gang.

Gør jeg noget forkert ved at fjerne min hund fra den situation.? Altså i forhold til at han så tror at han er den stærke..?

Set i bakspejlet skulle jeg have stoppet legen flere minutter før, men det er så min fejl, og det husker jeg så næste gang, så det ville jeg sætte pris på at slippe for at blive "slået oven i hovedet" med. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker jeg dårlig adfærd.?
  • #2   21. maj 2013 Når det nu ikke VAR stoppet allerede, så er der i mine øjne ikke andet at gøre end at få det gjort.
    De skulle naturligvis ikke fortsætte legen, hvis du ved at din hund har svært ved at håndtere det.



  • #3   21. maj 2013 *CH*
    Jeg så bare ikke tegnene på at det var ved at køre af sporet, og det sker jo først der hvor hunden snubler. På det tidspunkt er jeg ved at finde snoren frem igen og er ved at runde af.. Bare lige en tand for sent.
    Han håndterede det rigtig fint lige indtil det her sker.

    Det der egentlig rigtig irriterer mig er at det pludselig virkede som om han ønskede at de skulle slås, for hans hund skulle da have lov til at at sætte min hund på plads. Til trods for at vi har gået og talt om at staff'en er lidt stædig anlagt, og ikke umiddelbart giver op hvis det er..


  • #4   21. maj 2013 Kathrine - Vi er lige flyttet, så der er ikke rigtig nogen hunde venner her. smiley Derfor tænkte jeg at da deres første hilsen gik fint, kunne de godt få lov at lege.
    Den tilspidsede situation opstår på et minut, så føler ikke jeg har trukket den langt. Men en anden gang må jeg stoppe det, mens legen er stadig er god.

    Det jeg søger svar på er egentlig også om jeg lader min hund tro at den er den stærkeste af de to, fordi jeg stopper det og fjerner ham. Det påstod gutten her nemlig, og det er jeg uenig i...


  • #5   21. maj 2013 Jeg ikke enig i at du forstærker din hunds magt om jeg så må sige....du fjerner ham jonetop fra situationen og det eneste du viser derved er at det er DIG der bestemmer og ikke hundene

  • #6   21. maj 2013 Lotte - det er også den mening jeg har. Men han var dybt uenig, og derfor blev jeg helt i tvivl.

  • #7   22. maj 2013 for mig at se,gjorde du da noget fornuftigt.
    Du kender din hunds signaler,og afværgede en måske lidt mere end en voldsom leg.
    det var da fint gjort,synes jeg altså

    hilsen
    vibeke


  • #8   9. jul 2013 hey, ingen kan jo vide den anden hund vil falde, det du gjorde var ok, lige efter min smag.

Kommentér på:
Forstærker jeg dårlig adfærd.?

Annonce