Skulle vist have købt en lille blød pelsbold istedet ;-) Skulle vist have købt en lille blød pelsbold istedet ;-)
Ai, må lige komme med et tosset indlæg. Jeg gik igår aftes hen på et nærliggende græsareal for at træne lidt med Perle (knapt 30 kg tung dobermanntøs på 13 mdr). Hun havde siddet i bilen mens jeg var til træning med Stormy, men naturligvis skulle hun ikke snydes. Vi trænede fremadsendelse og stå, sit og dæk under gang. Tøsen var rigtig dygtig og det fungerede altsammen rigtig så et rigtig dejligt træningspas. Vi gik hjemad i græsset langs et levende hegn i regnen og legede med bolden. Og var begge to rigtig glade i låget. På et tidspunkts stoppede Perlen op og snusede. Jeg puttede bolden i lommen og gik videre. Da jeg nærmede mig vejen og kunne se hun stadig snusede tænkte jeg at jeg hellere måtte kalde så hun kunne få snor på inden jeg nåede vejen. Jeg kaldte og efter få sekunder kunne jeg høre hende komme buldrende. Det næste jeg opfattede var en voldsom smerte i min højre læg og min hund, der kom glidende på siden forbi mig i det våde græs. Jeg kom med et meget spontant udbrud, der som man måske kan regne ud, udtrykte stor smerte Perle så sådan lidt spørgende ud til at starte med, men det gik lynhurtigt over i totalt hyper hoppen og logren og forsøg på at slikke mig i hele hovedet. Nå, snor på damen, så ikke hun fik logre-hoppet sig ud på vejen og så ellers humpe de sidste 100 m ynkeligt hjem, med hoppebolden, der stadig var lige fjollet. Her kunne jeg så ikke lade være med at grine.
En dobermann må altså simpelthen være den suverænt mest klodsede hund, der findes. Tænk at knalde ind i sin ejer med fuld fart. Det burde have været en ret simpel manøvre at løbe udenom i stedet Idag har jeg en gevaldig øm læg (der må vel hedde en 'trælæg', når nu det ikke er låret.
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
mar 2012
Følger: 16 Følgere: 104 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 2.150
Han er så kun 1 år så jeg håber at han bliver lidt mindre klodset og lidt bedre til at undvige ting
aug 2008
Følgere: 1095 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.721
Jeg blev engang fældet af min søsters weimaraner, der bare knaldede ind i mig bagfra, så benene knækkede sammen under mig og jeg fik lavet "noget" med ryggen, så den var øm i nogle dage..
Og tror du ikke det skete næsten 2 gange på den tur? På et indkald lidt efter, kunne man bare se hvordan hun næsten sigtede efter en - møghund! Dog nåede jeg at undvige til siden :b
mar 2012
Lobo havde problemer med bremserne når man kaldte på ham før i tiden så jeg havde rigtig tit blå og sorte knæ fra han var 3 mdr - 6 mdr.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.144
Undtagen den ene gang hvor han rendte ind i sin yndlingslegekammerat som han ikke havde set længe.. pga hans kastration og hendes sterilisation.
Så her forglemte han sig.. og resultatet var to schæferblandinger der knaldede ind i mine ben bagfra, så jer seriøst slog en halv baglæns salto og knalde ryg og hovede i græsset med stængerne i vejret. DET gjorde fandme naller!
.. det må så have set sjovt ud...
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Møgkøter. Men han gør det med VILJE, den l*ort. Han kigger drillende på en, begynder at løbe, og SÅ er det om at rykke sig, inden han ramler ind i en (og vælter en, for det er jo skide skægt)....
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.593
Nå, men klodset, smertefuldt og komisk var det hvertfald
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.593
To af vores trænere stod og snakkede med en træner fra en af de to andre klubber vi deler areal med. Imens rendte deres hunde og legede: 1 stk temmelig stor og klumpedumpet schæferhan og 1 stk meget rap og elegant labradorblanding. Labben løber elegant og hurtigt rundt og schæferen forsøger forgæves at følge med. Labben undviger med elegance de ben der nu stod der. Schæferen forsøger det samme. BANG den slog benene fuldstændig væk under den ene træner og seriøst: det så virkelig tegneserieagtigt ud for hun fik nærmest benene op i vandret inden hun faldt til jorden med et brag og landede oven på schæferen, der krappede sig fri og løb videre. Heldigvis kom hverken hund eller træner til skade og hun grinede selv, da hun lige havde sundet sig og sagde 'jeg følte det somom jeg lå vandret i luften'. Mit svar var 'Det gjorde du også!'
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.144
mar 2012
Kan lige forestille mig det!
Skulle vist have købt en lille blød pelsbold istedet ;-)