3.302 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Chipmærket i Tyskland - registrering i Danmark Chipmærket i Tyskland - registrering i Danmark

hej alle.

jeg har købt en hund som er chippet i Tyskland. Tidligere ejere sagde at dyrlægen dengang havde sagt at den også er registreret i Danmark. Hvordan sikrer jeg mig at den er blevet det? På dansk hunderegister kan jeg ikke gå ind medmindre jeg har brugernavn og kode. Er der andre steder man kan registrere sin hund end ved Dansk Hunderegister?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chipmærket i Tyskland - registrering i Danmark
  • #1   26. maj 2013 Du skal enten selv få de registreret hos DHR eller få dyrlægen til det! Det sker ikke automatisk når en hvalp chippes i Tyskland at den også registreres i DK så på det punkt er du blevet fejlinformeret...:)

Har du en tysk tavle fra Vdh kan du få Dkk til at gøre det når du overfører tavlen - vær dog obs på at hunden skal registreres i Dhr senest 4 uger efter at den er ankommet til Dk smiley

• #2   26. maj 2013 Lise - hunden har altid boet i Danmark, men så tæt på grænsen, så tidligere ejer har valgt at lade den vaccinere og chipmærke der. Det er en ægte krydsning, så dit sidste afsnit er ikke relevant i dette tilfælde. Jeg undrer mig bare over at den skulle være registreret hér, når det er en tysk dyrlæge der har chippet den i Tyskland

• #3   26. maj 2013 Du tilmelder den bare i dansk hunderegister ved at angive chip nr som i burde have fået ved chipningen i Tyskland. Og så er den registreret i dk.

• #4   26. maj 2013 Når man overtager en hund, laver man straks ejerskifte i dansk hunderegister. Så den blanket skulle du have fået med.

• #5   26. maj 2013 Hov min mobil kom til at sende uden at jeg var færdig smiley
    Sådan gjorde vi dengang, der var der ikke brug for kode eller noget da man opretter sig helt fra ny .

• #6   26. maj 2013 Lene:

Jamen så nøjes du bare med at læse første afsnit..

• #7   26. maj 2013 Når det nu er en grænse-dyrlæge, kan han vel sagtens have chippet den med en dansk chip.
    De har jo mange kunder, som tager turen over grænsen for at spare penge.

• #8   26. maj 2013 Den skal jo under alle omstændigheder ejerskiftes;) så chipnummer fat og ring til dansk hunde register og hør hvad du skal;)

• #9   26. maj 2013 Det har så vidt jeg har forstået det ikke noget at gøre med dansk eller tysk chip. Chip er chip, man skal bare oplyse nr til i det her tilfældet dhr. smiley

• #10   26. maj 2013 Chip er ganske rigtigt chip... men en chip har et unikt startnummer som er en "landekode"... Men kan altid se på chipnummeret i hvilket land en hund oprindeligt er chippet smiley

• #11   28. maj 2013 tak for jeres mange gode svar. Jeg tror jeg henvender mig til dansk hunderegister i første omgang.

Kommentér på:
Chipmærket i Tyskland - registrering i Danmark

Annonce