{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælge hvalpe uden chip??
  • #3   27. maj 2013 Så var det rigtigt det jeg skrev til hende. smiley

    Fatter ikke de folk som køber hund sådan.


  • #5   27. maj 2013 Uden Vac og ormekur er kun uansvarligt men desvære ikke noget lov krav.
    Chip skal den have inden 8 uger. Og da en hvalp ikke må tages fra moderen før den er 8 uger, er det altså noget den har ved salg.


  • #6   27. maj 2013 Og de bør som minimum få ormekur også. Det er ikke lov krav, men nok det vigtigste i forhold til at hvalpene skal være sunde og raske. Orm kan ligge latent hos Morhunden uden det påvirker hende og smittes til hvalpen. Hvalpen risikerer så at blive underernæret og i gralle tilfælde næsten ædt op indvendigt af kryb, hvis de ikke får deres ormekure.

  • #7   27. maj 2013 Arhhh, nu er vaccination ikke uansvarligt at sælge uden. Det er et valg man træffer. Mine blev solgt uden og det var sørme helt bevist.

    Ormekur og Chimærkning samt sundhedstjek burde som minimum høre med alle hvalpe.


  • #8   27. maj 2013 Det er hendes fætters hunde, har hun lige skrevet. Så ved ikke hvordan jeg skal kunne melde det?? Aner ikke hvem han er.

    Ihh stakkels vapser.


  • #10   27. maj 2013 hvis moren til hvalpene er vacineret hver år så er hvalpene dækket ind til de er 12 uger og igen som 16 uger så den de giver hvalpene som 8 uger ødlægger deres imunforsvar .

  • #11   27. maj 2013 sælges til højestbydende????

    Novra... det lyder sandelig... velgennemtænkt.. eller nowet...


  • #12   27. maj 2013 Den "manglende" vacc ka jeg ikke se et problem i. Der er jo lidt delte meninger om hvornår det er bedst at give den første vacc. Nogen siger 8 uger, andre 12. Så dete r vel blot et holdningsspørgsmål, og der er næppe nogen skade sket ved at lade køberne stå for den del.

    Men ormekurene synes jeg godt nok er noget skidt at springe over. I bedste fald, er hvalpene ikke videre angrebet af orm, og kan klare sig hvis blot køber får dem behandlet når de er hentet.
    Men de kan jo osse risikere at være voldsomt angrebet og blive rigtig syge. I værste fald i en grad så det ikke retter sig igen trods behandling.

    Chip'en er ulovlig at sælge uden.

    Og at der så sælges til højest bydende... jamen det lyder jo som et drømmeopdræt det der... og der skal nok være rigeligt med købere der er villige til at springe til når nu de kan få en billug hvalp *suk*


  • #13   27. maj 2013 kunne jo være han ikke var opmærksom på det var et lov krav , så hvad med at gøre opmærksom på det først og så se om det hjælper inden man melder det ....

  • #14   27. maj 2013 Har gjort opmærksom på det. Men som de skriver skal kæber selv betale for det. Hmm. Blandingen er forresten, schæfer, Labrador, og noget tysk jagt et eller andet.


  • #15   27. maj 2013 Køber skal jo ikke, da det er ulovligt at sælge uden??

  • #16   27. maj 2013 Virk interesseret i en hvalp og når du får en adresse så meld ham (:

Kommentér på:
sælge hvalpe uden chip??

Annonce