2.838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Agria VS Dyrekassen Danmark Agria VS Dyrekassen Danmark

Har været inde på Agria's hjemmeside og lavet en beregning på hundeforsikring - bare for sjov. Men umiddelbart kan jeg måske spare næsten 500 kr. om året (så vidt jeg kan se) i forhold til hos Dyrekassen Danmark (DD), som jeg er steget et par hundrede kr sådan lidt lige pludseligt.

Men jeg il gerne høre Jeres erfaringer med Agria - godt/skidt.

Jeg skal selvfølgelig have læst lidt mere på deres materiale før jeg beslutter mig. Har jo været glad for DD, som har dækket alt jeg har haft behov for indtil nu uden besvær.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agria VS Dyrekassen Danmark
  • #2   27. maj 2013 Jeg har agria og da jeg ringede ind var de meget flinke til at fortælle og forklare osv osv. De der beregninger ved jeg bare ikke om helt stemmer. Min kammerat prøvede det og det blev ret dyrt og det var det samme jeg havde. Der var en forskel på 2000 kr !! Så prøv og ring derind i stedet og hør om pris smiley jeg gir 1500 året for sygeforsikring og ansvar smiley

• #3   27. maj 2013 Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til Agria, da jeg skal høre om det er et specielskema der skal udfyldes til lægeattest, da min hund er over 3 år.

Det var mere hvor villige/besværlige de var til at udbetale erstatninger ved ulykke, sygdom m.m.

• #4   27. maj 2013 pas godt jeres dyrelægeattest jeg har sendt helbedsattest ind til dem 3 gange og nu hvor jeg har brug for forsikringen siger de at de aldrig har ´modtaget den men de har send polisen på forsikringen ud til mig hvor der står at den er oprettet der 23-1-2013 så nu ved de ikke om de vil dække så tag kopier af alt i sender ind til dem

• #5   28. maj 2013 Jeg har Agria, men har ikke haft brug for forsikringen endnu, heldigvis smiley

• #6   28. maj 2013 Jeg havde Fie i dyrekassen og Floyd startede i agria, men han blev flyttet tilbage til dyrekassen efter et år, min forsikring steg pludselig med små 500, de havde lige glemt at oplyse nogen rabatter kun gjaldt det første år.....

• #7   28. maj 2013 Jeg har dyrekassen og har ikke haft problemer de få gange jeg har haft brug for dem.

• #8   28. maj 2013 Vi har været hos Agria i tre år og har kun positive oplevelser. Vi har mange rabatformer og har sammensat forsikringerne som vi har behov for det.
    De har altid dækket sygdomme og skader. Ingen problemer.

• #9   28. maj 2013 Jeg har agria og min veninde har agria ... hun har lige fået kejsersnit på sin hund, og der var INGEN problemer med at få pengene igen, hurtigt, samtidig med at de var MEGET behjælpelige med det hele smiley

Kun positivt herfra smiley Det er god service.

• #10   28. maj 2013 Har kun godt at sige om Agria!

• #11   28. maj 2013 Jeg synes så Agria er hamrende dyrt. Der er naturligvis noget fleksibilitet, man betaler for, men en forsikring svarende til den, jeg lige har købt til Bailey bortset fra en væsentligt lavere forsikringssum, en højere selvrisiko og uden fuld dækning på medicin koster ca. det samme.

Altså langt bedre vilkår for prisen hos Dyrekassen lige til vores behov.

• #12   28. maj 2013 Det at du sparer så meget er fordi, det 1 år er der 10% rabat

• #13   28. maj 2013 Har Agria.... og er super glad for det, har 1 gang haft rug for forsikringen og der var ingenting og komme efter...

• #14   28. maj 2013 Jeg ville ikke kunne få mine forsikringer billigere hos Agria, jeg har Elektra hos dyrekassen (Hund Total - 2244,-) og Bohema hos Alm. Brand (udvidet ansvar + sygeforsikring 1600,- (sidst jeg betalte)). Noget tilsvarende hos Agria for Elektra ville komme op på 4000,-

• #15   28. maj 2013 Helena - Sys jeg er underligt.... !

Jeg har ALLE mine syge, ansvar, medicin, genoptræning, livforsikret, samt tæverne avls forsikret... giver 1440 pr hund med ALT!

• #16   28. maj 2013 For os er Dyrekassen 1000 kr. dyrere pr. hund pr. år.
    Vi giver 1100 kr for Tori ved Agria. og 1400 for Nanna. Det er inkl. ansvar, sygdom, medicin, special og genoptræning. Vi har både DKK-rabat, flerhundsrabat og opdrætterrabat.

• #17   28. maj 2013 Med rabat hos agria skal jeg gi over 3500 kr pr hund, for sygeforsikring og ansvar...

Jeg giver ca 1750 pr hund hos Dyrekassen dk, hvor selvrickoen så også er mindre...

• #19   28. maj 2013 De kommer jo an på race og hvor du evt. har bog henne. Jeg ville ikke få noget ud af Agria fordi mine er stambogsført i specialklubben, så jeg har Kennelforsikring hos Dyrekassen hvor jeg sparer over 300,- pr. hund pr. år

• #20   28. maj 2013 Det kommer ok meget an på racen. Vores venner har rottweiler, den var steget 1000,- på et år, og det havde ikke anvendt den.
    Agria er, efter min mening, bare det nye "smarte" og "hippe" så derfor skal alle bare bruge dem.

• #21   28. maj 2013 Dyrekassen kommer så også med nye tiltag
    http://www.dyrekassen.dk/DK/Aktuelt.aspx?accb0da0bb1511df851a0800200c9a67=1&newsId=77

• #22   28. maj 2013 Vi har haft i tre år nu, og jeg er ovenud tilfreds. De er søde og venlige til at vejlede, og de er hurtige om at udbetale pengene.

• #23   28. maj 2013 Ja, vi har netop sprunget på den dugfriske HundTotalPlus hos DD.
    Til Coffey har vi HundTotal, det er superlækkert med den sidste lille ting - medicindækning og dækning af arvelige knoglesygdomme.

• #24   28. maj 2013 Synes bare at det er lidt ærgerligt at man kun kan få Hund Total Plus hvis hvalpen er under 6 mdr... Ville gerne have haft den til Elektra men hun er 10 mdr nu..

• #25   28. maj 2013 Har Dyrekassen DK og skal aldrig have andet.

• #26   3. jun 2013 Mener den sidste regning fra dyrekassen var på omkring små 1800 kr - ansvar + sygeforsikring.
    Måske jeg bare skulle ringe til Agria og høre hvor meget det vil koste mig også efter det første års rabat.

• #27   3. jun 2013 vi har sygeforsikring, udvidet sygeforsikring, medicin dækning samt standard ansvar + udvidet standard ved agria for 2000 kr pr år..

DET SOM DU SKAL SÆTTE DIG IND I ER

ved agria betaler du EN selvrisiko pr 3 måneder, gældende fra en skade og så 3 måneder frem.. Inden for de 3 måneder æder de alt hvad du kommer med at dyrlæge besøg, hvorimod ved dyrekassen gælder det pr sygdom pr kvartal..

Dvs i samme kvartal ved agria, vil du skulle betale 900 kr i selvrisiko og så betaler de 80%.. ET REGNESTYKKE

AGRIA pr 3 måned

3 forskellige ting på 3 måneder
    600 kr pr besøg = 1800 kr.. - 900(selvrisiko) 900*0.8 = 720 kr til udbetaling
    samme beregning vil, være hos dyrekassen 240 kr til udbetaling den ser sådan ud
    600 pr besøg hos dyrlægen.. 500 i selvrisiko = 100 kr X 3 = 300 kr * 0.8 = 240 kr til udbetaling

DYREKASSEN vil derfor være dyrere..

Kommer du derimod f.eks. med noget som er SAMME BEHANDLINGS GRUNDLAG f.eks. allergi, noget smerte eller lignende 3 x inden for 3 måneder er dyrekassens selvrisiko vidst 500 kr.. dvs 1800 - 500 =1300*0.8 = 1040 hvorimod agria vil være samme som vist ovenpå..

DET VIL SIGE.. går du ofte til dyrlæge med forskellige ting vil agria være bedst, går du derimod til dyrlæge sjældent skal man overveje dyrekassen fordi de har vidst 400 kr mindre selvrisiko..

VI går ofte til dyrlæge med forskellige ting, og har sparet MANGE penge ved agria, i forhold til hvis vi havde dyrekassen

• #28   3. jun 2013 Regnestykket vil se anderledes ud hvis dyrekassens selvrisiko er mindre eller dyrere.. Jo dyrere den er jo mere agrias fordel, om omvendt selvfølgelig

• #29   3. jun 2013 Jeg har lige fået den glædelige nyhed at min kennelforsikring nu dækker 2. kejsersnit ved racer der normalt kan selv, plus hvalpen er dækket af tævens forsikring de første 30 dage ved salg. Det giver køber mulighed for at forlænge forsikringen hos Dyrekassen eller finde en anden. Super smart!

• #30   3. jun 2013 Kan se at dyrekassen har en selvrisiko på 620 kr.. så beregningerne vil i stedet være

3 besøg på 3 måneder med noget forskelligt vil være 0 kr i udbetaling fra dyrekassen, ved agria vil det stadig være 720 kr..

omvendt 3 besøg med samme lidelse vil du få udbetalt 944 hos dyrekassen, og 720 ved agria.. Men det kræver også at det SKAL være SAMME behandling.. Så ofte dyrlæge = agria.. ikke så ofte dyrlæge = dyrekassen

• #31   3. jun 2013 Personligt kan jeg godt lide agria for har man først betalt selvrisikoen for de 3 måneder behøver man ikke have det ''dårligt'' med at gå til dyrlægen uanset tidspunkt eller grundlag

• #32   3. jun 2013 Jeg har selv Dyrekassen Dk, har dog endnu ikke haft brug for dem smiley
    Min veninde har lige tegnet ved Gjensidige og hendes er lidt billigere end min, men ved ikke om de dækker det samme.
    Du er jo altid i din gode ret til at indehente forsikringstilbud fra diverse selskaber så du kan sammenligne inden du vælger smiley

• #33   3. jun 2013 Den hund jeg har nu, er heldigis (7+9+13 og knock on wood) aldrig syg, specielt ikke efter vi har fundet det helt rigtig foder til ham. Før det kunne han godt have nogle grimme blodige diarrer fordi han ikke kunne tåle de foder vi prøvede. Og så er han blevet lappet sammen en enkelt gang efter et overfald af en anden hund.
    Så jeg forventer ikke med ham, at få brug for sygeforsikringen nogensinde, men beholder den alligevel for en sikkerheds skyld.
    Og jeg har aldrig haft problemer med dyrekassen og dækning/udbetaling af forsikringspenge i forhold til tidligere og denne hund hvis der har været noget.
    Så hvis jeg skal betale over 2000 kr når rabat-året er forbi for den samme dækning som nu, så bliver jeg hellere hos dyrekassen.
    Men som jeg skrev tidligere, så må jeg ringe og høre så jeg får den nøjagtige pris for det jeg har brug for.

• #34   22. okt 2014 Agria er noget f....den har skabt i vrede!!! Hvis jeg skal remse op, hvad vores oplevelse har været, skal jeg vist nok sætte et par dage af.
    Det kan godt være, at Agria er billigere...med selvrisiko og des lige, men føj for en kamp med dem om at betale en skade på vores hunds bagben.
    Det er som at snakke med en dør. Uanset hvad vi sagde om forløbet med Smillas bagben, var de ikke til at hugge eller stikke i. Dyrlægen påstod, at korsbåndet var revet over (et skøn og ingen bevis) men det blev kureret med en bedøvlese og at han rykkede i knæet. Hun har ALDRIG været halt siden. Vi er lige flyttet over til Dyrekassen. Jeg vil heller betale mere i selvrisiko og så kunne være tryg ved forsikringsselskabet. Det var vi så ABSOLUT ikke med Agria!!! smiley

Kommentér på:
Agria VS Dyrekassen Danmark

Annonce