Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador hvalp på 9 ugers vægt?
  • #1   29. maj 2013 Jo det vil jeg mene. Nanna vejede meget mere i den alder, selvom hendes voksenvægt er lavere end din race.
    Din hvalp er ikke taget for tidligt fra moren? Eller er den for tynd? Her kan orm være årsagen. Hvad var fødselsvægten?

• #2   29. maj 2013 Franco vejede 8kg som 8ugers (GD), så jeg synes ikke det er lidt... men er ikke klog på racen smiley

• #6   29. maj 2013 jeg ved ikke hvor meget han vejede da han blev født og han blev tager fra moren omkring 6 uger og jeg fik ham først hjem som 8 uger.

han blev født med blå øjne som mange hund, men han øjner ser ud til at blive mørkere, kan først være sikker på hans øjne farve når han er 6 måneder. begge hans forældre er brune labrador med stamtavle både mor og far har lækre brune øjne.

Håber at han ikke vejer for lidt, men nu må jeg se hvordan det går med ham.

• #7   29. maj 2013 Vores lille nu 11 uger gamle schæferhvalp, der vel får en slutvægt sidst i tyverne, vejede 6 kilo da hun var 9 uger.

Til hende helt perfekt. Hvalpe skal ikke være runde og buttede, men pænt slanke.

• #8   29. maj 2013 Hvis han er fin og hvalpet vejer han ikke for lidt smiley Men er muligvis lidt mindre end normen smiley

• #10   29. maj 2013 Jeg har en lille lab hvalp på 8 uger og han vejer ca 8 kg nu

• #11   29. maj 2013 Egentlig kan jeg kun anbefale at droppe at kigge på vægten og så i stedet se på hunden og ikke mindst mærke på den smiley

Hvis man kan mærke ribbenene tydeligt uden de stikker ud og hvis hoftebenet også kan mærkes uden ligefrem at være skarpt, så er hunden tilpas.

• #12   29. maj 2013 aner det ikke
    , men må altså lige skrive :er du tosset den ser bare såååååååå lækker ud:) tilykke med den:)

• #13   29. maj 2013 en labradorhvalp vejer ca. det samme i kilo som dens alder i uger, tæverne dog lidt under.

Hvor store er hans forældre og hvilken type er de?

• #14   29. maj 2013 Er jeg den eneste der studser over at hvalpen blev taget fra moren da den var omkring 6 uger? Men jeg misforstår måske ?

• #16   29. maj 2013 Som Dorte S siger, så vejer de ca. deres alder i uger, når det er han-hvalpene, vi taler om.
    Cody vejede 8,1 kg som 9 uger, og Viktor vejede 7,7 kg som 9 ugers (han er kommet efter det siden ;)).

• #18   29. maj 2013 Jeg er helt med på at man skal kigge på hunden, og ikke kun veje. Men hvis normalen for en hvalp i den race og alder er omkring otte kg, og denne hvalp vejer fem, så er der altså noget galt.

• #20   29. maj 2013 Da vi hentede Uffe - labrador retriever - hjem som 8 ugers, vejede han 65 kg.
    Nu er han 15 mdr og vejer 28 kg.

• #21   29. maj 2013 Mange tak smiley han er en rigtig lækker basse.

Ja, han var på hvalpekost på det tidspunkt da moren stoppede med amme.

Jeg tænkte på at han måske har orme.

er det normalt at han er altid sulten og han drikker ufattelig meget vand?

• #22   29. maj 2013 altså 6,5 kg? det er en kg mere end Chimbi da han var 8 uger nu fylder han 9 uger i morgen og vejer 5,8 kg

• #23   29. maj 2013 Hvalpe skal fodres tre gange dagligt og altid have adgang til vand. De må dog ikke virke konstant tørstige. Så er noget galt. Har han fået ormekur to-tre gange siden fødslen?

• #24   29. maj 2013 Haha ja 6,5 kg og ikk 65 kg ..
    Stor tastefejl..

• #25   29. maj 2013 Han har adgang til vand og fodres 3 gang om dagen og han drikker ikke hele tiden kun efter han har været ude, leget og sovet osv,.. men når han så drikker, drikker han helt vild meget.

ja han har fået sine orme kur og skal have en igen når han skal have sin anden vaccine.

• #26   29. maj 2013 Jeg ville nok lige nævne det for dyrlægen. Det er jo forskelligt hvad vi ser som "helt vildt meget" vand smiley

• #27   29. maj 2013 Hvalpe SKAL da ikke fodres tre gange dagligt...

• #28   29. maj 2013 Nej CH. Jeg ved godt at jeg skal tilføje "jeg synes at..." For at nogen ikke misforstår.
    Jeg omformulerer hermed: hvalpe BØR fodres tre gange dagligt. Sådan holder de blodsukkerniveauet vedlige, så energien er jævn hele dagen.

• #29   29. maj 2013 Nogle siger at nogle gange burde de fodres op til 4 gange daglig, men min dyrelæge, forældre siger 3 gang om dagen indtil den er 6 måneder hvor du skær ned på 2 gange og nogle giver deres hund en gang om dagen, men det er "bedre" med to gange om dagen. Jeg tror at det er et spørgsmål om hvilke race det er og om man vil vænne sin hund til at få mad færre eller flere gange om dagen. Lige meget hvad får de det samme mængde foder.

Jeg vil ringe til dyrelægen i morgen og høre hvad hun synes og så må vi tage den derfra.

• #30   29. maj 2013 Min hvalp er labrador blanding og han vejede ca 5,6 da han var 9 uger, jeg fik af vide at det var helt perfekt, ikke for tynd og ikke for tyk smiley
    vedrørende det med at drikke meget vand, så kan det godt være orm, eller evt. mave tarm-betændelse, prøv at presse lidt nederst på maven og se om han piver.
    Held og lykke med ham smiley

• #31   30. maj 2013 BØR de fodres tre gange dagligt da?
    Pointen er vel, at der ikke er nogle overordnede regler for det ud over at 1 gang dagligt ikke er hensigtsmæssigt til små hvalpe.
    Vi fodrer over hele dagen, bruger maden til belønninger og hyggesøg og så videre - dermed får de nok mad 6-10 gange dagligt eller mere.

For en schæfer siger man også et kilo pr, uge - men det holder altså ikke hele vejen. De er forskellige.
    De færreste brugslinjeschæfere vejer 8 kilo i otteugersalderen selvom den tommelfingerregel findes. Men de fleste tager et kilo på om ugen derfra omtrentligt og i gennemsnit.

Kig på hunden. Trives den, er den ved fornuftig huld, ikke for rund, ikke for mager, er den energisk og frisk, så får den hvad den skal bruge og vejer det, den skal veje.

Kommentér på:
Labrador hvalp på 9 ugers vægt?

Annonce