{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Sure løg!! (Langt indlæg, sorry!!!) {{forumTopicSubject}}

På forhånd undskyld, for at poste et indlæg, der lugter af bitterhed.. men jeg må simpelthen dele noget.

-Kender i den slags typer som bare altid kan finde en fejl? De er faktisk så dygtige til at finde fejl, at hvis der ingen fejl er, så opfinder de dem bare! Og ikke nok med at de opfinder dem, de er også så tilpas tomme i hovedet, at de tror på de små myter de selv digter! Og endelig, på afsluttende vis sørger de for at skubbe alt ansvar fra sig selv og bare losse det lige i hovedet på andre!

Well..summesumarum er, at jeg kan ikke døje den type! Men eftersom at jeg praktisk talt er nabo til en sådan tåbe, så bliver jeg nødt til at deale med det i en eller anden forstand. Men for pokker hvor er det dog svært at holde en sober tone, når man har allermest lyst til at kaste fuck-fingre afsted svøbt ind i eder og forbandelser!

Nå! -Nu skal i høre om eftermiddagens lille episode!

Min kæreste og jeg kommer hjem fra en ganske kort tur (varighed cirka 30 minutter) hvor vores to hunde-piger har været alene hjemme. For nogen tid siden, havde vi to dage, hvor den ene af vores hundepigerne hylede så snart vi gik ud af døren. Dette resulterede i, at jeg gik igang med skarp genoptræning af "alene-hjemme" og samtidig rettede henvendelse til min side-bo (nabo?), som selvsagt var den, som måtte have mærke lyden mest. Min side-bo er en enormt høflig ældre herre, som går hjemme hver dag og nusser på sin altan. Han fortalte at han havde hørt en hund hyle, og spurgte ind til om den mon var okay. Jeg svarede, at jeg var rigtig ked af at hun havde hylet, men at jeg ville gå igang med at genoptage "alene-hjemme" træning med det samme. Vi lavede her efter en aftale i ro og mag om at han endelig skulle sige til, hvis det var nogen gener for ham i forbindelse med dette og at han ville lytte efter, når hundene endeligt skulle være alene.
Jeg gik arbejdsflittigt og roligt igang med at genoptræne og der har so far ikke været et eneste problem de sidste to-en-halv måned. Jeg taler med min side-bo ofte og han har forsikret om at hverken han, eller hans kone har hørt noget, og han har medgivet, at han bare er glad for at hundene er glade.
-Det er alt-sammen godt, og jeg har selvf også gjort mig ajour med at optage hundene alene osv osv. Ganske rigtigt, -ingen problemer. Blot lyden af søvndøsige dyr der vender sig eller trisser lidt rundt indimellem.

Nu kommer vi så til det... det sure løg!- som ligger og forpester hele resten af grøntsagskassen! Det er min side-bo's underbo! Han er per deffination møg ubehagelig og selvudnævnt hersker og boss i hans egen lille hunde-mafia-skare (som består af ham selv, og hans kone). Han har simpelthen set sig skide hamrende sur på mig og min kæreste og ikke mindst vores hunde. Dette har blandt andet udtrykt sig ved, at han har stået og herset kl. 6 om morgenen fra sin altan, med min kæreste som "ikke samlede lorten hurtigt nok op" (Han samler sjældent selv op). og han har overfuset mig for at gå med mine hunde løse (Selvom de kom da jeg kaldte dem til mig og hans egen hund selv aldrig kommer).
Jeg er normalt et balanceret hunde-menneske, men da han suppelerede sin overfusning af mig op med at sparke efter den ene af mine hunde, så brændte jeg simpelthen af verbalt på ham. Jeg fik holdt mig væk fra diverse bandeord, men tilgengæld gjort det meget klart for ham, at jeg absolut ikke ville anbefale ham at blive uvenner med mig.

Herefter har hverken han eller hans kone talt til mig, eller min kæreste. -Konklussion: DEJLIGT! ......... indtil i eftermiddags!

Vi kommer som sagt hjem fra vores hurtige ærinde, og jeg går nogle minutter efter ned med hundene. Her render jeg på klaphatten, som ikke engang ser mig i øjnene og istedet bare smider kommentaren:
"Er i lige kommet hjem eller hvad??"
Jeg svarer: "Hvorfor i alverden dog det?"
Han svarer: "Ja fordi jeres hunde har stået og hylet fuldstændig sindssygt det sidste lange stykke tid!"
(de sidste 30 minutter??? og de var stille da vi gik, og stille da vi lyttede efter da vi kom hjem)
Jeg kvitterer med: "Det tror jeg næppe. Vi har blot været væk ganske kort tid."
Ham: "Jeg kom hjem for et kvarter siden og jeg kunne høre at de var fuldstændige sindssyge"
mig: "Så du har hørt det det sidste lange stykke tid, og været hjemme i et kvarter??"
Ham: "Nårh ja, så i det kvarter"
Mig: "Ej det gider jeg slet ikke bruge tid på. Ha det godt."
Ham: "Du kunne sgu godt til at tænke lidt på din side-bo. Han er rigtig voldsomt plaget af det!"
-Og jeg gik....

Rasende, vred og møg ked af det.

Hundene har så på bekræftende vis hverken gøet, hylet eller været til nogen gene for nogen. De sagde et bjæf da vi kom hjem i glæde- og det er det eneste bjæf der er sket i eftermiddags. Min side-bo er slet ikke plaget, og der har bare været ro og mag siden jeg genoptog træningen.

Men hvorfor siger den idiot til sure løg så sådan noget?? keder han sig bare? Nyder han at spille med mind-fuck? Eller tror han på hans egne myter?

Jeg fik ihvertfald slået et skår i mit gode humør, selvom jeg ikke er meget for at indrømme det. Det er simpelthen så spild af tid og komplet belastende, at nogen vil gøre en til skurk!-især når man prøver at gøre sit bedste!


Har i mon haft lignende oplevelser? Hvad gjorde i mon ved det??


Tak, fordi jeg måtte bringe mit sure opstød!


Natte-smil fra en lidt surmulende Elvi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sure løg!! (Langt indlæg, sorry!!!)
  • #1   5. jun 2013 Har selv boet i en opgang med min gamle hund en amstaff. Her oplevede man også kun negativt, han tissede i busken og ikke i den 16 kvm hundegår der var lavet, det modtog jeg klage for.

    Generelt er ældre mennesker i opgange bare nogle ynkelig mennesker som intet oplever i deres hverdag og har så derfor pokkers travlt med at finde fejl og mangler hos andre.

    Få dem i din opgang til at skrive under på at de ikke er chikaneret af dine hunde, for den dag ham taberen vælger at klage over dig har du de andres ord på det modsatte.


  • #2   5. jun 2013 Philip:
    Åh gud! Og du er garanteret endnu mere udsat, fordi du har en hund mange mennesker synes ligner indbegrebet af farligt og fungerer som potentiel dræber-maskine!

    Den ældre mand, som er min side-bo er skam helt cool. Det er hans underbo den er gal med! Han er en mand sidst i 40erne vil jeg tro.

    Jeg har også også overvejet at samle underskrifter ind. Jeg tænker bare, at vi er alle (hundene, kæresten og jeg) ellers vellidt i boligen. Men jeg har ikke før fortalt de andre lejere omkring mine sammenstød med jubelidioten, da jeg ikke bryder mig om at gå med sladder. Men lige nu kæmper jeg med en stor lyst til både at hente underskrifter og tale højt og flot om hvad der er hændt!


  • #3   5. jun 2013 Fortæl din opgang at du er blevet klaget over og du gerne vil høre dem til hvor vidt de er sigerneret af det så fremt de over hovedet er. Hvis så fremt de ikke er beder du dem skrive under på at de ikke bliver sigerneret af dine hunde, for skal fortælle dig at når først boligforeningen har modtaget en klage og man intet gør ved det kan man ikke bare sådan få trukket klagen retur.
    Taler af erfaring.

    Håber det bedste for jer og at i kan komme over den taber.
    Hvis så fremt at han bliver ved efter at i har fået underskrift fra de andre syntes jeg du har din gode ret til at klage over ham for at signere dig....

    Nogle mennesker har bare ikke nok i deres eget lort og skal derfor altid blande sig i andres eller se om de kan finde bare det mindste de kan få en debat om. Det er sorgeligt men sådan er det.


  • #5   5. jun 2013 Philip og Isabelle:
    Det er simpelthen utroligt hvad sådan en kegle kan få frem i en af grimme følelser. Men det rammer bare et af de ømmere punkter når det handler om ens firbenede venner! Jeg tænker at tale med lidt forskellige beboere i løbet af dagen. Jeg ved jo som sagt heldigvis, at min side-bo, som keglen påstod led hårdt under vores hunde, slet ikke er generet af dem. Men jeg tror at du har ret isabelle. Det er en god ide at få sat lidt ord på det overfor de andre beboere, for at stå lidt stærkere. Det er bare så unfair, at man nærmest er nødsaget til at gå og tale om andre bag deres ryg!


  • #6   5. jun 2013 Jamen stik ham da den finger og bed ham sutte sig selv. Når det tilsyneladende er ene mundlort han fyrer af, er det vel bare et spørgsmål om at få ham til at holde kæft permanent hurtigst muligt.

  • #7   5. jun 2013 Åh Balder og Hectors menneske... jeg sidder og griner grumt i mit ikke-eksisterende skæg lige nu! Tak for den!

  • #8   5. jun 2013 Jeg har ofte været ude og lave service på thise mejeri hvor deres egen smed humør-henning går rundt og er bitter. Kunne han dog bare være bitter for sig selv var jeg ligeglad men hans bitterhed skal for alt i verden kanaliseres ud på alle omkring ham. I pausen snakkede mig og en elektriker om hunde. Pludselig blander Henning sig med kommentaren... Dine hunde skulle fanme aflives!!! Og så var det satme tæt på han røg ud gennem vinduet. Rød som en postkasse og rystende som en epeleptiker fløj jeg over bordet og fortalte ham at han ikke skulle være et sekund i tvivl om at han stod først i køen til en aflivning hvis det kom dertil. Sådan en klaphat ska ifølge min erfaring bare en tur så han kryber sammen som en mishandlet hund. Det er surt at almen dialog ikke altid virker på visse individer, men med ondt, skal ondt fordrives... Og det hjalp:-)

  • #9   5. jun 2013 Humør-Henning! Sikke et navn at bære rundt på! Men jeg kan nu sagtens forstå din iltre reaktion. Jeg, for min sag, har heller ikke noget at indvende mod bitre mennesker, hvis de bare går rundt og passer deres bitterhed i fred. Jeg har for så vidt også en dyb tolerance-terskel overfor personager der kan komme til at udtrykke sig for hårdt, taget f.eks ADHD eller tourettes i betragtning. Men ham her, det sure løg.. han er hverken bitter i fred eller fyrer noget af fordi han ikke lige kan lade være! Det er nøjeregnende og ondskabsfuldt med et twist af utilregnelighed. Og derfor skræmmer han mig faktisk også (selvom jeg normalt ikke er bange af mig). Jeg er også helt overbevist om, at hvis min kæreste havde været med nede og gå med hundene i eftermiddags, så havde jeg ikke fået mage til ubehøvlet behandling. Og det provokerer mig også bare yderligere!

    Ih...jeg er vidst også bitter, i ufred! Om forladelse!


  • #10   5. jun 2013 Kender problemet alt for godt..... vi endte selv med at fraflytte et hus, som vi ellers var glad for pga af en genbo som mente vores hundene larmede når vi ikke var hjemme, helt ovre ved dem på den anden side af vejen..... det vidste sig så i sidste ende at det rent faktisk var ham som gik over til vores hus og bankede på døre og vinduer bare for at hidse dem op når vi ikke var hjemme....... skræmmende og frygteligt at nogen kan være sådan......

  • #11   5. jun 2013 Kim S: Nej nej nej nej nej! Jeg sidder med en total tabt kæbe!
    Rent interesse-spørgsmål: Hvordan fandt i ud af at han tossede hen og bankede på? Hmm.. det kan være jeg skal gå i spionage-felt og finde et par fejl ved ham det sure løg! Uden at male fanden på væggen, lyder det til at det måske er meget godt at være lidt på forkant.


  • #12   5. jun 2013 Jamen ved at snakke med naboer, sætte et webcamera op i huset ( vi ville jo gerne et evt problem til livs) og så en dag hvor jeg tilfældigvis var hjemme i løbet af dagen, som vores genbo ikke havde opdaget, så tog jeg ham på fast gerning og så var helvede løs.....

  • #13   5. jun 2013 Argh. Den store idiot altså! Men hvorfor pokker blev det jer, der fraflyttede? I min ører lyder det helt uretfærdigt!

  • #14   5. jun 2013 Fordi der hvor vi boede var en lejebolig og der hvor genboen boede var det en ejer bolig... Så der var desværre ik så meget valg... jo vi kunne ha taget "kampen op" så at sige, men kunne mærke på hundene de blev meget stressede og begyndte at ødelægge ting..... Så vi valgte at undgå mere ballade end der allerede var og fraflyttede huset.....

  • #15   5. jun 2013 Flyt - det bliver aldrig bedre og det er uudholdeligt at bo blandt idioter. Selvom I har ret og idioten har uret, så kommer I til at slås om dette i al evighed, for han giver sig ikke- og hvorfor ødelægge sit humør med dumme mennesker.

  • #16   5. jun 2013 Jeg har oplevet noget lignende og endte med at flytte. Jeg er enig med Kennelmor, det bliver aldrig anderledes med den slags mennesker. Nogle har så små bitte liv, at de ikke laver andet end at gå op i naboers gøren og laden og såmænd heller ikke holder sig tilbage for at opfinde episoder, der ikke har fundet sted. Jeg har også oplevet at få klager over min hund - vel at mærke på tidspunkter, hvor hunden slet ikke var hjemme, men var på tur med os. Jeg har endda oplevet, at der blev indsamlet underskrifter, fordi man hund angiveligt skulle stå og gø i haven om natten - på det tidspunkt lå hun så bare og sov sammen med mig i min seng.. Det affødte såmænd brev fra boligforeningen. Jeg har haft besøg af den lokale betjent. You name it - jeg magtede det ikke mere.

    Der var bare nogle i den bebyggelse, der ikke kunne lide hunde, men til gengæld elskede at lave rav i den. Sjovt nok hørte min allernærmeste naboer ikke mine hunde - selv om de er pensionister, går meget ude og er hjemme hele tiden. De nægtede så også at skrive under på noget som helst. Til sidst var jeg så paranoid, at jeg helt holdt op med at være i min egen have, og så skulle det altså slutte. Nu bor jeg på landet - her har jeg verdens bedste naboer og skulle Luna komme til at sige et lille vuf, så ved jeg, at de aldrig ville reagere negativt på dette. Der er højt til loftet herude, her galer hanen og køerne brøler smiley


  • #17   5. jun 2013 Jeg vil også sige flyt.
    Nogle mennesker har åbenbart brug for at have en prygelknap.
    Denne mand (og hans kone) har udset sig jer. Der er simpelthen intet i kan gøre ved det andet end at lægge afstand.

    Jeg ved det for jeg kæmpede med problemet i mange mange år. Da den med det underlige behov her var min mor.
    Sød dejlig og hjælpsom overfor alle andre end lige mig. Ligegyldigt hvad jeg gjorde var det galt, og jeg havde ALTID en skjult dagsorden, når jeg gjorde noget hun umuligt kunne kalde skidt. Det kostede hende et barn og de eneste 2 børnebørn hun havde. For de valgte hende også fra helt selv.
    Nå pyt. Det jeg bare vil sige er: Kom væk derfra!! Ingen argumenter, sukkersager, blomster eller vin kan få den nar til at opføre sig ordentligt.


  • #18   5. jun 2013 Wauw, sikke nogle historier i har! smiley
    Hvad sker der oppe i menneskers hoveder nogle gange altså?

    Kim S: Det lyder da for sindssygt altså?
    Hvordan får man den idé at finde på sådan noget?
    Jeg er virkelig rystet over at læse at det virkelig kan komme så langt ud.


  • #19   5. jun 2013 Ja jeg kunne heller ik tro det selv, men mistanken kom, fordi han altid havde haft ry for at vær en gnaven mand, men når naboerne ik kan høre hundene gø eller andet, så bliver man mistænksom, og da en nabo kom og sagde at han havde set ham gå ud fra vores indkørsel ja så skulle der jo gøres noget... og på den måde blev han jo så taget på fast gerning.... Og til sidst gad jeg simpelthen ik "bøvle" mere i det og vi valgte at flytte inden jeg gjorde noget jeg ville fortryde med det samme....

  • #20   5. jun 2013 Åh ja - vi har også haft underboen fra helvede. Uanset hvad vi gjorde, så var det forkert.
    Vi trampede, vi larmede, vi var ikke stille nok når vi stod op osv.
    Da vi så fik hund, tog fanden ved havgassen dernede. Hunden larmede! Også selvom den lå og sov smiley
    Hun bankede i loftet. Selv når det ikke var os, der larmede. Hvis der blev holdt fest i en af de andre lejligheder, så bankede hun i loftet op til os :S
    Til sidst måtte vi finde et andet sted at bo. Vi orkede ikke hendes klager og chikane. Vi stod med en knægt på 7-8 år, der næsten ikke turde sidde ved spisebordet og lave lektier, fordi havgassen bankede i loftet og påstod, at det var hunden, der larmede. Selv når vi spiste til aften og satte kanden med vand/saftevand på bordet, bankede hun i loftet. Hun har sågar banket i loftet, mens min mand stod og vaskede op. Hunden lå inde i stuen og sov. Min mand fløj ned til hende for at høre, hvad hun NU bankede i loftet over. Jo, det var såmænd fordi hunden larmede!
    Det var uudholdeligt.
    Det bedste vi gjorde for os selv var at flytte. Nu har vi fred og ro. Vi bor stadig i lejlighed - nu med to hunde. Vi har efter fire år endnu tilgode at modtage vores første klage over hundene. Det er dejligt!


  • #21   5. jun 2013 Altså jeg har en nabo som gjorde ALT for at få os ud da vi flyttede ind her ude .. han skrev klager om hundene gøede, meldte mig til politiet for at havde "truedene" hunde, hvoraf politiet nærmest ringede undskyldende til mig for at sige det. Min udlejer gik og renoveret den anden lejlighed/rækkehus op af os og kunne aldrig høre vores hunde, men hans broholmer som står i hundegård står og galper hver eneste dag, hvert minut -.- En dag da mine forældre er på besøg sender han hunden ud da jeg skal ud og sige farvel til mine forældre ved bilen, hvor den så bider mig i røven og jeg skriger han skal få den køter væk, mens min far sparker ud efter den. Gud vi har haft vores problemer med ham i de sidste to år, men jeg har nægtet at flytte pga jeg ellers er glad for at bo her ude.

    Jeg ville IKKE flytte, men bare ignorere ham og lade ham komme med hans påstande, for hvis der ikke er noget i dem, er der ikke noget at komme efter! Jeg ville ikke lade en eller anden idiot bestemme over mit liv og om jeg skulle flytte eller ej hvis jeg er glad for at bo der!
    Til gengæld forstår jeg godt hvis man ikke magter det, for det tager mange "kampe" og det er fair nok, jeg kunne bare ikke opgive min ret når jeg ved jeg og mine hunde intet har gjort forkert!


  • #22   5. jun 2013 Og skal lige siges at han faktisk har opgivet den dag i dag og ret faktisk hilser på os og tror det er ren og skær fordi vi ikke gav op..

  • #23   5. jun 2013 Jeg vil bare sige, at jeg elsker din måde at skrive på smiley Herligt fortalt historie smiley

    Og så op i røven med det bitre, ulidelige menneske. Han er jo fuld af løgn, og det kan du jo passende fortælle ham næste gang.


  • #24   5. jun 2013 Camilla - havde det kun været min mand og jeg, så havde jeg heller ikke givet op.
    Men med en knægt, der var ved at blive fuldstændig paranoid over en underbo, der klagede uanset hvad vi gjorde, så kunne vi bare ikke blive boende.


  • #26   5. jun 2013 Line, derfor jeg også skriver at det er fuldt forståligt at man ikke har lyst til at tage kampen op smiley

  • #28   5. jun 2013 En klassiker er at bestille 2 pizzer til hans adresse fra hvert pizza hus i byen og bed om betaling ved aflevering.

    Dagen efter bestiller man taxa på samme til fx kl 18 til hans adresse igen en til to vogne fra hvert taxa selvskab.

    Så skal du prøve at høre hans reaktion når der den ene dag står 6 pizzabude med 12 pizzer i alt og forlanger penge på samme tid

    Og dagen efter hvor gaden er fyldt med sure taxa mænd.

    Det sQ humor


  • #30   5. jun 2013 Phillip, synes du ærlig talt ast idéen med pizzabude og taxa er morsom???

    For at straffe en dum nabo, vælger du at påføre pizzarier og vognmænd, unødige udgifter og ekstra bøvl?

    Tænk jeg kan slet ikke se det morsomme i det...


Kommentér på:
Sure løg!! (Langt indlæg, sorry!!!)

Annonce