2.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Kæde halsbånd, hvor? Kæde halsbånd, hvor?

Hej HG.

Jeg leder efter et halsbånd til min dober, det skal ligne det som hector her har (det tynde gulbelagte)

http://troydelnasi.weebly.com/the-middle-stage-of-hector.html

Det lyder så hårdt at sige kvælerbånd, men det skal det altså være.
Hvor kan man få et lignende? Farm land i Horsens har dem ikke så tynde.
Skal gerne være i nærheden af Silkeborg/Århus/Horsens.

Venlig Hilsen
Henrik Rasmussen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæde halsbånd, hvor?
  • #1   7. jun 2013 De fleste dyrehandlere har dem.. Husk det skal sættes på som et p og ikke q

Og så husk kun at bruge det på en hund der IKKE trækker

• #2   7. jun 2013 Det er en udstillingskæde, som ikke er holdbar til almindeligt daglig brug, de knækker!
    http://www.hooked4pets.dk/shop/udstillings-kaeder-deluxe-3000p.html

• #3   7. jun 2013 Beltane: jeg er udemærket klar over hvordan den skal vende smiley

Marietta: Mange tak.

• #5   7. jun 2013 Det er en udstillingskæde, og kan ikke bruges som halsbånd.

Prøv evt. at google udtillingskæde smiley

• #6   7. jun 2013 Der var jeg vist lidt for langsom smiley

• #7   7. jun 2013 Man må ikke bruge det på hunde der trækker fordi det kan forudsagde skader på hals, nakke og specielt halsrøret.

• #10   7. jun 2013 Et almindeligt fast halsbånd kan ikke trækkes sammen til mindre størrelse i omfanget, hvormed det kun lægger pres lige der hvor hunden trækker. En kæde med kvæl presser ind på strube, hals, nakke - ja hele vejen rundt om halsen.

• #12   7. jun 2013 I alle mine mange mange år i hundetræningsverdenen har jeg altså aldrig set eller hørt om skader på halsen foresaget af kædehalsbånd (og jeg var altså med dengang det stadig var almindeligt at rykke i hunden for at lære den at gå pænt). Jeg kender et par dyrlæger der også er kiropraktore og de siger at er underordnet om man bruger kædehalsbånd, fast halsbånd eller sele.
    Der er meget stærke følelser omkring kædehalsbånd fordi nogen har italesat det som dyremishandling. Jeg har oplevet folk der mener jeg er meget hård ved min hund når jeg giver min dobertøs kæden på sammen med bøttcherselen når hun skal gå spor. Det sidder ikke engang i 'i kvæl' på hende og hendes sele er nu engang lavet til at sættes fast i en kæde med to karabinhager. Jeg har også fornyligt fået en spydig kommentar fordi min hanhund pt har kædehalsbånd på i kvæl på gåturene. Det har han af den simple grund at det er det eneste halsbånd han ikke kan trække sig ud af. Og han går altså totalt i panik (panik som i ikke kontaktbar og forsøger at løbe ad h.... til), hvis der lyder et skud i det fjerne og pt er der bukkejagt. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis han fik trukket sig ud af halsbåndet, panikkede afsted og kom ud på motorvejen, der løber gennem skoven vi går i. Men altså jeg er dyreplager fordi mine to hunde trænet med positive metoder og shaping engang imellem har et kædehalsbånd på smiley
    Har forsøgt at træne med lydcd med skud, men han kan altså åbenbart sagtens hører forskel på 'the real deal' og så CD'en, der ikke har rørt ham en hattefis på meget højt lydniveau. Så han har kæde på i når det er jagtsæson.

• #13   7. jun 2013 Jeg var i sidste måned til kiropraktor med mine hunde, som sagde det stik modstatte, hun kunne tydeligt mærke at mine hunde altid går i gåsele. Så det er der nok delte meninger om. Jeg kan bare ikke se hvorfor man ikke gør det bedste for hunden, og en hund kan i hvert fald ikke trække sig ud af en gå sele, eller det tager da noget længere tid så smiley

Desuden står der i DKK's (kan ikke huske om det er det sidste eller næst sidste blad) at det er skadeligt for hundens men træk og ryk i halsbånd og kæde. Går ud fra de har undersøgt tingene når de skriver det.

Men folk må jo selvom hvad de vælger at bruge, også kan man så tænke over om det er for deres eget bedste eller hundens. Personligt vælger jeg at tage et bælte om livet, give hunden en gåsele på, også kan den bare trække lige så tosset som den vil også læner jeg mig tilbage og nyder turen smiley Vi bruger halsbånd, til udstilling og hvis vi er inde midt i byen, mine hunde har så lært, at når vi er i halsbånd, så går vi pænt ved siden af smiley

• #15   7. jun 2013 En hurtig søgning gav dette resultat:

Hundeselen har den umiddelbare fordel at langt færre hunde udsættes for ryk og bratte stop koncentreret direkte omkring nakkehvirvlerne, hvilket er under mistanke for at medføre nakke- og rygproblemer hos rigtig mange hunde. I følge en undersøgelse ('Rygproblemer hos hunde') af Anders Hallgren, havde 91% af de hunde, der havde skader i nakkehvirvlerne trukket meget i snoren, eller også havde de været udsat for hårde ryk i linen.

Mon ikke der er noget om det alligevel.....

• #16   7. jun 2013 Her er også en artikel der er værd at læse :

http://1stsat.cynod.com/CollarsandEyeIssues.pdf

• #18   7. jun 2013 Og da også lige en fra en fra Nyborg dyrehospital smiley

Ved at bruge sele mindsker man risikoen for, at hunden får nakkeskader. En sele er mere skånsom, da trykket fordeles over bringen og skuldre - ikke kun halsen/nakken. Et træk i linen vil derfor være mere skånsomt for hunden.

Har hunden tendens til at trække meget, kan halsbåndet sågar forstærke denne adfærd.

Eksempel: Ejeren går tur med sin hund, som trækker voldsomt. Ejeren rykker hunden i halsbåndet, da denne adfærd ofte er til stor irritation. Hundens krop registrer ubehag/smerte. Smertepåvirkningen får hunden til at udskille endogene endorfiner – kroppens egen morfin – så den ikke mærker smerten, hvorfor hunden så kan trække endnu mere, desuden vil hunden forsøge at komme væk fra ubehaget ved at trække.

Der er kommet mere fokus på nakkesmerter og muskelømhed hos hundene, og vores kiropraktor Theresa Schumann møder en del hunde, der kommer til behandling hos hende pga. halsbåndet. Ejeren oplever, at hunden pludselig reagerer mere aggressivt over for andre hunde, som de førhen har leget med, de vil ikke løftes og kan virke håndsky. Theresa Schumann vil derfor anbefale seler frem for halsbånd, da hun ser mindre skader ved disse hunde, der har store tendenser til at trække.

http://www.nyborgdyrehospital.dk/index.php?page=207

Tror bare ikke man kan komme udenom at selen er det bedste for hunden!

• #20   7. jun 2013 Kongelig elskerinde, det er helt sikkert det skal være en ordenlig sele, den billigste dur bare ikke. Ellers kan det være lige meget...

• #23   7. jun 2013 Haha helt enig, men nogle vælger løsningen at forhindre hunden i at trække, ved hjælp af diverse halsbånd osv, i stedet for at lære hinanden at lade være..

• #25   7. jun 2013 ja det er jo så det gode spørgsmål smiley Jeg har trækhunde, og bruger udstyr som nok primært bliver solgt til trækhunde, seler er special syet, og ja de rimelig dyre.

• #26   7. jun 2013 Det er vel hverken hunden eller halsbåndets skyld smiley

Jo hvis du trækker nok sidelæns kunne jeg ikke forestille mig at det var sundt for hunden, men altså hvad har det med sagen at gøre, håber da ikke der er nogle der trækker sådan i deres hund.

• #27   7. jun 2013 'Det bedste for hunden' er ikke nødvendigvis en sele: Min gamle hanhund hadede at gå med sele og lignede en der havde fået tæv bare ved synet af den.
    Nu kan man jo altså godt bruge kædehalsbånd uden at det er fordi man rykker og trækker i det ;-). Der kan jo være grunde til at det er mest praktisk som ikke har noget som helst med et trækken i snoren problem. Jeg ved godt at der er mange der tror at alt er OK fordi de giver hunden en sele på. Det jeg har fået at vide er at seler bare flytter det punkt hunden evt. får en myose længere ned på ryggen. For ja, der kan opstå myoser i musklerne og senere hen slidskader i skelettet, hvis en hund altid trækker i snoren. Og ja, så bliver vovser øm med alt hvad det indebærer.
    Den eneste sele, der egentlig er god hvis man har opgivet sin hund at lade være med at trække, og mener at en sele må være det bedste, er en rigtig slædehundetræksele, der fordeler trækket meget bedre end diverse 'gåseler'.
    Jeg holder stadig på at det bedste for hunden er at den IKKE trækker i snoren - medmindre den selvfølgelig er spændt for en vogn/slæde smiley
    ... pssst jeg har godt læst DKK bladet og nej, de har ikke altid undersøgt tingene meget grundigt.

• #28   7. jun 2013 Årh hvor er jeg bare glad for at min dreng har lært at gå pænt når vi har halsbånd på og når vi skal arbejde har vi træk sele på.

• #29   7. jun 2013 Mette Maria A:
    HeLT enig!!

• #30   7. jun 2013 Emmi har flere gange trukke sig ud af en sele, og ja den sad som den skulle..

Jeg har opgivet med selen. Jeg bruger til daglig alm. halsbånd og kæde når vi træner..

• #31   7. jun 2013 ... og jeg er altså skotskternet med om man bruger sele eller en aller anden form for halsbånd. Det jeg bare ikke gider hører er at man er en frygtelig hundejer bare man nævner ordet kædehalsbånd. Sådan er det jo altså ikke nødvendigvis og det kunne jo være at TS bare ville have det halsbånd til at 'pynte' på hunden.
    Linket til artiklen om tryk i øjet er faktisk det eneste, der for alvor kan retfærdiggører at man undlader at bruge kædehalsbånd i kvæl til hunde der trækker meget.

• #32   7. jun 2013 Vi er helt enige om det bedste er at hunden bare lærer ikke at trække, for hvis der ikke er noget træk sker der heller ingen skade. Mens hvis hunden trækker, så er en ordenlig sele det bedste for hunden.

• #33   7. jun 2013 Og så er almindelig sund fornuft heller ikke at foragte inden man vælger at proppe en sele på sin hund, som man har opgivet at lære ikke at trække: I en sele kan hunden lægge meget mere vægt end i et halsbånd og har da godt nok mødt nogle kedelige eksempler på hunde der selvom der trækker IKKE skulle have været iført sele; fx et stk vanvittig schæfer der trak afsted med sin ejer så let som ingenting for at komme i hovedet på min hund. En 'amstaff' som ejeren skønsomst tøjrede til en lygtepæl hver gang hun så en anden hund ellers kunne hun slet ikke holde den og den var bestemt ikke venligt stemt overfor andre hanhunde (var meget glad da den familie flyttede fra byen for havde bestemt ikke lyst til at møde den hund hvis ikke hun kunne nå hen til en lygtepæl .....)

• #34   7. jun 2013 Jeg synes det er dødhamrende ondt at begrænse hunde i det hele taget - jeg synes at de skal være fri og have lov til at løbe omkring helt som de lyster.

• #35   7. jun 2013 Det synes jeg også Martine, men der er bare nogen der ikke er enige.. og de bliver så skide sure hvis min hund render hen til dem og hopper op..

• #36   7. jun 2013 natasja, kan du finde mig en videnskablig artikel der påpeger det du siger ? For hvis du læser den undersøgelse jeg har lagt op, så siger tallene lidt noget andet. Man kan så vælge at lukke øjne og ører for hvad der rent faktisk er bevist fordi man selv mener det man gør er rigtig.

• #37   7. jun 2013 What ?? undersøgelse lavet uden penge og arbejdet involveret, øh det findes altså ikke.

Altså tager jeg et kvæler halsbånd på og giver mig til at trække, og prøver så at tage en linje om livet og trækker, jeg tror godt jeg ved hvad jeg vil foretrække uden at prøve det. Du giver ikke noget for 10 af hinanden uafhængige undersøgelser, der påpeger at det giver skader på hunden at trække i halsbånd, hmm så giver jeg nok ikke noget for at du har lavet dine egne undersøgelser derhjemme.

• #38   7. jun 2013 Og hvis du undlader at trække? Gør det så nogen forskel hvor "linjen" sidder? Prøv lige det smiley

• #39   7. jun 2013 Du påstår altså at man kan foretage en undersøgelse, uden nogen form for resurser og uden nogen som helts bruger timer på det ? Men kan da godt se det er spild af tid og penge, vi bruger hver dag i laboratoriet, når vi laver undersøgelser for at forbedre sundheden af vores dyr. Når folk ikke gider lytte alligevel.

Nej det er nemlig ikke en undersøgelse fordi en person udtaler sig om noget, derfor laver man forsøg, der beviser eller modbeviser en hypotese. I dette tilfælde er der lavet forsøg hvor skader på hunde kan bevises til at skyldes træk i halsbånd.

• #40   7. jun 2013 Men hvis du virkelig vil lave en undersøgelse, så tag dit kvæler halsbånd på, og behold det på, hver dag, så får du lige kæresten eller mand eller hvem som helst til at trække lidt i linen, om to år kan vi så se om du er begyndt at have lidt ondt i nakken...

• #41   7. jun 2013 Louise B. Lader man sig trække rundt af en hund, man ikke har orket eller formået at træne til at gå i line, så kan der sikkert opstå skader på både hund og ejer, uanset hvad den trækker en rundt i.
    Så istedet for at plædere for den "nemme" løsning; "Lad kræet trække dig rundt i en komfortabel sele, hvor den virkelig kan lægge kræfter i!" Så prøv at forstå, at de allerfleste af os faktisk har formået at træne hunde til at bevæge sig afslappet og kontrolleret ved siden af os, uden at pådrage sig skader, hverken her eller der. Og uanset om den om halsen har en sytråd eller et pighalsbånd.

• #42   7. jun 2013 UNDSKYLD marietta F hvis du gider læse hvad jeg har skrevet, så kan mine hunde sagtens gå pænt, DE ER SLÆDEHUNDE; TRÆKHUNDE. DE SKAL TRÆKKE NÅR DE FÅR DERES SELE PÅ TIL DET !!!!

• #43   7. jun 2013 Flere steder har jeg også skrevet at det bedste er at man træner sin hund til at gå pænt (som mine hunde sagtens kan) Men at mange vælger den nemme løsning, at finde et halsbånd der begrænser hunden i at trække i stedet for at gå pænt. Jesus hvor det træls folk kun læser det de vil !!

• #44   7. jun 2013 Det er sku lidt svært at komme fremad på en slæde hvis hunden lunter fint ved siden af ikk !!

• #45   7. jun 2013 Og jeg var slet ikke klar over, at vi talte om dine slædehunde? Jeg troede faktisk det var sådan lidt mere generelt smiley

• #46   7. jun 2013 Ja nu vil jeg gå en lang tur med mine hunde, nu temperaturen er ved at være til det. Selvfølgelig i deres dejlige gåseler/ trækseler. Når vi så har fået tisset lidt på det hele så går det meget bedre smiley

• #47   7. jun 2013 Hvis seler giver skader på skuldre og forpart, må det stå skidt til for landets slædehunde :b Eller er det kun gå-seler I mener, der giver de skader? Og ikke trækseler?

Jeg begynder altså ikke at lade hundene trække i et kvælerhalsbånd :b

Kommentér på:
Kæde halsbånd, hvor?

Annonce