2.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Barf foder til Fransk Bulldog Barf foder til Fransk Bulldog

Jeg blev forslået af en adfærdsterapeut at skifte min franske bulldog over på barf. Men er der nogen der har nogle erfaringer med det? Jeg er lidt bange for at hunden kan få salmonellaforgiftning og lignende og jeg har søgt lidt på nettet.. Selve Barf skriver at det ikke er muligt for hunden at få salmonella, da det har noget med pH-værdien at gøre, men når jeg søger på dyrlæger sig de at hunden sagtens kan få salmonella og i væreste fald dø af det. Så jeg er MEGET i tvivl.. jeg håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg har virkelig tænkt meget over det.

Kan man også bare købe almindeligt råt kød i supermarkedet? eller skal de være fra specielle forhandlere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf foder til Fransk Bulldog
  • #1   8. jun 2013 Hunde kan godt få salmonella, men deres ph i maven er mere sur end vores, så risikoen er mindre da færre bakterier overlever en tur i maven.
    Og hvis du vælger at bruge dansk kød, så er dansk kylling salmonella testet.

• #2   8. jun 2013 hvordan kan det være, at adfærdsrådgiveren/-terapeuten anbefaler råfodring ?

• #5   9. jun 2013 Tusind tak for jeres svar, jeg vil lige tænke lidt yderligere over om jeg vil råfodre ham. Jeg er så bange for han bliver syg, for franske bulldog har en tendens til at blive mere syge end andre hunde. Eksempelvis hvis de får brød eller lignende, men ingen tvivl om han vil ELSKE det smiley

Kommentér på:
Barf foder til Fransk Bulldog

Annonce