{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

hvad sker der?? {{forumTopicSubject}}

heej HG.

Jeg er medlem af en gruppe på face, der hjælper folk med at formidle deres dyr de ikke kan ha.
men i dag så jeg så en der ville give en hund væk.

annoncen lød som følgende:
Denne Lille mand (Pjusser) søger nyt hjem. Han er 15 år gammel og har de sidste 3 år boet på plejehjem med sin ejer. Han er ikke renlig, men man kan måske få ham til at gå på kattebakke, da han ikke er særlig begejstret for at komme ud og gå tur. Han er sød og rar. men har virkelig brug for en der gider at tage sig godt af ham.
HASTER MEGET DA HAN ELLERS VIL BLIVE AFLIVET I MORGEN TIRSDAG. Send en privat besked til mig hvis du er interesseret Tak. Han bor i København..

er det bare mig eller burde fornuften ikke gå ind og gøre noget der???
hvordan kan man prøve at vider formidle en hund der har levet 15år sammen med sin ejer? den er ikke renlig kan ikke lide at komme ud.
der er billede der inde og der sidder bare en lille vippergøj der ligner den er 100år.

hvad syntes i om folk der giver aldrene hunde væk

jeg syntes personligt det er forkert.
når hunden har levet med sin ejer i 15år er chancen for at dø af sorg jo allerede på sit højeste, den vil ikke ud, den er ikke renlig altså nok noget galt lad den dog få fred smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sker der??
  • #1   10. jun 2013 Afliv den da, så den kan komme afsted sammen med ejeren..

  • #2   10. jun 2013 Åh nej, den burde nok få fred smiley
    Bare min mening.


  • #3   10. jun 2013 Jeg ku forstå hvis den var 8-10 år gammel.. Men 15?

    Lad da den gamle hund komme afsted med ejeren smiley


  • #4   10. jun 2013 Det lyder som et fake opslag?? Eller er det bare mig der tænker at det virker lidt mærkeligt??

  • #6   10. jun 2013 syntes den brude få fred det kan være hårdt har prøvet det mange gange smiley ikke sjovt men at den er så gammel så burde den og få fred

  • #7   10. jun 2013 Den hund skulle helt sikkert have lov at have fred. Den er 15 år, så det er jo ikke fordi den ikke har fået lov at leve livet, og den belastning det vil være for den at skulle omplaceres i den alder, og efter så mange år med den samme ejer, vil nok i sidste ende tage livet af den alligevel, så spar den for belastningen og lade den få fred med det samme.

    Derudover så synes jeg det er så dårlig stil at ''true'' med aflivning når man forsøger at omplacere sine dyr.


  • #8   10. jun 2013 Må man spørge hvad facebook gruppen hedder?

  • #9   10. jun 2013 Det koster jo penge t aflive den stakkels gamle hund...

  • #10   10. jun 2013 Hvorfor aflive bare fordi den er gammel. Hvis den intet fejler ud over at være gammel. Og herre gud at den ikke er renlig, den har jo ikke længe igen. Den skal da have lov til selv at ånde ud, istedet for en sprøjte.

  • #11   10. jun 2013 Hvorfor SKAL den absolut ud i en ny familie?

    Hunden er gammel, dens ejer er død. Hvorfor skal den ud i en ny familie med stress og nye omgivelser.
    Den har ikke længe igen, og en evt. Ny familie bliver jo også kede af det når den skal afsted...


  • #12   10. jun 2013 Hvor står der, at ejeren er død?
    Måske er ejeren bare blevet så dårlig at h*n ikke længere kan passe den, og personalet er træt af en urenlig hund?

    Men bortset fra det, synes jeg nok også det bedste ville være at give den hund fred i den givne situation, med mindre, der findes nogen, som har overskud til at tage sig af "pensionisthunde" og give dem en tryg og rolig sidste tid. Jeg tvivler bare..


  • #13   10. jun 2013 Hov ja det var min fejl smiley

  • #15   11. jun 2013 Aktiv dødshjælp til mennesker er ulovligt. Hvorfor er det så ok med hunde? Vi ved da ikke om den lider, eller det er hvad den vil. Hvis den går og har det dårligt, så ja ville det være det bedste. Men ellers synes jeg nu naturen skal have lov til at gå sin gang. Uden vi skal blande os med sprøjter osv.

  • #17   11. jun 2013 Julie : Bare fordi at det er ulovligt, er det ikke ensbetydende med at man er enig i den antagelse loven foreskriver. Jeg er eksempelvis ikke partout imod aktiv dødshjælp.

    Og så forstår jeg iøvrigt ikke den evige trang til at sammenligne dyr med mennesker. smiley

    Jeg stemmer i med flertallet, en omplacering ville være synd og en aflivning det bedste for hunden.


  • #19   11. jun 2013 Syntes bestemt også den hund burde få fred. Den har levet et langt og forhåbentlig godt liv og det sidste den har brug for er, at den skal ende det hos en ny familie og med alt den stress det medfører.
    Tænk på alle de vaner, særheder og unoder den har tillagt sig...alle dem kender den nye familie ikke og syntes det vil være synd, at den skal ud og starte "forfra"

    Det gør jo altså heller ikke ondt på hunden at blive aflivet, så forstår ikke den modstand mod det smiley


  • #20   11. jun 2013 Synes det en underlig holdning. At mennesker er mere værd en dyr. Men kan tydelig høre at jeg er den eneste her med et hjerte. Men nu det heller ikke op til nogen af os alligevel.

  • #22   11. jun 2013 Julie det hjerte må da være noget flosset hvis du seriøst mener man ikke skal aflive.
    Skal en hund med voldsomme smerter. Kræft for eksempel, så må ligge der og lide til den dør af det? DET er da dyrplagerig.. faktisk helt bogstaveligt da det ville være drøn ulovligt.


  • #23   11. jun 2013 Jeg har sgu ikke noget lysserødt billede af døden. Det er da dig der er så bange for døden, "åh den skal bare have en sprøjte det er nemmeste" Så bange for der skal ske alt muligt. Naturen går sin gang. Jeg har haft mange kæledyr, og nogle er da også blev aflivet. En kat pga af kræft, en hamster etc. Også andre der er døde naturligt, på en stille og rolig måde. Men når hunden intet fejler udover at være gammel? Da min Farmor døde, havde hun en hund på 14 år, alle ville aflive ham men min farmors veninde trådte til og tog ham. Han fik 3 gode år sammen med hende før han selv ånede ud. Og det er sådan det helst skal være, med mindre der ingen anden udvej er! Du skal ikke sidde og tro du ved det hele, bare fordi jeg ikke deler din mening. Naturen skal have lov at gå sin gang!

  • #24   11. jun 2013 jamen søde Julie det står dig da frit for at hente vapsen.
    Så kan du jo også se hvor sjovt en 15 årig hund syndes det er at skifte hjem og ejer.
    Den dør sandsynligvis af stress, men det er da fint nok den lige får det med inden den skal herfra smiley

    Din farmors hund kendte så formodentlig dennes veninde i forvejen. Der er altså stor forskel på en man kender og totalt fremmed.


  • #25   11. jun 2013 Hvis jeg havde mulighed for det. Den ville sagtens kunne få det godt dens sidste tid et andet stille og roligt sted. Men tror bare jeg melder mig helt ud af denne her diskution nu. Kan simpelthen ikke holde ud af sidde at høre på alt det her om aflivning. Så kan det godt være jeg bare er en dum tøs på 20 der intet ved om livet. Men det nu sådan min holdning er smiley

  • #26   11. jun 2013 Julie...jeg syntes det er dig der er bange for døden....en aflivning behøver ikke være trist og modbydeligt. Dyr har det gode at de kan få aktiv dødshjælp og ikke behøver lide unødigt.
    Hvis det var min hund, som nu er 10 år, så havde jeg valgt aflivning selvom jeg elsker hende højt...men sikkert derfor ville jeg vælge det.
    En hund af den alder har så lang en historie at en ny familie umulig ville kunne sætte sig ordentlig ind i den inden hunden sætter "træskoene"...og hvorfor skal en så gammel hund udsættes for unødig usikkerhed, stress, forvirring og sorg fordi nogen mener den lige skal have de sidste år med ?...mon ikke hunden er græsk kartolsk om den lever 15 eller 16 år .


  • #28   11. jun 2013 Sabina Nielsen C
    kan ikke huske hvilken, men her er 2 der omhandler det smiley

    https://www.facebook.com/groups/106411969467962/
    https://www.facebook.com/groups/nyt.hjem.til.dit.dyr/


  • #29   11. jun 2013 *Julie* D * Kviksens*

    så er du vel også veganer? ellers går du vel også og spiser mennesker?


  • #30   11. jun 2013 Det er jeg faktisk nu du spørger. Holder mig fra alle produkter med dyr i.
    Men synes helt i skal blande mig uden om denne debat nu, da der tilsynladne ikke er andre der deler min mening.


  • #31   12. jun 2013 Alt efter hundens mentale tilstand synes jeg det er ok. men hvis den er mere død end levende er det da skide synd. Jeg kendte en foxterrier på 17 år. Plet. Han boede i Nyborg og hundefolk derfra der har kommet i bymidten omkring 2008 kan garanteret huske ham. Han var super frisk og havde DKK tavle så beviserne var i orden. Der var aftalen at han skulle gå til familien hvis hans menneske mor (en ældre dame) døde fra ham. Men igen - det var jo kendte mennesker der skulle have ham. Det endte desværre ved at plet og hans mor blev kørt ned af en sprit billist (oppe på fortorvet!!!) plet døde og hans mor blev indlagt og døde en uge senere smiley

    MEN det korte af det lange: til familie eller kendte mennesker ville jeg synes det er ok at omplacere en så gammel hund. Men den skal være fysisk og mentalt med ellers er det ikke fair.


  • #33   12. jun 2013 Ja Julie det har du da. Du må hjertens gerne have en anden mening.
    Men læs lige tråden en gang til.

    *Julie* D * Kviksens*
    i går kl. 14:36
    Men kan tydelig høre at jeg er den eneste her med et hjerte.

    *Julie* D * Kviksens*
    i går kl. 15:31
    Jeg har sgu ikke noget lysserødt billede af døden. Det er da dig der er så bange for døden,

    Noget kunne tyde på at du ikke mener det er i orden, andre har en anden holdning end dig.

    Vi er jo både hjerteløse og bange for døden.


Kommentér på:
hvad sker der??

Annonce