Anbefaling - hundemad {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har en hvalp på 18 uger, som tidligere har fået et bestemt mærke mad. Hun gik så hen og fik dårlig mave, og jeg har senere hen hørt om flere hvalpe, som har haft dårlig mave, efter de fik dette foder, som jeg gav min. Jeg har stadig noget af det stående, men jeg tør ikke at skifte tilbage, da min pige havde diarré i en måned efterfølgende.
Lige pt. får hun allergikost, men dette mætter ikke nok, og det er derfor heller ikke holdbart i længden. Jeg har så snakket frem og tilbage med folk, jeg kender, og de anbefaler to mærker... Jeg har været inde og læse om dem, og det lyder til at være noget rigtig godt foder, som er baseret på det, hundene også spiser i naturen.
Mærkerne hedder Wolfsblut og Acana.
Wolfsblut er en anelse dyrere end Acana, men så vidt jeg kan se, så går mærkerne hver for sig ind under samme princip - at undgå de ting, som hundene heller ikke spiser i naturen.
Som regel går pris og kvalitet nogenlunde hånd i hånd, men... Er der nogle herinde, som kan anbefale det ene frem for det andet?
Jeg overvejer at begynde at købe Acana til hende. Er der nogle, som ved, om dette foder skulle være "dårligere" end Wolfsblut - eller er mærkerne godt foder hver for sig?
På forhånd tak!
- Louisa
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Mine hunde har ellers fået royal canin, og det har min hanhund fungeret godt på, mens min tæve ikke har udnyttet fodret godt nok- og gravhunden har bare rynket på næse af det.
Så er skiftet over til wolfblut som de to store (schæfertæve og schæferhan) fungerer fint på. Gravhunden får K9 som er frysetørret barf- hvilket han elsker- og den lille ny hvalp (schæfer) får wolfblut til hvalpe
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 600
Jeg har besluttet mig for at han skal have mad fra Essential. Du kan jo gå ind og kigge på det hvis det har interesse. www.essentialfoods.dk
Jeg har valgt det fordi det har den sammensætning af råvarer og kød som jeg tænker er bedst
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 648
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.071
Her hjemme er wolfblut ikke er hit, men det er jo også forskelligt.
Du kan sagtens købe Acana med ro maven, og der er dejlig mange varianter at vælge imellem:)
-HVIS vi skal snakke pris, så er der rigtig mange penge at spare, hvis du køber det fra Tyskland:)
http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundefutter_trockenfutter/acana
Hvis det er f.eks. Korn der slår maven i stykker på din hund, eller andre tilsætningestoffer, så ville jeg ikke vælger Arion.. Selvom de har lavet en allergi version:)
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 236
vi er rigtig glad for det
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
Skiftede kun fordi man ikke kunne få de varianter mere der hvor jeg plejer at købe foder og så prøvede jeg kingsmoor pure i stedet for hvilket jeg også synes er godt til mine hunde.
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 44
- Ja, det er jo lige med at prøve sig frem, men sommetider kan det også være en god idé at spørge om råd. Noget mad er bedre for hundene end andet, så det er dejligt lige at høre folks erfaringer.
Jeg endte med at bestille Acana foder hjem, da jeg ikke rigtig kan finde nogle negative udtalelser om det rundt omkring på nettet. Kun gode udtalelser - at det er udmærket foder.
Igen takker jeg mange gange for jeres hjælp! Og skulle min pige få dårlig mave igen (pga. det foder hun får), så vil jeg bestemt kigge nærmere på de andre typer foder, I har anbefalet.
Mvh.
Louisa
Ps. Nu håber jeg bare, at det mætter hende godt, så hun ikke render og er sulten hele tiden ligesom nu...
Anbefaling - hundemad