{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

I dag er en ganske særlig dag.. {{forumTopicSubject}}

Vejret udenfor er forfærdeligt, men i vores lille hjem skinner solen.

Idag er det nemlig et år siden vi så de første symptomer på Degenerativ Mylhopati på Nova. En måned senere 16/7 -12 faldt dommen efter mange både neurologiske og fysiske undersøgelser. Degenerativ Myhlopati med en fremtidsudsigt at hunde med denne diagnose normalt bliver aflivet ca. 6 mdr fra de første symptomer da deres krop simpelt hen ikke længere kan være med. I Usa bliver hundene typisk ældre men det er fordi man lægger dem permanent ned, vender dem for at undgå ligge sår, laver stomi, og giver dem "kørestol". Dette er i min verden ikke et liv for en hund.

Nova har givet fuld gas hele sit liv. Og det skulle hun blive ved med. Hun var en gammel hund på 12 trekvart år , men med masser af lyst til livet og masser af leg og glæde tilbage. Derfor valgte jeg at gøre det modsatte af hvad man normalt diktere. Jeg henlagede hende ikke. DM giver ikke smerter men gør det umuligt at gå.
Derfor kunne jeg sige med god samvittighed at når hun ikke havde ondt så kunne vi lege videre.

Henover juli blev hun værre og det stod klart at det var påvirkning i fødderne der gav udslagene. Jeg fandt på at give hende sko på. Og her vendte vi skuden. Jeg startede i et intensivt forløb med en hunde-fys med besøg et par gange hver måned. Her fik vi en masse øvelser, fik hende i waterwalk og hun bliver ligeledes masseret hver gang. Derudover får akupunktur efter behov.

Hjemme fik vi indkøbt en masse træningsgrej og fik bygget det man ikke kunne købe og træner vores øvelser ca. 20 min hver dag med fys øvelser og kropskontrol.

Idag præcis et år senere har jeg en hund der løber og leger, som er glad og tilfreds og som skal stille til Rallybegynderprøve d.21/6. knapt 14 år gammel.

Hun holder trit med de unge hunde vi har og lægger altid op til leg. Vi har 2 faste dyrlæger på hende som er eksperter på deres felt (en i Neurologi og hjerte/kar og en i Fysiologiske sygdomme.)og begge ryster på hovedet og siger med store smil at det ikke kan lade sig gøre.

Hun har flere sko end jeg har, men hun er her og hun kan i perioder gå helt uden sko. Som f.eks i går hvor hun gik uden sko uden udfald i 10 timer.

Blot lidt glæde fra en meget glad hundemor som er meget stolt af sin hundepige som stadig går spor, rondere, træner lydighed og altsammen med godt humør.

Billedet er fra starten af måneden fra pausen ved Rallytræning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  I dag er en ganske særlig dag..
Kommentér på:
I dag er en ganske særlig dag..

Annonce