{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Nevøen ville købe Rosa. {{forumTopicSubject}}

Jeg er så heldig at have en nevø på 6 og en niece på 4 der begge er meget glade for hundene. Hvor glad fik jeg at se i weekenden.

Familien er på besøg og skal overnatte. Rosa er hoppet op i sofaen, og har lagt sig til at putte i deres taske. Nevøen står længe og nusser hende. Pludselig stikker han hovedet ind i stuen hvor vi andre sidder og spørger eftertænksomt "hvor mange penge skal jeg betale for at få Rosa med hjem?"

Uden at tænke mig om, flyver det ud af mig "1000 kroner" det er jo da trods alt en slat penge når man er 6 år. Hvad jeg bare ikke lige havde tænkt på, var at vi dagen inden havde været på marked, hvor han havde solgt legetøj m.m. for den nette sum af 612 kroner, og lige havde fået 100 kroner af bedstefar, som han kunne købe snolder for når vi skal i sommerhus. Hjemme i sparegrisen var der også en slat, så knægten havde faktisk tæt på de 1000 kroner. Så han lyser glad op af glæde, og er klar til at lægge hver en krone. Jeg sidder lettere overrumplet, for hvordan i alverden kommer jeg ud af den, uden at skuffe knægten for meget. Men han er en klog dreng, og ved åbenbart at mor og far skal give lov, så med stor spænding vender han sig mod mor og spørger "Må jeg så godt få Rosa med hjem?" Min søster er hurtig, og siger at det vil være synd for Rosa, for det ville jo være det samme, som hvis moster købte ham, og han så skulle flytte herned. Jeg tilbyder ham så, at jeg kan købe ham, og så kan han flytte ned til Rosa smiley Det vil han ikke, og det hele ender i pjat og sjov med hvem der skal købe hvem til hvilken pris.

Men jeg må indrømme at jeg efterfølgende, har tænkt meget over, hvor meget hundene betyder for de to små mennesker. Jeg bliver glad helt ind i, når jeg ser hvor glade de er for hinanden. Hvordan de leger og putter sammen, og ikke mindst at se hvor glade de er for at se hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nevøen ville købe Rosa.
Kommentér på:
Nevøen ville købe Rosa.

Annonce