{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dem der fristes af malinois
  • #1   22. jun 2013 ja, det er altid rart med en advarelse.. ikke at en Malle er på tale her, overhovedet:)
    sådan en tåbelig spade skal sq også hænges ud, og advares imod! - folk er idioter, og fatter minus af, hvad de har med at gøre..
    - men tror altså den ryger under udhængnig her:)

• #2   22. jun 2013 Vi får at se smiley

HG har jo lempet reglerne en del for udhængning og jeg håber da, at der er plads til at lade opdrætterne ytre sig smiley

Tænker, at det jo er dem, der skal tage en injuriesag og ikke HG, hvis det kommer dertil smiley

• #3   22. jun 2013 håber du har ret:)
    det kunne være ret, hvis der kunne blive plads til en lille "advarsel"..

• #4   22. jun 2013 Synes det er godt at det bliver delt.. Dette vil muligvis komme frem hvis nogen Googler kennelens navn.. Hvis sådanne ting bliver slettet er der større chance for at folk køber derfra .. Håber at budskabet når at blive spredt :-)!!

• #6   22. jun 2013 Ser da ud til at avlen stopper, eftersom hun sælger 2 af de voksne hunde.. Annoncen er her på HG.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 275
    #7   22. jun 2013 Æv det er da virkelig dårlig smag at gebærde sig sådan. Man kan da kun håbe der kan komme en ordentlig retssag eller lignende ud af det.

Gabrielle J - Kan man evt. få et link i PB til bruger så man ved hvem det er?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#10   22. jun 2013 Gabrielle J - Arh du mener at den Kennel Mallesmeden er herinde? Jeg troede du mente personen der skamavler på hundene smiley
    Jeg kan nemlig ikke finde noget link på Mallesmedens hjemmeside smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#11   22. jun 2013 Gabrielle J - Jeg kigger efter hund. Hvad jeg skal have af hund endnu er endnu ikke klarlagt helt, men kender et par stykker der har malinois og de ville også være taknemmelige for info smiley

Men det er helt okay hvis du ikke vil, det skal du ikke høre for, det var skam også bare for at være på den sikre side smiley

• #12   22. jun 2013 Maria C - det står jo højt og tydeligt i det link CH lægger ind, hvem der er tale om ...

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#13   22. jun 2013 - Martine - Ja kennelnavnet står der, men det er jo ikke til at vide om ejeren af kennelen bruger kennelnavnet eller eget navn herinde.
    Men det ser da også ud til det er ret ligegyldigt har vidst fundet personen selv (Som netop ikke går under kennelnavn men går under eget navn)

• #14   23. jun 2013 Lidt fristes man vel altid smiley

profilbillede
  • #17   23. jun 2013 Gunnar!!!

For hulen da, skønne skønne vaps - og mindstevapsens bedste legekammerat smiley

(Gunnar er en Daneskjold)

• #18   23. jun 2013 sørgeligt ! men der er bare nogen der skal ødelægge tingene.

• #20   23. jun 2013 Den på billedet, hedder altså Hundehvalp, CH smiley

• #21   23. jun 2013 Det gør en sød fyr Gabrielle smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2009

#23   23. jun 2013 Gabrielle J - Jeg er ikke helt med på hvad du mener her? Jeg har læst linket og advarslen ja. Der skrives kennelejer er herinde, jeg må jo gå ud fra du mener den kennelejer der omtales i linket. Men der sættes ikke navn på kennelejer, kun på kennel. Og de hvalpe jeg har fundet herinde af den race er af to kvinder sydsjælland og øer der begge går under eget navn.

Jeg har dog fået en PB med navnet på den der omtales.

• #24   23. jun 2013 En voksen en af slagsen, kan jeg også klare et billed af ... CH ved hvor de er fra, er jeg sikker på smiley

profilbillede
  • #25   23. jun 2013 Den store hedder Kaj og er en Jenos....

Grønne Kaj!

Fabelagtig dejlig hund smiley

• #27   23. jun 2013 måske et rigtigt dumt spørgsmål, men jeg kender altså ikke så frygteligt meget til racen så here goes:

Udover at der avles for meget og for ofte på tæverne, advares der jo osse imod at der laves blandinger af udstillings- og brugslinier. Og så tænker jeg: hvorfor er det et problem?
    Altså jeg kender skam problematikken i at afkom ofte bliver "hverken fugl eller fisk", men hvorfor er det et problem der er så stort at det skal advares imod?

• #28   23. jun 2013 Til de nysgerrige,så prøv at google Kennel BergerBelge...
    Ganske nemt og enkelt.....

• #33   23. jun 2013 Michelle -

Nu kan jeg jo kun svare for mig selv - og jeg synes det er beskæmmende, at den sidste rigtige brugsrace vi har, der er gået nogenlunde fri for udstilling, nu skal ses opdrættet som "kombi" - og af en person, der helt tydeligt ikke har den mindste forstand på avl, men blot bruger det nemmest tilgængelige og avler løs.

Mallen er så god en brugsrace fordi den netop har været avlet efter brugbarhed og ikke udseende.

Incitamentet for at blande udstillingsblod i en brugsrace, der er så efffektiv og forholdsvis sund, generer mig virkelig for jeg ser ikke formålet ?

Mallen kan bevæge sig, den kan springe, den er udholdende, den kan trække vejret, den kan føde selv, den kan parre selv, den kan holde varmen om vinteren, den kan udstå heden om sommeren .. hvad mangler der i den, som skulle kunne tilføjes ved at parre den ind med hunde, der er avlet efter devisen "udseende" ?

Derfor mener jeg at man skal holde sig LANGT væk fra hunde i den race, der ikke er fremkommet ved stædig avl på egenskaber - og det er udstillingshundene jo altså ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #35   23. jun 2013 Jeg kan ikke tro at der er mange folk som rent faktisk er klar over hvad de vil bruge en Malle til der vil købe et sådant sted om nogen.Er lidt bekymret over den "berømmelse" Mallen har fået.Det kan hurtig blive rigtig skidt hvis folk som egentlig aldrig skulle have sådan en hund begynder at købe steder som ikke har forstand på avl.

• #36   23. jun 2013 Amen Max !

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#37   23. jun 2013 Martine.Syntes jeg så at din hund var blevet brugt i avl.Spændende.Skal du selv beholde en?

• #38   23. jun 2013 Nej, det er ikke planen smiley

Det er lige omkring et års tid for tidligt - og så er jeg ikke sikker på, at det er så godt at tage en hvalp efter ens egen hanhund. Der bliver nok for mange muligheder til at sammenligne - og det er jo sjældent til den nyes fordel smiley

• #39   23. jun 2013 Wow jeg synes der er stor forskel i udseendet på den race? smiley

• #41   23. jun 2013 Martine -takker for dit svar. Jeg kan sagtens følge dig, og er såmænd heler ikke videre uenig i dine betragtninger.

Min tanke var bare, at den slags kryds laver man jo i mange racer -hhos labberne sælges de som dual-hund, hos aussies anbefales de ofte fordi "de færreste har alligevel behov for en ren brugshund", hos BC'erne er det mit indtryk at de ikke så ofte anbefales men dog stadig laves, og sådan er det sikker ved mange andre racer.

Ofte er målet angiveligt at lave hunde der kan begå sig i begge verdener. Og det lyder jo osse frygteligt fint på papiret. Men mit indtryk er at virkeligheden er at de ikke kan begå sig (sådan for alvor) i hverken den ene eller den anden lejr...
    Og det er da ærgerligt... men derfra og til at det skal advares imod er alligevel et stykke, sådan generelt set.

Men kan så godt se at hvis man ved mallen (næsten) kun avler på brugsegenskaber og udstillingslinier slet ikke er videre udbredte, så er der slet ingen grund til at lade dem brede sig -udstillingslinierne altså smiley

• #42   23. jun 2013 Anya -kig på andre hunde avlet udelukkende efter brugsegenskaber. Der vil du osse se variationer i udseendet (men de ligner jo dog stadig den race de er, trods variatuonerne)

F.eks. kan du kigge på border collier af brugslinier. Der er ose kæmpe variationer i størrelse, statur, pelslængder osv...

• #43   23. jun 2013 Tak for advarsel. Der går godt nok lige et par år før jeg er klar til sådan en... Men fristes, det gør man af sådan en smuksak

• #44   23. jun 2013 Hvad er det for en del, der er en halv vind, Natasja ???

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#45   23. jun 2013 Alfisten.???

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#48   23. jun 2013 Jeg er ligeglad med sindet på de her hunde som aldrig burde være kommet til.Når sælger selv går ud og advarer er det nok ikke uden grund.Jeg syntes at det vidner om ansvarlighed fra sælgers side af,at man ikke ønsker at deres hunde skal ødelægges af folk som ikke har forstået noget som helst af hvad de har med at gøre.

Hvor må det være trist at tro at man har solgt til et godt hjem for så at finde ud af at samme folk ødelægger alt det arbejde man har brugt på det.Ligegyldighed og penge er den eneste grund som jeg kan komme i tanke om.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#50   23. jun 2013 Jeg behøver ikke at se noget som helst.Når der avles med hunde uden prøver og så lige blander brugs og udstilling har jeg hørt rigeligt.Jeg kan slet ikke se at det på nogen måde kan forsvares.

Kommentér på:
Til dem der fristes af malinois

Annonce