Hundeudsmidning fra lejlighed {{forumTopicSubject}}
HJÆÆÆLP
Vores udlejer (som bor nedenunder os) er brændt FULDSTÆNDIG sammen oven i hovedet..
Efter at jeg gik til forsikringen med et skimmelsvampeproblem, blev jeg henvist til kommunens tekniske afdeling, som sendte et par fyre ud for at kigge på det. Vi fik en snak omkring problemerne og fik at vide, hvordan vi skulle håndtere det.
PROBLEM LØST!!!
Så kom vores udlejer op i lejligheden her til morgen og, fuldstændig HØJRØD i hovedet, råbte han op om hvad det var for et brev han havde fået fra kommunen...?
Jeg fortalte ham (roligt) at jeg ikke vidste det, og at hvis han ikke havde brevet med, så kunne jeg altså ikke fortælle ham, hvad der stod i det, men (for at få ham ud af lejligheden) foreslog jeg at vi gik ned og tjekkede vores postkasse..
Da der ikke lå noget i vores postkasse gik han TOTALT i baglås og gav os 30 dage til at komme af med Nacho Andreasen . .
Der står i vores lejekontrakt, at vi må have ham, da vi har fortalt at han er en stille hund..
HVAD GØR VI NU ???
Er ligeglad med skimmelsvamp, sur udlejer og at han var i vores lejlighed.
KAN HAN SMIDE VORES HUND UD ???
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
Christina - Han kan ikke ændre en underskrevet lejekontrakt blot fordi han er syg i hovedet.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.860
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.019
Han kan ikke bare ændre kontrakten
jun 2010
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 48
Vi har fat i LLO ang skimmelsvamp. De mener at der er tale om chikane fra hans side.
Derudover så Citat fra lejekontraktens §11 :
"Lejer har fået tilladelse til at holde lille hund, da den ikke skulle generer, efter lejers udtagelser" Citat slut..
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 933
Så nej, han kan efter min bedste overbevisning IKKE smide hunden ud - han har skrevet under på den måde være der.
Men noget helt andet er, at skimmelsvamp vel ikke ligefrem er helbredsmæssigt særligt sundt for hverken mennesker eller dyr, så måske det er værd at have i tankerne hvis manden går rundt og "truer" Jer med at smide hund m.v. ud.
jun 2010
Når en sag køre kan han under ingen omstændigheder sætte jer ud før sagen er kørt færdig, og så kun hvis han vinder.
Taber han vil næsten enhver grund kunne ankes og udlægges som chikane og hævn.
Så er det næsten umuligt for ham at slippe af med en uønsket lejer.
mar 2010
Vi tager ud og får omkodet vores låse i morgen.
Når vi tager på ferie, bliver hoveddøren haspet og bagdøren monteret med en hængelås udefra. Derudover bliver der monteret bevæglsesfølsomme kameraer inde i lejligheden.
LLO (Randers afd.) har sat deres stærkeste boligadvokat på sagen.
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.198
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 126
Så nej, han kan skabe sig så meget han vil, men han lyder godt nok ikke som en særlig hyggelig udlejer...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.228
Når udlejer flipper sådan, så kan det virkelig blive trælst at bo der.
mar 2010
Der er ALDRIG blevet klaget over Nacho. Overboen hører ham ikke og udlejer selv (som desværre bor nedenunder) passer selv tit hund, kat og fugl for sine børn.
Vi HAR gang i LLO, omkoder låsene og leder pt efter ny lejlighed/hus.
Hundeudsmidning fra lejlighed