{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

Mundkurv ... :( {{forumTopicSubject}}

Hjælp ..
Vores amstaff dreng skal jo i følge hundeloven bære mundkurv ..
Men lige så snart han får den på ændrer han fuldstændig opførsel .. Han trækker som en sindssyg, bliver sur på andre hunde, nægter at gå, tisse eller lave høm høm og stresser .. Og så er han begyndt at pisse på den der går med ham !! Det er overhovedet ikke normal opførsel for ham .. Han er normalt glad (lidt for glad engang imellem) nysgerrig og legesyg ..

Nogle gode råd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundkurv ... :(
  • #3   26. jun 2013 Vi har desværre også en der ikke kan bære den, han panikker fuldstændig (adfærds dims og dyrlæger kalder det klaustrofobiske agtig anfald) og gør direkte skade på sige selv..

    Han er indlært fuldstændig på lige fod med de andre som ingen problem har, og faktisk længe inden loven kom, da man jo havde på fornemmelsen hvor det bar hen.. så det er altså ikke altid bare lige.....


  • #4   26. jun 2013 krumme det var dog den mest unødvendige kommentar jeg har set længe ...

  • #5   26. jun 2013 Synes ikke helt det er så unødvendige kommentare.

  • #7   26. jun 2013 Han har haft den på siden loven blev lavet når han er blevet luftet på offentlig område, men med det resultat at han har været som jeg beskrev .. Har tit og oftest luftet ham på noget families gård, da han så kan gå uden og få lov at lege ..
    Men her inden for de sidste uger er det blevet meget værre, og synes det er så pisse synd for ham .. Har prøvet med kiks og alle mulige godbidder, men han bliver bange og opkørt lige så snart han får den skide mundkurv på ..


  • #8   26. jun 2013 Laura.. jeg ved hvad du snakker om smiley ... Har selv været der.
    Vi fandt ikke løsningen, desværre.
    Håber det lykkes for jer


  • #9   26. jun 2013 *ib* - hvad mener du med "vi fandt ikke løsningen, desværre" ?


  • #10   26. jun 2013 Nu spørger jeg om noget lidt off topic, men håber, det er ok... må man godt have en af de ulovlige hunderacer løs på egen grund (eksempelvis en gård, som ts skriver), der ikke er hegnet ind? Jeg kan ikke finde noget om det... tænker bare, om der skal være lavet, så hunden ikke kan vige fra grunden og derved pludselig er på offentlig grund uden mundkurv og line? Bare lige en tanke, da jeg intet ved om det. Og igen - undskyld for ot. smiley

  • #11   26. jun 2013 Hvilken slags mundkurv bruger i på ham... tænker om det kan ændre sig hvis den skiftes til en mere "komfortabel" én af slagsen?


  • #14   26. jun 2013 Christina:
    Der står ingen steder skrevet at man ikke må have hund løs på privat, ikke.-indhegnet grund... så derfor ja smiley


  • #15   26. jun 2013 Okay, det er da dejligt! Tænke, det ville være træls at skulle have alt indhegnet, men det kunne jo være, der var nogle krav om det. smiley

  • #16   26. jun 2013 Så længe jeg er på privat grund (hvor der er mange ha land, da det er en heste gård smiley ) så er der ingen der skal blande sig smiley det kan de i hvert fald lige prøve på!

    Jeg respekterer at han ikke må gå løs og skal have mundkurv på og isoleres fra andre hunde i offentligheden, men på privat grund skal han have lov til at være hund smiley


  • #17   26. jun 2013 Krumme - jeg undrer mig også over at det bliver værre, det er derfor jeg søger gode råd ..
    Jeg tager lige et billede af den og ligger ind .. Vi har prøvet et par forskellige, men den er er den eneste han ikke har fået splittet af endnu ..


  • #18   26. jun 2013 ja det ville jeg også have gjort , men der er da grænser for hvor upassende man kan være... sådan en kommentar er måske grunden til at nogen fok afholder sig fra at spørge om hjælp herinde....

  • #20   26. jun 2013 mht. at have den løs på egen grund, skal man ikke have et hegn på 2 meter så? syntes jeg jeg har hørt

  • #22   26. jun 2013 Her er hans nuværende mundkurv ..
    Harprøvet den af stof med åben snude, men den holdt kun en dag .. (Og er vistheller ikke godkendt?)
    Har prøvet den med læder remme som er lidt samme princip som denne, men den holdt heller ikke længe da han fik revet den i stykker ..
    Den skal desværre sidde helt tæt på ham da han ellers bare flår den af .. smiley


    profilbillede
  • #23   26. jun 2013 laura : Vi fik ham aldrig til at acceptere mundkurven. Han blev aflivet pga væsentlig forringet livskvalitet

  • #24   26. jun 2013 krumme - ja og det er skræmmende ... nej for de råd jeg har på ærmet eller det jeg undrede mig over er besvaret

  • #26   26. jun 2013 Prøv at kontakte www.kenjan.dk
    Der er godt nok kommet en ny ejer med i det, men de plejer at være super gode til at vejlede, så man får præcis det man har brug for.

    jeg synes også den mundkurv du viser ser for lille / kort ud


  • #27   26. jun 2013 Synes ikke det er mere synd end før hen, og viser ham ikke at jeg synes det er synd .. Han får halsbånd og snor, så forhandler en kiks og så mundkurven .. Roser ham når den er spændt, men det reagerer han ikke på .. Han sætter sig med halen mellem benene og ørerne tilbage, og vil ikke gå ud af døren ..

  • #29   26. jun 2013 Dem med metal gitter synes jeg virkede bedst for vores hund.
    dem i læder var for bløde, og det gav blødende hudafskrabninger på snuden, når han prøvede at tørre den af i krat, græs og buske.

    plast kurvene synes jeg havde for dårlig pasform, men det kan jo også bare være min hunds hoved, der ikke lige passede de modeller vi prøvede.


  • #30   26. jun 2013 Tro mig, synes også den erlille til ham, men har haft større på ham, og der går 2 min så har han rykket den af eller fået sat den fast i et eller andet ..
    Det er sjældent han bliver luftet hvor han skal have den på længere for han skal være glad for at komme ud og gå, og ikke bange for det ..


  • #32   26. jun 2013 jeg har sådan en letvægts en til min , hun kunne ikke rigtig klare den i metal, men den fungerer virkelig godt tror slet ikke hun bemærker den er på

  • #33   26. jun 2013 Tror jeg vil prøve og forhøre mig ved dyrlæge, adfærds ekspert, trænere .. For vil ikke ende med at skulle aflive en 4 årig hund pga en mundkurv .. smiley

  • #34   26. jun 2013 Letvægts ?
    Har du et link, billede eller lignende ?


  • #35   26. jun 2013 nej prøvede lige finde et ... og har ikke lige noget billede når hun har den på:S men det er sådan en , den er fast i "gitteret" plastik agtig i grå/sort og så alligevel ikke... så vejer den ikke noget rigtig .... den ligner meget dem med metal gitter bare i helt sort

  • #36   26. jun 2013 Har den et navn / mærke ?

  • #37   26. jun 2013 Hvor i Nordjylland er du fra?
    Jeg er fra Randers, og har 2 modeller mundkurve som min tøs fungerer fint med. Hvis ikke der er for langt, så kunne du jo prøve dem smiley


  • #39   26. jun 2013 kan lige tjekke det når jeg kommer hjem .... det var faktisk et link jeg fik af en herinde i vinders da der var meget sne fordi vi havde problemer med at der kom for meget sne i mundkurven som sad fast

  • #41   26. jun 2013 Af de to Camilla linker til vil jeg uden tvivl anbefale den første med gitteret

  • #42   26. jun 2013 Camilla - bor i Frederikshavn, så er der noget langt smiley
    Men kunne være jeg skulle prøve og tage ham med op i en hunde udstyrs forretning der ligger ikke så langt fra hvor vi bor, og se hvad hun har af ideer/udvalg ..
    Må bare blive ved med at prøve mig frem ..


  • #43   26. jun 2013 Som tidligere sagt... Kontakt kenjan smiley

  • #45   26. jun 2013 "Problemet" med gitteret er at den er lige til den lange side - så den giver gende øm snude hvis hun kun bruger den. Desuden er den monster varm om sommeren, så der vil hun gerne gnubbe sig op af bare sommerben - og det gør sgu ondt smiley

    Hun kan drikke i dem begge uden problemer *S*


    Isabelle
    Tjah, jeg har tit tænkt det samme. Det er da at gå med livrem og seler...


  • #46   26. jun 2013 Hvis nu en løs hund eller et barn kommer hen, og hunden bider? Eller for at være på den sikre side, hvis snoren skulle knække, hunden skulle vriste sig fri eller lignende, så den ikke kan gøre skade. Det er vel det, mundkurven er til for. Ellers kan jeg ikke se, hvorfor. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

  • #48   26. jun 2013 Jeg er enig, jeg synes også, det er synd. Men ovenstående er det eneste, jeg kan komme i tanker om.

  • #49   26. jun 2013 vi bruger trixie den bløde læder mundkurv i flet. den er blød og dejlig let. smiley og så har vi altid masser af masser af godbidder med. Nu her ja hvad er der gået 3 år med kurv på, og stadigvæk genere den hende, hun gnider sig op af vores ben, og vil kløes, så sætter jeg mig lige ned og giver hende 5 minutters kærlighed og klø..
    du kan også lave triks med den på, det har hjulpet os meget. så hunden til at tænke på noget andet end at den er træls. sit dæk og sådan noget indenfor med kurven på.
    det her bliver langt, undskyld !
    inden i skal ud af døren så giv en godbid efter vuf har fået den på. og så ud af døren.


  • #50   26. jun 2013 nej hvor skægt i bor i frederikshavn. gør jeg også. smiley
    har købt min oppe i maxi Zoo, tag vuf med der op, de er rigtig søde til at hjælpe med at finde den der passer bedst smiley


  • #51   26. jun 2013 Jeg har også trixie til Ginga og er meget glad for den vil aldrig putte hende i en metal! Nok også fordi hun nyder at rende ind mellem træerne i hundeskoven og må ikke være rart at støde ind i noget eller nogen med en sådan på... Hun sku jo nødig komme til skade.

    De havde dog ikke nogen der passede hende og mig. Skal jo kunne give hende godbidder og det er svært når hendes snude er kort og mundkurven lang.

    Såeh jeg købte den største og så gik jeg ellers igang med at pille den fra hinanden og sætte den sammen igen. Og selv her 3 år efter virker den:0)


    profilbillede
Kommentér på:
Mundkurv ... :(

Annonce