2.279 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Brændt sig på brændenælder Brændt sig på brændenælder

Har været ude og plukke hyldeblomster, og havde hundene med. Der var mange brændenælder lige ved hylden, og hundene gik med helt ind efter mig. Da jeg kom hjem, gik der ca ½ time og så begyndte de at fræse rundt som om de har ild i røven. De kan slet ikke sidde stille og sparker bagud med alle 4 ben - voldsomt, lige som om det klør under poterne. Har en aloe vera jeg selv bruger hvis jeg brænder mig på noget varmt, så jeg ved det er en af dem der virker. Den har jeg så prøvet at smøre under poterne på den ene hund, men det virker slet ikke som om det hjalp. Nogen der ved hvad jeg ellers kan gøre for at lindre ubehaget, for det er ikke spor sjovt at se på smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændt sig på brændenælder
  • #1   30. jun 2013 Ok, det vil jeg straks prøve. Tak smiley

• #2   30. jun 2013 Vi brugte smørblomst og sæbe, da jeg var lille. Det virker fint på hunden også (jeg har også en, som tilter totalt, når han stikker poterne i nælderne)

• #3   30. jun 2013 Tak Minion smiley
    De er nu begge blevet skyllet og Tali har fået smurt aloe vera saft i uhæmmede mængder under alle poterne. Godt at have en mega stor plante når man skal bruge det.. Aiko vil ikke have jeg rører hendes poter. De ligger begge og prøver at sove nu, og ser ud til de har det lidt bedre. Tali ligger stadig og småsparker lidt med benene, men de drøner ikke rundt som raketter længere...

• #4   30. jun 2013 Julie bruger du smørblomster på din når det sker? Det lyder ikke ret nemt at skulle smøre hunden med en lille bitte blomst, hvordan gør du og virker det godt?

• #5   30. jun 2013 Ja hvis jeg kan finde en, når vi er ude og det sker. Det er bare at tvære selve blomsten godt ud over det hele. Poten bliver helt gul. Men nu har han også små poter selvfølgeligt

• #6   30. jun 2013 Jeg har en flaske Mepyramin-spray til samme brug. Det lokalbedøver.

Nogle hunde kan faktisk godt få brændenædeforgiftning, så vær obs!
    http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/braendenaelde.aspx

• #7   30. jun 2013 En del af min grund er udlagt til naturgrund, hvor der står rigtig mange brændenælder. Luna har haft sin lange snude i dem flere gange - jeg kan se, hun bliver lidt irriteret, lige når hun har været i nærkontakt, hvor hun gnider snuden i græsset (den tæmmede del af grunden). Men det går lynhurtigt over - er der mon forskel på, hvor meget de reagerer?

• #8   30. jun 2013 Rikke og Bente, har fået læst lidt forskellige indlæg om emnet efter det skete, og der er ingen tvivl om der er stor forskel på hvor meget forskellige hunde reagerer, nogen reagerer slet ikke på dem. Mine gned også hovedet mod deres ben, tæpper og mig, når de ellers ikke fræsede rundt.

Da det lige var sket, havde jeg bare ikke lyst til at bruge tid på at sidde at søge informationer, jeg ville have informationer NU, så jeg kunne gøre noget for mine hunde hurtigst muligt, derfor dette indlæg.

Natravnen, læste godt et indlæg hvor du fortalte om dette, afhængig af prisen vil jeg købe det og have stående, men ellers virkede det kolde vand efterfulgt af aloe vera bedre end jeg havde regnet med. Tak for link smiley

• #9   30. jun 2013 Mælkebøtte stilke virker på mig når jeg brænder mig, har dog ikke prøvet på hunden men du kan da prøve;-)

Kommentér på:
Brændt sig på brændenælder

Annonce