Brændt sig på brændenælder Brændt sig på brændenælder
Har været ude og plukke hyldeblomster, og havde hundene med. Der var mange brændenælder lige ved hylden, og hundene gik med helt ind efter mig. Da jeg kom hjem, gik der ca ½ time og så begyndte de at fræse rundt som om de har ild i røven. De kan slet ikke sidde stille og sparker bagud med alle 4 ben - voldsomt, lige som om det klør under poterne. Har en aloe vera jeg selv bruger hvis jeg brænder mig på noget varmt, så jeg ved det er en af dem der virker. Den har jeg så prøvet at smøre under poterne på den ene hund, men det virker slet ikke som om det hjalp. Nogen der ved hvad jeg ellers kan gøre for at lindre ubehaget, for det er ikke spor sjovt at se på
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 103
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
aug 2008
De er nu begge blevet skyllet og Tali har fået smurt aloe vera saft i uhæmmede mængder under alle poterne. Godt at have en mega stor plante når man skal bruge det.. Aiko vil ikke have jeg rører hendes poter. De ligger begge og prøver at sove nu, og ser ud til de har det lidt bedre. Tali ligger stadig og småsparker lidt med benene, men de drøner ikke rundt som raketter længere...
aug 2008
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Nogle hunde kan faktisk godt få brændenædeforgiftning, så vær obs!
http://www.netdyredoktor.dk/hund/forgiftning/braendenaelde.aspx
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
aug 2008
Da det lige var sket, havde jeg bare ikke lyst til at bruge tid på at sidde at søge informationer, jeg ville have informationer NU, så jeg kunne gøre noget for mine hunde hurtigst muligt, derfor dette indlæg.
Natravnen, læste godt et indlæg hvor du fortalte om dette, afhængig af prisen vil jeg købe det og have stående, men ellers virkede det kolde vand efterfulgt af aloe vera bedre end jeg havde regnet med. Tak for link
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 37
Brændt sig på brændenælder