1.153 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Flåtter og lopper Flåtter og lopper

Hej. Jeg ville høre efter hvad i herinde bruger til jeres hunde for at undgå lopper og tæger? jeg har før brugt frontline og flåtstopperen. Men er ikke så vild med at skulle dryppe hunden. Så ville gerne kunne finde frem til noget andet at bruge til hunden som også virker.
Har i nogen forslag?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåtter og lopper
  • #2   8. jul 2013 Jeg er ved at forsøge mig med det her. Jeg har brugt det i lidt over en måned nu og ind til videre har det virket. http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundepleje_klippemaskine/loppe_taege_middel/spot_on/355853

• Finn BC
    Finn BC Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 43
    #3   8. jul 2013 Lopper + Flaater = væk - bruig alt den syntetisk kemi der findes, så er I sikker på både at midste vapse og forurene naturen, nå ja, og gøre sultne blodiglere (auktionærer) veldhavende.

Her bruger vi Omega3 og Hvidløg (lugtfri) - Omega3 køber jeg ofte lige over grænsen hos fl**gaard, hvorimod Hvidløg normalt købes i fakta, aldi, lidl og netto hvor de nu har det billigst.

Hundene + katten, får hver dag 1 stk. Omega3 (500 mg) og 1 stk. Hvidløg (15 mg).

OG jeg kan sige så klart, ingen af mine/vores dyr afgået ved døden i en ung alder på nær en kat der havde medfødt centralnervedefekt. Alle dyrene bliver gamle, altså over 10 år og også 13 og 14 år (den sidste).

Hvad præcist denne kombination gør ved dyrene og deres evne til at afstøde lopper og flaater, det ved jeg ikke - men lopper har de ikke og flaater har de måske 1-3 gange på et helt år, hvor jeg lige må frem med den røde flaatpincet.

Vi har også brugt medicinalindustriens Vet og hvad det ellers hedder, og har postet tons vis af penge i loppebekæmpelse, men det hjælper virkelig ikke en dyt mere end Omega3 og Hvidløg - og lad nu være med at brug ren hvidløg, hundene kan såmænd godt lide det, men hold da op, de kan komme til at stinke...

Ja, det er ikke noget problem at give katten de to tabletter, han æder det lige så flittigt som vapserne gør det, for dem er det slik og et eller andet sted, tror jeg også katten mener det.

Jeg spørger min dyrlæge, om dette på sigt kan skade vores dyr - på forspørgsel til hvor stor dosis - (den overnfor angivende) siger han det sker der ikke noget som helst ved. "jeg har selv over åre hørt, at det kunne hjælpe, men om det gør, det ved jeg faktisk ikke, da jeg ikke har set videnskablige beviser for det, men skader det gør det bestem ikke."
    Dyrene får deres kapsler enten om formiddagen eller til aftensmaden (som dessert), pelsen bliver iøvrigt blanker af det, om det begrænser fælning, det ved jeg ikke eller snare det tror jeg ikke. Men et er sikket, vi har ikke lopper og heller ikke de stans kattelopper, der gnasker langs strømperne.

Venligst
    Finn BC

• #4   8. jul 2013 Finn BC vil det være samme dosis til en golden retriever?

• #5   8. jul 2013 Tak for jeres sva.r.

Pia den du bruger minder meget om flåtstopperen, bare den du bruger billigere. men virker den også hvis man skifter halsbånd? jeg skal jo gå til træning med min hund, og indtil den bliver voksen så skal jeg skifte fra nylon halsbånd over til kæde når vi skal træne, og det er her jeg er bange for at det så ikk vil virke med det samme igen.

Finn, kan du muligvis give link til det du bruger? for ville da være en ide også, jeg har nemlig også to katte, og har fundet ud af at der er en del lopper i området hvor vi bor og dem vil jeg jo gerne slippe for, flåter er ikk så slem igen, men nogle gange kan jeg finde et par stykker på dem begge, nogle sidder kun i pelsen andre har desværre bidt sig fast. Og hvad vil dosis være til en schæfer hvalp og hvordan regner du ud hvor meget de skal have?

• #6   8. jul 2013 Nu fik jeg læst lidt om den der tic clip, og kan se at man godt kan tage den af for en kort periode, så kan vist godt bruge den uden at miste effekten for meget når vi træner. Også koster den jo det samme som fx advantage som jeg bruge til kattene.
    Men ville da også gerne prøve den metode du bruger Finn, ville da være lidt nemmere når jeg også har kattene

• Finn BC
    Finn BC Tilmeldt:
    nov 2012

#7   9. jul 2013 Hej

Omega3 fiskeolie og Hvidløgtabletter (lugtfri) finder i ALLE i Netto, men kan også findes mange forskellige steder.

Dette er ikke at sammenligne med medicin eller medicingift, men er udtrukket af henholdsvis fisk og hvidløg.

Dosis er den samme uanset om det er hvalp eller voksen, jeg har ikke noget eksempel på, at det skal være større eller mindre - Vi kan jo sammenligne det med kosttilskud eller blot kost.

Vores 12 år gamle Labrador får det samme som den unge Border Collien og nu også den lille 3½ mde. retriver/labradore-blanding.

Deres pels bliver blank (af bla. fiskeolien) og deres flåter falder i reglen af, før de vokser sig store, lopper har de ikke, jeg har ikke fundet lopper i mange år. Men, hvis jeg løber tør for hvidløg, så kommer lopper med det samme (næsten).

Men brug roligt den dosis som vi mennesker også bruger, 1 tablet fiskeolie (omega3) og 1 tablet hvidløg (duftfri), og hvis jeres dyr kan lide grønsager, så lad dem også få lov til at få lidt Brokoli (blanceret) - Det sidste er jo godt for alle mennesker, mht., kolsterolsænker og ikke mindst de 2 andre.

Dåsemakrel kan også bruges eller skal vi snare sige, det vil nok være endnu bedre en de dyre Omega3 tabletter. Disse makrel er jo ikke vildt dyre i forhold til tabletterne.

tjek selv her http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/fiskeolie-eller-dasemakrel-hvor-far-jeg-mest-omega-3

Omega3 tabletter finder I under kosttilskud eller i nærheden af kosmetik dimser til damer, i samme område finder i også Hvidløgtabletter. Men vær klar over, at de er lidt pebret disse to tabletter til sammen - måske lige så dyre som kemisk loppebekæmpelse, men - Jeg vil fastholde, at dette er for dyrets sundhed og har tilmed den sideeffekt at de fortrænger lopper og hæmmer flåters lyst til at suge blod.

Men denne metode ændre ikke på, at hunden stadig skal vaccineres bla. mod borelia (flåt-bid).

Det gode ér at vi meget meget sjældent oplever, at træde en ulækker flåt ud på gulvet eller i gulvtæppet...

Hvis din kat er normal kælen vil den ikke have nogen problemer med at spise sådan 2 tabletter - hvorimod hvis den er lidt distræt, så læg den i noget ualmindeligt lækket vådkost - visse hunde kan også være lidt kræsen, stop tabletter i en bid leverpostej så er de væk smiley

Venligst
    Finn BC

• #8   9. jul 2013 Tusind tak Finn, det vil jeg da afprøve på kattene, dryppede dem her den anden dag og den lille gik helt amok over det og stormede rundt i hele huset og kløede sig helt vildt i nakken. Så der er altså et eller andet med det dryppe værk. Kunne være man også selv skulle prøve at spise det og se om det kan holde de dumme myg væk.

• #9   12. jul 2013 Er det dem her Finn? var lige på nettet for at se hvad de kostede og hvor meget man kunne få. De har også omega 3 piller der ikk er så dyre igen

• #11   13. jul 2013 Vi forebygger ikke.
    Får hundene flåter, piller vi dem af.
    Får hundene lopper, behandler vi med Capstar tabletter og bruger program vet et par måneder.. Vi giver også program vet hvis vi skal hjem til nogen som har haft lopper i huset for nyeligt.

• #12   13. jul 2013 Ginne, jeg vil gerne forebygge da der er rigtig mange lopper her i området, og da jeg har kat som går alle mulige steder så slæber de hurtigt dem med hjem, fik lopper en måned efter jeg var flyttet ind, og det er et marridt og de er næsten umulige at slippe af med igen. Tog mig to måneder at komme af med dem. Flåterne piller jeg også af når de har nogen med hjem, men de kan jo blive voldsom syge af de flåter, og derfor tager jeg ingen chancer. Og eftersom at jeg træner i klub så skal vi forebygge mod lopper så vi ikk slæber dem med til træning, gider ikk holde min hund hjemme for træning 2-3 måneder hver gang pga lopper. Så er det jo spild af penge.

Tak pia, tror jeg vil købe sådan en der til hunden, også give kattene hvidløg og omega 3 også se om det ikk hjælper. Ellers tror jeg det bliver lidt dyrt med de piller hvis der er tre dyr som skal have hver dag.

• Finn BC
    Finn BC Tilmeldt:
    nov 2012

#13   13. jul 2013 Anne Marie H - jeg kan desværre ikke se, hvad du peger på - men hvis du ser Omega3 og Hvidløg i Netto, så er det 100% de rigtige.

JA, vi har for øjeblikket 3 hunde og 1 kat, så der ryger lidt tabletter ned hver dag 4 stk Omega3 og 4 stk. Hvidløg - de kommer fræsende hvergang lige efter aftensmaden og vil så gerne have det her (slik).... smiley

Men efter jeg har oplevet hvor syge hunde kan blive af VET og tilsvarende produkter, så undlader jeg at bruge det, heller ikke det som dyrlægen anbefaler, kun og kun, hvis der ikke er nogen anden udvej. OG det har vi faktisk kun oplevet 1 eneste gang, nemlig hvor vi havde dem på hundepension og kattepension hold da op de var befængt sidste gang. Da måtte vi til dyrelægen og få lidt af hans dyre stads - men da kurren var overstået vendte vi tilbage til Omega og Hvidløg det virker endnu, og det siden Marts sidste år (dog ikke gældende for BCén som kom i Juni).

Jeg kan kun sige - brug det ud roligt, det er ikke farligt og det virker - tilmed er det sundt - men hvad det gør, at lopper og flåter ikke kan lide det, ved jeg intet om, blot at det virker efter hensigten.

Venligst
    Finn BC

• #14   13. jul 2013 hov, glemte at sætte linket på, sorry. http://www.naturoghelse.dk/shop/garcin-hvidloeg-80-391p.html den kom her.
    vil heller ikk dryppe hunden, vil i stedet for købe det tegn der som beskytter mod lopper også.

• Finn BC
    Finn BC Tilmeldt:
    nov 2012

#15   14. jul 2013 Okay det er da bare helt i orden - men det var godt nok nogle dyre nogle du har fundet...

Dem jeg har og bruger hedder (undskyld der er også lidt reklame for producenten).

Hvidløg:
    Fitness Pharma - Hvidløg lugtfri - kosttilskud 180 kapsler a 5 mg. hvidløgekstrakt 15 mg tørret hvidløg.

Omega 3:
    Fitness Pharma - Fiskeolie Omega-3- fedtsyre 360 kapsler a. 500 mg. dosis 1-2 kapsel pr dag.

Omega blev denne gang købt ved Fleegaard i Tyskland
    Hvidløg blev delvist købt i Netto og i Føtex (i denne uge) til ca. 50 kr. pr. dåse a 180 kapsler. dosis 1-2 kapsel pr dag.

Jeg håber at der er mange der kan få nytte og brug for dette kontra at fylde deres kære husdyr med det rene GIFT enten via pipette i nakken eller ved haleroden alternativit via dossering via TEGN som indeholder GIFT.

Nu er jeg sådan indrette, at jeg ikke byder mine dyr noget jeg absolut ikke selv vil værre med til, og jeg vil ikke have gift på min hud eller i mit hår så heller bruge det fra naturen som virkelig virker og som på sin vis også er sund.

Hvis din hund også er overvægtig, så giv den hverdag en dusk Brokoli sammen med disse to tabletter og derudover, naturligvis, gå en lang tur 2 gange hver dag - så sænkes chanchen for blodprop pga. forhøjet Kolestrol.... også her behøver man ikke bruge indgift i form af STATINER som er det rene gift for hjernen.

Venligst
    Finn BC.

• #16   14. jul 2013 Okay, tak, ja så er det nok billigere i netto, må købe nogle næste gang jeg kommer derud. Ved du om man kan købe det i fakta også? vore føtex er desværre lige lukket, men ellers så må bilka også have det. Er jo samme kæde.

• Finn BC
    Finn BC Tilmeldt:
    nov 2012

#17   15. jul 2013 Jeg ved ikke meget om Fakta og coorp, da det er sjældent jeg frekventerer der, men hvis de har det i Føtex, har det det også i Netto.
    Jeg husker dog, at den sidste portion købte fruen a. 50 kr i Kvikly (Svendborg), så jo, Coorp har dem.

Bemærk, at normalt tager Coorp sig godt betalt, men har sikkert hævet prisen på andre varer og sænket den på disse tabletter hæ

Venligst
    Finn BC

• #18   15. jul 2013 Okay. tak. Jeg må kigge efter det næste gang jeg skal ud at handle

Kommentér på:
Flåtter og lopper

Annonce