629 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Flåtbid + opkast? Flåtbid + opkast?

Hej alle.

Jeg er lige nu bekymret for min lille hvalp.. Hun er 14 uger..

Igår opdagede jeg efter en gåtur to flåter som sad lige over det ene forben. Vi var i sommerhus og havde ikke vores flåttang med, så jeg købte en ved købmanden. Den var uduelig, og kunne ikke få fat nede omkring selve tægen.. Jeg ringede til dyrlægen, og hun sagde at det var bedre at få dem af uden hoved end at lade dem sidde. Nu går hun så med to hoveder inde i sig..

Det var igår aftes, og flåterne havde siddet i ganske kort tid .. Men nu har hun lige kastet op...

Kan opkasten have noget med flåterne at gøre? Eller er det en tilfældighed? Hun har aldrig kastet op før..

- Marie.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåtbid + opkast?
  • #1   10. jul 2013 Jeg tror ikke nogen flåtbåret sygdom giver symptomer så hurtigt.
    Den eneste flåtbårede sygdom, der smitter så snart flåten bider, er TBE. Prøv at læse om den.

Mit bud er at hunden reagerer på noget andet.

• #2   10. jul 2013 Det er sikkert noget helt andet, hun har reageret på, reaktionen på flåtbid kommer normalt ikke så hurtigt - men godt, at du er obs på det.

Har du iøvrigt sørget for at smøre det godt med et bakteriedræbende middel. F.eks. klorhexidinsalve..... Så er risikoen for infektion nemlig ret lille.

• #3   10. jul 2013 Kirsten: Ja vi har renset omkring flåtbiddene.. Ja er meget obs og har snakket med dyrlægen som siger det samme som jer smiley

Kommentér på:
Flåtbid + opkast?

Annonce