{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Dyr i pels ? {{forumTopicSubject}}

Åh nej.. Er det mider eller er det tæger vi kan ikke find ud i hovede og hale hjælp os!
Min hund er begyndt og i et spjæt og skynde sig ned til bagenden og bide ham selv, og gør det mange gange om dagen, og natten..
Jeg fandte kun 1 dyr ved hans bagben, som jeg syntes der kunne ligne en lille bitte tæge der endnu ikke har sat sig fast, og derefter fik jeg den af hans pels, og senere på dagen da jeg skulle børste ham kom der en på bordet igen? Ej okay er det ikke lidt underligt de vremler sådan på ham?
Jeg ved simplehent ikke hvad jeg skal stille op vi går ofte tur i skov osv
Så det ville jo ikke være meget mærkeligt hvis det er tæger? Og det self også er sommer.. Hvad skal vi gøre smiley er der nogle husråd som og sætte ham i bad? Eller ligne .. For frontline kan han ikke tåle ..
Og mider syntes jeg slet ikke jeg ville kunne finde i hans pels når jeg kigger
Og der er intet på mig og min kæreste der klør, eller ligne for kunne det også være lus?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyr i pels ?
  • #1   15. jul 2013 Tror du ikke det er lopper?

    Advantage pipette bruger vi herhjemme :o)


  • #2   15. jul 2013 Lyder som lopper, når de bider så kan han mærke det, derfor spjætter han. Flåter kan man ikke mærke bider, og de sidder fast, så det er næppe dem.

    En omgang loppeshampoo, og så skal du igang med at vaske og støvsuge alt omkring ham, og jeg mener ALT, loppeæg kan gemme sig alle vegne.

    Kan han ikke tåle nogen af de mere naturlige loppemidler?


  • #4   15. jul 2013 Vasker du ham må du ikke give pipetten før 2 døgn efter, men så kan du give capstar, 1 i døgnet, de slår alt der kommer på ham ihjel (der går ca. 10 min efter han har fået pillen så er der ro på), rengør som Kirsten skriver, sprøjt kurve og hvor han ellers opholder sig meget med f.eks. Trinol 810 eller KvitD.

  • #5   15. jul 2013 Åh nej, åh nej! Det bare løgn vi står midt i en flytning alt roder og de kan være over alt .. Ja lopper hvorfor tænkte jeg ikke på det! Hold nu op jeg magter det ikke.. smiley aino hvad er det for noget du snakker om? Jeg har næsten aldrig haft nogen problemer med ham og sådan noget smiley
    Jeg ved faktisk ikke hvor meget han tåler, han tåler shampoo tilsat dufte osv men kommer det til det hårde midler så bliver hans hud ild rød og varm og bliver dårlig..

    Er der ikke også noget med at man skal fryse ting ned nu så?

    Og ja jeg undrede mig også over tæger ikke satte sig fast så smiley


  • #6   15. jul 2013 Advantage er loppemiddel (pipette) http://www.alttilhundogkat.dk/advantage_vet :o)

  • #7   15. jul 2013 Jo fryseren er vigtig i den her sammenhæng.
    Hundene i fryseren og efter 5½ time og de klør sig ikke mere....... smiley



  • #8   15. jul 2013 Tak aino den kigger vi på, :0) hvis det er lopper hvor kommer sådan nogen fra? For de hunde vi har været i nærheden af klær sig ikke? Kun 1 men han har ikke lopper nemlig, de er stadig i undersøgelse på hvad han fejler da han mister hans korte pels men det gør vores hund ikke smiley

    Men han bider og klør sig nemlig heller ikke hele tiden det bare lige pludselig 2-3 gange i 1,5 time det kommer ?

    Øv jeg træt af det her smiley men vi har nemlig heller ikke bid på vores kroppe eller mærker noget overhovedet smiley


  • #9   15. jul 2013 Madam Blå, Yeps sprøjten er Kun til omgivelserne :o)

  • #12   15. jul 2013 Jeg gør præcis det samme som Isabelle. Så TS: ro på, det skal du nok få bugt med hurtigt smiley

  • #13   15. jul 2013 Helene, de kan samle dem op på gåture, du kan slæbe dem med hjem.... få du fat i de der capstar, bad ham og giv ham 1 capstar i døgnet i 2 døgn, derefter en Advantage pipette... vask kurve - tæpper og evt. andre steder han finder på at opholde sig og sprøjt dem/der, giv dem ikke til hunden før de er helt tørre! og støvsug grundigt.

    Førhen blev jeg også bidt meget, det gør jeg ikke mere, men den ene knægt her gør hvis der skulle være lopper i hytten, dog når hundene at "sladre" så man får skyndt sig og gjort noget ved det ;o)


  • #14   15. jul 2013 Det bare igang hihi , sådan nogle så spasser sataner de lige skal komme ivejen
    Nå vi må afsted ud og købe noget middel mod de udyr så smiley


  • #16   15. jul 2013 Bayvantic ville jeg nok ikke tilråde når hun nu skriver hunden reagere over for sådan noget som frontline.
    Bayvantic er den mest krasbørstige overfor hundens hud og kan ved allergisk reaktion give noget der ligner ætsende forbrændinger.

    Så ville nok sige enten advantage eller måske den frontline på spray der sprøjtes på hunden, den sætter sig nemlig på pelsen og ikke på huden, skal dog lige sig jeg ved ikke hvor effektiv den spray er.

    http://www.hojlund.dk/produkter/494-loppemidler/917-frontline-spray-250ml/
    Fåes også i 100ml


  • #17   15. jul 2013 Jeg tør ikke bruge det Isabelle, synes man høre tit hunde der bliver ætset hvor det kommer på, vil ikke tage chancen ;o)

    Førhen brugte vi Frontline Combo Vet, men synes det også er kommet hertil at det ikke virker, så faldt valget på Advantage, mener det var Krumme der gjorde mig opmærksom på de pipetter og de er fine :o)
    Jeg sprøjter som regel kun kurve - tæpper efter de har været vasket - tørret.... (derefter hver 14 dag i noget tid)....


  • #18   15. jul 2013 Jeg vil lige tilføje, at vi har stor success med Bayvantic her i huset, og vi bor i et område med mange flåter mv.

    Det vigtige med Bayvantic er at det fordeles i små portioner igennem pelsen, og ikke udelukkende gives i een portion i fx. nakken. Det er et kradsbørstigt middel, og det er netop derfor det skal FORDELES. Rigtig mange behandler deres hund forkert, og giver det i een portion, hvilket kan medføre "ætsning" af huden. Følg altid instruktionerne!


  • #19   15. jul 2013 Hvad bruger du Madam Blå?

  • #20   15. jul 2013 Jeg deler pelsen med en kam og tømmer pipetten i en stribe på huden i nakken hvor de ikke kan komme til at slikke sig.

  • #21   15. jul 2013 Madam Blå Øv, ikke sjovt når der er flere hunde :o(

  • #22   15. jul 2013 hehe "hundeparadiset" ;oP
    Jeg troede ikke rigtig på det med de capstar skulle virke så hurtigt, men max 10 min så var der helt ro på hundene, altså mht. at klø sig ;o) for rundt alle vegne skulle de da så de kunne samle sammen og skidtet blev slået ihjel når de kom på hundene ;oP


  • #23   15. jul 2013 Ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal vælge af middel jer alle kommer med brugbar midler vil bare være noget så ked af han reagere meget voldsomt og bliver syg, smiley
    Frontline på spray mener jeg ikke der virkede på min bedsteforældres hund ,
    Men er der ikke en eller anden shampoo der har en effektiv loppe Dræber i sig så han ikke på dem måde får direkte kun middel ned i hans hud ? smiley
    Og er der evt nogle dyre butikker i har købt i
    Her i Holstebro har vi : bonnie, maxi zoo, petworld , kennel maj . smiley


  • #24   15. jul 2013 Louise nu siger du nok man skal læse og gøre som der er forskrevet.....
    Sjovt er så når man går på bayvantics hjemmeside er det første man ser skrevet med STORE bogstaver:


    Bayvantic dråber

    Bayvantic er et lægemiddel i håndkøb til forebyggelse og behandling af angreb fra flåter, lopper, myg, sandluer og stikfluer på hund. Behandler også mod pelslus på hund. Bayvantic er også velegnet i behandling mod loppeallergi. Produktet har en både afvisende (anti-blodsugende) og dræbende virkning på flåter, myg, sandluer og stikfluer.

    <b>Bayvantic er et spot-on produkt i pipetter og gives direkte på huden i nakken og på ryggen af hunden. Produktet virker fuldt ud allerede indenfor 24 timer efter behandling af hunden.</b>


  • #25   15. jul 2013 Du slipper ikke af med dem ved kun at bade ham desværre :o/

    Petworld har capstar og advantage, hvis du vil sprøjte med Trinol 810 eller KvitD kan de købes i f.eks. Bilka.


  • #26   15. jul 2013 Bayvantics brugervejledning siger:

    Brugsvejledning

    Sådan bruger du Bayvantic

    Spot -on _Haustier _SGN

    For at Bayvantic skal virke effektivt er det vigtigt, at væsken kommer i direkte kontakt med huden og ikke i pelsen. Del pelsen på hunden med fingrene så huden bliver synlig. Sæt spidsen af pipetten på den synlige hud og tryk indholdet ud på huden.



    Små hunde på 10 kg eller under påføres Bayvantic ét sted forrest på ryggen imellem skulderbladene. Hos hunde der vejer mere end 10 kg fordeler man Bayvantic 4 steder langs ryggen fra skulderblad til halerod.



    Bayvantic bruges hver 4. uge. Ved hyppig svømning eller vask kan genbehandling tidligere end 4 uger være nødvendig. Må dog ikke gives hyppigere end én gang om ugen



    profilbillede
  • #27   15. jul 2013 Madam Blå æv!

  • #29   15. jul 2013 Og her er en brochure fra bayvantic samt nogle små film om bla. lopper og en om flåter....
    http://www.bayvantic.dk/da/brochure-og-links/index.php


  • #30   15. jul 2013 Well det virker i hvert fald fint her med Advantage og capstar :o)

  • #32   15. jul 2013 Nu siger du loppeshampo, og henviser til en, som indeholder nøjagtigt det samme som f.eks. trinol 810

  • #34   15. jul 2013 Måske man ikke skulle fraråde noget man ikke kender......... smiley

  • #37   15. jul 2013 Loppeshampoo virker da kun her og nu og ikke dagen efter? vasker du så hunden hver dag eller hvordan? ;o)

    PS: Lækker hund du har :o)


  • #38   15. jul 2013 Din shampoo indeholder også Piperonyl butoxide, som også findes afarter af i Frontline og Trinol (igen), og det er et syntetisk stof.

    Piperonyl butoxide is a synthetic insecticide synergist that was developed in 1947. It is combined with other pesticides such as pyrethrins, pyrethroids, rotenone, and carbamates to enhance their effectiveness. It does not have insecticidal qualities on its own (#NPTN). Piperonyl butoxide mixtures are often used on food crops and livestock. It is also found in a wide range of household insecticides including sprays and lice treatment shampoos.


  • #40   15. jul 2013 hehehe pomserne er meget smukke fra Soffie's, man kan ikke andet end falde pladask for dem :o)

  • #42   15. jul 2013 Har du set den lækkerbisken / krudtbombe Madam Mim får hjem snart? http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/550288-ny_pomeranian_fra_england

    Og sry for OT, men kunne ikke lade være hehe


  • #43   15. jul 2013 Da min hund havde lopper, fimhan Stronghold i nakken. Og intet andet, det tager både lopper, æg og larver. Det er nu 1½ år siden og har ikke set en loppe på ham eller i omgivelserne siden

  • #45   15. jul 2013 Det ser det bestemt ud til hun har ;o)

  • #46   15. jul 2013 Jeg giver lige en feedback tilbage tak for alle jeres råd og brugbare midler i rådgav mig til smiley dalle kom til dyrelægen idag, og det blev til en pille han fik i hans lever postej smiley håber vi på rette kurs dagen stod på stor rengøring smiley


Kommentér på:
Dyr i pels ?

Annonce