596 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hundefoder Hundefoder

Hej smiley Håber i vil kunne hjælpe mig .
Jeg har en hvalp der lige nu får tast of the wild, men de laver jo ikke foder til forskellige racer. Altså som store og små racer.
Og min dyrlæge sagde at min hund skulle være på et foder som har til forskellige størrelser.

- Så hvad vil i anbefale ? smiley

Han er blanding af Boxer, Labrador og Cocker spaniel.:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundefoder
  • #1   15. jul 2013 Orijon

• #4   15. jul 2013 Du behøves ikke skifte foder. Gør hvad du selv finder rigtigt smiley

• #5   15. jul 2013 Jamen dyr lægen snakkede om at når foderet ikke havde til forskellige størrelser, kunne min hund ske at vokse for hurtigt i forhold til hvor hurtigt dens led voksede osv :)?

• #7   15. jul 2013 Hvor gammel og hvilken race?

• #8   15. jul 2013 Hov du har jo skrevet hvad blanding den er. Hvor gammel?

• #9   15. jul 2013 altså den er kun lige blivet 3 måneder - så hvorfor voksen foder ? smiley

• #12   15. jul 2013 så ville jeg gå over på voksen foder ,

• #13   15. jul 2013 okay tak . vil jeg lige kigge nærmere på smiley

• #14   15. jul 2013 Laika hvorfor ?

• #16   15. jul 2013 for så vokser de mere rolig g deres knogler og led kan følge med ,gør selv det når mine hvalpe er 12 uger kommer jeg voksen foder i deres hvalp når de er 16 så er det ren voksen foder har ikke hunde der vokser skæv eller er halt,

• #17   15. jul 2013 min hund vil komme op at veje omkring de 28-30 kg . så jeg burde bare gå over til voksen foder af tast of the wild eller ? smiley

• #22   15. jul 2013 jamen vi bruger tast of the wild puppy nu ?

• #24   15. jul 2013 så det du mener er at jeg skal bruge voksen foder eller ? er ikke inde i alt det der. min hund skal bare have det bedste

• #25   15. jul 2013 det er virkelig indviklet smiley

• #26   15. jul 2013 de får det voksen foder jeg bruger til mine andre hunde da mine ikke må blive for tunge i deres opvækst på grund af HD ,det jeg køre med nu er det man som opdrætter kan købe hos foder firma det jeg har hjemme lige nu har 23% -9,5 vi laver ikke noget lige nu derfor køre vi på det ellers køre vi på den 26%-16 % mit foder er fra HAPPY DOG

• #28   15. jul 2013 28%

• #30   15. jul 2013 Altså jeg har fået af vide af dyrlæger ( 3 stk ) garvede hundeejere og der hvor jeg køber mit foder at det er ganske fornuftigt at køre på hvalpefoder til de er en vis alder. Jeg skifter først til voksenfoder når min er færdig med at vokse. Mellem 10-12 mdr. Men igen det er jo et valg man gør og der er så mange forklaringer på hvad der er rigtig og forkert. Tro mig jeg har selv haft hovedpine over det. Men nu har jeg besluttet at gøre det sådan. Min er lige blevet røngden og tjekket igennem af dyrlæge og hun er fin osv selvom vi køre på hvalpefoder. Hun er en mellem race og råprotein i foderet er på 30 %. Jeg bruger wolfsblut puppy. Et rigtig godt foderprodukt smiley

• #31   15. jul 2013 hmm.
    det er da ikke helt let det med det hundefoder hehe ...
    Men tror bare vi prøver Hill's Puppy Large Breed og ser det an smiley
    har da hørt en masse godt om det mærke også

• #32   15. jul 2013 jeg har foderet mine hunde sådan i alle de år jeg har lavet hvalpe ,har lært det af opdrætter der har været med længer ind mig

• #33   15. jul 2013 Jeg ville fodre med hvalpefoderet til ca. 6 -8 måneders alderen. Det er jo ikke en gigant race der er taleom. Men hvis hunden viser tegn på at vokse hurigt og uharmonisk - feks hvis poterne vinkler ud af, så ville jeg straks gå over på voksen uanset alder.

• #34   15. jul 2013 jamen når jeg ikke er så meget inde i alt det der i ved så meget om , er det lidt lettere og mere sikret for mig og vores hund at vælge noget hvalpefoder til store racer smiley

• #35   15. jul 2013 det gør poterne ikke . smiley
    Men ginne ville du så vælge et mærke hvor hvalpefoderet er til både små mindre og store racer? eller bare hvalpe foder til alle racer ?

• #36   15. jul 2013 Jeg ville ikke være nervøs for at bruge et foder til all around som udgangs punkt. Jeg ville ikke bevist vælge et til små racer.
    Jeg ville vælge foderet ud fra indhold og sammensætning frem for mærke og label.

Og jeg ville ikke ændre noget som virkede smiley

Har opdrætteren givet dig totw med er det måske fordi denne har bedst erfaring med at dennes hunde fungerer på dette.
    Prøv evt at hør hvad denne siger.
    F.eks. Har jeg jo gjort mig mine erfaringer med lige min tæve f.eks. Ikke er god på Hills.. Dette gav jeg videre til mine hvalpekøbere fordi der er en rimelig sandsynlighed for hvalpene kommer til at ligne deres mor og far også indvendig...

• #37   15. jul 2013 jamen opdrætter brugte sund hvalp fra land og fri tid til dem. og sund hund til moren. men der var bare så mange herinde der skrev at det var et dårligt foder osv. så valgte totw. smiley men hendes hunde og hvalpe så nu gode og sunde ud og pelsen var flot selvom det bare var sund hund/hvalp hun brugte. så er ski lidt forvirret . det er svært at vælge imellem så meget

• #38   16. jul 2013 men hælder nok lidt til Essentials nu . det lyder godt smiley

• #40   16. jul 2013 okay det prøver vi så smiley

Kommentér på:
Hundefoder

Annonce