{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.263 visninger | Oprettet:

Jer med fransk bulldog/jer med 2 hunde {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley
Jeg vil gerne have en hund mere på et tidspunkt (minimum 1 år mere).
Så er det bare, at jeg har lidt spørgsmål om den franske bulldog og om at have 2 hunde smiley

Ved godt at det er dobbelt op på udgifter og sådan, men tænker mere hvad i gør med pasning? Om i har familie/venner der gerne tager begge hunde eller om det er pension eller noget helt tredje?
De fleste hunde vil vel også gå glæde af den nye hund?
Og hvordan når de er alene hjemme? Er de sammen eller lukket hver for sig?

Og om den franske bulldog kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan de leger?
- hvor meget motion og aktivering de behøver.
- om de har tendens til egetkønsagressivitet.
- og om der evt. Er en udstilling eller noget, hvor man kan komme ud og møde nogle hunde og opdrættere?

Undskyld det blev lidt langt!

Håber i kan give mig lidt indsigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med fransk bulldog/jer med 2 hunde
  • #1   16. jul 2013 Vedr. buldoggen kan du få bedre svar andet sted, men jeg kan svare på flere-hunde-delen.

    Ja, de fleste hunde trives bedre med en makker end alene.
    Det giver ingen mening at have flere hunde, og så lukke dem hver for sig når de er alene. Hvis hunde skal leve i flok, skal de også kunne være alene sammen. det er jo der, de entop har brug for selskabet.
    Vi kender ikke mange mennesker, der gider/kan overskue passe vores hunde, så de må i pension ind i mellem. Vi bytter dog gerne pasning med andre hundefolk.


  • #2   16. jul 2013 Det er jo netop også det jeg tænker, at de skal være sammen, når de er alene.
    Men så er der også dem, der siger at hvis nu den lille kommer til skade imens de er alene.
    Men kunne da forestille mig, at de bare lægger sig til at sove det meste af tiden.

    Med hensyn til pasning, dem der plejer at passe, de har alle 1 hund selv.
    Så det kan jo godt være, de synes det bliver lidt meget med 3 hunde.
    Ville det være synd at splitte dem, når de skal passes?


  • #3   16. jul 2013 Mht pasning afhænger det meget af hundenes personlighed.
    Vi skiller ikke vores ad, da Tori bliver usikker når Nanna tages væk.
    Nogle hunde ville måske nyde en ferie hver for sig.

    Jeg synes man skal lave sit hundehold sådan, at racerne harmonerer sammen. Hvis størrelsesforskellen er passende, så går ingen i stykker når de er alene.
    Når man har nogle år mellem hundene, bliver legen oftest heller ikke for vild.


  • #4   16. jul 2013 Nej det har du selvfølgelig ret i.
    Nu har jeg en chihuahua i forvejen, så forskellen er ikke så voldsom.
    Hun vil så også være minimum 2 år før en evt ny hvalp.

    Hun er ret usikker uden for hjemmet, kan det "smitte af" på ny hvalp?


  • #5   16. jul 2013 Alle bulldog pøler, mosler og kan godt virke lidt voldsomme når de leger. Jeg havde en gang en amerikans bulldog og passede minveninde engelsk og de elskede at lege, dog hade min venindes schæfer at lege med dem, for de skubbede den. Normalt var mine ved mine forældre, men skulle jeg noget med dem, blev de delt. Og det fungerede fint, for de kunne være alene uden hinanden normalt.

  • #6   16. jul 2013 Din voksne hunds usikkerhed kan godt smitte af, så sørg for at gå til hvalpetræning med hvalpen, for at den kan danne egne relationer og udtryk. Gå tur med dem hver for sig osv.

  • #7   16. jul 2013 Ja okay. Den nye skulle jo helst ikke bliver usikker også.

    Lige off topic
    - Malene, var det forresten ikke dig, der kunne anbefale en god adfærdsdims (ordet smuttede for mig) smiley
    Tænker mere at jeg godt kunne bruge nogle nye redskaber til at træne usikkerheden.


  • #8   16. jul 2013 Jeg er desværre ikke ret meget inde i den verden.
    Vi har været på heldagskursus med Sor Hundeskole. Det var godt. Men jeg tror ikke de teknikker er optimale på en lille bitte chihuahua.
    DcH har gratis rådgivning, hvis du har stram økonomi smiley
    Det samme har DKK, men kun til medlemmer.


  • #9   16. jul 2013 For lige at tage i rækkefølge..

    - hvordan de leger?
    De kan godt være lidt voldsomme i deres leg, ihvertfald med hinanden. Derudover larmer de meget, med alle deres "anders and" lyde. Det ikke fordi de er sure - de grynter bare ;O)
    - hvor meget motion og aktivering de behøver.
    Meget lidt. Især når det er varmt. Nu her hvor jeg har sommerferie, sover Joey gerne til kl 10, hvor jeg så slæber ham med ud i ca et kvarter. Så over han måske til 14-15 stykker hvor vi så går en halv time - mere gider han ikke i varmen. Han ligger sig gerne ned 50 meter fra bygningen og nægter at gå videre. Så kan jeg ellers få lov at bære 12 kgs dødvægt ind . . . . Derefter sover han faktisk til 21-22 hvor vi går på tissetur. Når det er lidt køligere går vi gerne en halv time-time om eftermiddagen og holder pause på en bænk lige inden vi er hjemme hvor han søger efter godbidder i græsset. Det er nok til at gøre ham træt.
    - om de har tendens til egetkønsagressivitet.
    Ikke hvad jeg har oplevet. Nogle individer er selvf anderledes, men vi kommer til en del bulldogs tingeltangel (legestuer, udstilling osv) og ja, de kan da blive uvenner.. Men det sjældent smiley
    - og om der evt. Er en udstilling eller noget, hvor man kan komme ud og møde nogle hunde og opdrættere?
    Tag endelig ud og snak smiley det gjorde vi dengang, fantastisk oplevelse.
    http://www.bulldogklubben.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=487&Itemid=241&lang=da


  • #10   16. jul 2013 Nej okay smiley
    Nej det skal nok ikke være for hårdt, så går hun da først ned med flaget smiley

    Må undersøge mulighederne !


  • #11   16. jul 2013 Line, du skriver at forskellen størrelsesmæssigt ikke vil være så stor, det er jeg nu ikke enig i.

    Ja, det er begge små hunde, men den ene er meget lille, spinkel lidt sart hund, og den anden en noget større, kraftigere bulderbasse.

    Jeg vil nok sætte spørgsmålstegn ved, hvor meget glæde de vil få af at lege sammen. Hvilket ikke er det samme som, at de ikke kan blive glade for hinanden, men lige netop mht. leg er der nu ret stor forskel.


  • #12   16. jul 2013 Tusinde tak for jeres meget brugbare svar ! smiley
    Buldoggen lyder jo som en hund lige efter mit hjerte.

    Katrine - nu ved jeg ikke om du kender til mops, men de lyder umiddelbart lidt ala det samme mht motion og deres sjove lyde og sådan. Ved du om deres leg er forskellig?

    Lene - ja selvfølgelig er buldoggen kraftigere bygget, men jeg er ikke i tvivl om at de ville kunne lege godt sammen.
    Ayas bedste legekammerater er 2 mops, som er af samme bygning smiley


  • #13   16. jul 2013 Jeg tror aktivtets nivaeuet og leg er meget ala det sammen smiley

    Ps. En bulldog vejer mellem 12-14 kg hvor en mops er mere 7-9 kg smiley

    Pps. Vær opmærksom på at anskaffer du dig en bulldog, så forbered dig på at dit tv altid skal være skruet en tand højere op, og i nok ikke kan sove i samme lokale ;O)


  • #14   16. jul 2013 Jeg kan ikke svare på så meget af det du spørger om.. Så undskyld..

    Men Jeg har selv en chi, og vi har snakket om at hvis vi ikke skal have chi som nr 2, vil min kæreste gerne have fransk bulldog eller mops.

    Du kan nok godt have en fransk bulldog og en chi sammen, men jeg personligt tør ikke. Lucky vejer så også kun 1,5 kg og er meget spinkel, så der skal ikke meget til før han kommer til skade i vild leg og sådan.
    Men en fransk bulldog er meget vild i sin leg, og jeg kalder dem bulldozere fordi mange af dem godt kan li at tage fuld fart på og så bare løbe direkte ind i siden på den anden hund. Det tror jeg ikke lucky ville kunne holde til.

    Så vi har valgt at hvis det ikke bliver en chi mere, så får vi en Mops. Den er lidt mere rolig i sin leg og passer generelt bare godt ind hos os smiley

    Hvis du alligevel vælger en fransk bulldog, så husk at finde ud af inden om din chi kan li dem (hvis den ikke allerede kender nogen i forvejen) For det er ikke alle hunde der kan med de fladsnudede, de har jo heller ingen hale smiley

    Det med pasning, jeg har jo så kun en, så jeg har let til pasning. Men jeg har pt 2 chier på ferie fordi ejeren skulle på ferie i en uge. Jeg synes det går fint, men det kunne godt være det var anderledes hvis en af dem var en del større, for jeg skal bærer dem op og ned af trappen når de skal ud og tisse smiley


  • #15   16. jul 2013 Katrine - ja ved godt buldoggen er lidt større.
    Men visse vasse 3-4 kg smiley
    Ej selvfølgelig skal det overvejes om det er for stor en forskel osv. Derfor jeg spørger jer om alle disse spørgsmål smiley

    Ved bare ikke hvilken race der ville harmonere bedre med en chihuahua OG passer til mine behov ellers ..


  • #16   16. jul 2013 Nu tjekkede jeg lige din profil og kan se din chi er i den lidt større ende af skalaen. lucky er jo kun ca halv str af din smiley

    Så ville jeg ikke være ligeså "bange" for det, som jeg er med lucky. Din har alligevel lidt at stå imod med, og når chien er ældst, er den også bedre til at sætte den på plads. Det fik jeg i hvert fald at vide inden vi fik lucky, at hvis vi skulle have en chi og en buller f.eks. så skulle vi tage chien først.

    Men vi kan som sagt rigtig godt li mopsen, og jeg har hørt den skulle være lidt mere rolig end den franske. Og når din har legekammerater der er mops, ved du jo de fungere fint sammen. Men prøv evt. at finde nogen med franske bulldogs, evt lidt yngre hunde/hvalpe, så kan du jo på den måde finde lidt ud af om de vil fungere sammen, eller om de er for vilde. smiley



  • #17   16. jul 2013 Lille fisens mor

    Jo hun har leget med en fransk før, det gik såmen fint smiley
    Og er vant til de fladsnudede.
    Hun vejer så også dobbelt så meget som din smiley


  • #18   16. jul 2013 Hov så ikke du havde skrevet først smiley

    - ja hun er ikke så spinkel, som nogle chier er.



  • #19   16. jul 2013 Jeg tror det er alligevel meget forskellig fra hund til hund. Vores er altid klar til lange gåture og har et ok aktivitetsniveau, vi går også til agility. Det er måske også alt efter havd de er vant til og hvad de kan holde til. (tænker her på at der kan være meget tydelige forskelle på bygning af franske) smiley

  • #20   16. jul 2013 Ja har godt lagt mærke til, at de kan være ret så forskellige i deres bygning. smiley


  • #21   16. jul 2013 hvis du fortsat er intra i at få en fransk, som jo bare er dejlige. så kan jeg anbefale at kontakte Venges (herinde fra) Hun er rigtig sød at snakke med, og kan fortælle dig alt hvad der er værd at vide om den franske.. hun avler efter sundhed, så hun kan også anbefale nogle gode steder smiley

  • #22   16. jul 2013 Ja tak, har godt været inde på hendes hjemmeside smiley

  • #24   16. jul 2013 Ja det kunne i hvert fald bruges !

    Så en fransk bulldog er ikke en som bare ligger og feder den hele dagen.
    Vil den godt kunne "nøjes" med 3 gåture, 2 korte og 1 længere?
    Også en lang tur i skoven eller på stranden et par gange i ugen.
    + mental stimulering selvfølgelig.

    Min chihuahua leger selv ret vildt og med mange lyde, vildere end mopserne smiley


  • #26   16. jul 2013 Venges - Jeg kan kun give dig ret i at det er en utrættelig hund, især når det gælder leg. Vores herhjemme vil også gerne følge med i ALT.

    Og respekt til dig hvis du har fået din hund til at gå 10 km - Det får vi ikke Joey til tror jeg smiley Jeg har prøvet at planlægge (for ca tre måneder siden hvor det var køligt endnu) en semi-lang tur på godt og vel 2 timer og lidt over halvvejs, ja så gad han da ikke gå mere smiley Men derudover må jeg igen give dig ret i at de bedst betaler sig at gå to korte, og én lang tur istedet for 4-5 små i løbet af dagen. Og ja, den franske er et damp barn ;O)


  • #27   16. jul 2013 Ja okay smiley
    Med de korte mente jeg også tisseture, når de skal tisse selvfølgelig (bor i lejlighed) også den længere for at gøre dem trætte.

    - men det er ikke en der løber på væggen, hvis den ikke får en lang tur 1 dag fx?


  • #29   16. jul 2013 jeg tror Lucky ville passe sindsygt godt med en fransk, hvis ikke det var fordi han er så sindsygt lille. en voksen buller kunne han nok godt, men som hvalp og unghund hvor den er vild og ikke helt har lært at "styrer sig" endnu tror jeg ikke jeg ville turde.

    Det er og bliver dog min kærestes abselut drøm at få en af venges bullerbasser smiley
    kom til at vise ham billeder af hvalpene for et par uger siden, det skulle jeg aaaaaldrig have gjort smiley


  • #30   16. jul 2013 Venges - Dælme en sej bulldog du har dig der.. smiley

  • #31   16. jul 2013 Jeg er fuldstændig enig med Venges - de kan klare meget de bullere smiley

Kommentér på:
Jer med fransk bulldog/jer med 2 hunde

Annonce