11. jul 2010 Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
2-i-1-emne : tyndpelset dværgpinscher + anbefal hvalpefoder 2-i-1-emne : tyndpelset dværgpinscher + anbefal hvalpefoder
Hej HG
Jeg kunne ikke finde nogen tråde om dette emne, så nu opretter jeg lige et nyt...
Jeg har købt en dværgpinscher-hvalp - 11 uger i dag. Han er lidt tynd i pelsen ved tindingerne og på brystkassen. Jeg synes ikke, han er decideret tyndpelset, men bare lidt finere i pelsen og mere 'bar' end på f.eks. kroppen.
Min veninde har også en dværgpinscher, og den er til gengæld utrolig tyndhåret, så man kan se huden igennem pelsen, dog mest på tindinger, bryst og på ørerne.
Er der nogen herinde, der har gode råd til at få en lækker pels?
Opdrætter har anbefalet noget olie, men siger, pelsen bliver mere tæt i takt med, at han bliver ældre.
Det foder, jeg fik med fra opdrætter (kun nok til cirka en go' uges tid), havde den lille meget tynd mave på. Det er et tysk mærke, og jeg skyndte mig selvfølgelig at bestille det hjem den dag, jeg fik hunden, så jeg kunne fortsætte med det eller have noget at blande i til at skifte over med.
Da foderet lod vente på sig med leveringen, blev jeg nødt til at købe noget andet foder til ham. Jeg tog ned til dyrlægen og fik en pose med Hill's hvalpefoder (startpakke) gratis, som jeg ville give, indtil jeg fik det foder, jeg havde bestilt.
Den tynde mave forsvandt samme dag, jeg skiftede foderet (fra Bosch til Hill's). Nu overvejer jeg meget ikke at gå tilbage til det.
Er der nogen, der kender foderet og ved, hvordan det er til hunde med kort og meget fin pels? Der er en del tråde herinde, hvor folk enten elsker eller hader det.
Jeg ved simpelthen ikke, hvilket foder jeg skal bruge fremover for at få en lækker pels. Før Peanut (den store) fik allergi, brugte jeg Orijen, og det overvejer jeg også til den lille. Ville være dejligt, hvis der er nogen, der kan anbefale noget godt hvalpefoder til en race med tendens til lidt tynd pels?
Mvh,
Pelsbamsen Peanut, hans tyndhårede lillebror og deres moar
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
Orijen har den lille aldrig fået, det t
Er den voksne, før han fik allergi.
Men tror jeg prøver det olie
Vil gerne have nogen af de gode fif til pelsen, da jeg skal bruge ham til udstilling.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Dværg pincheren har meget kort pels, og ts er bekymret for manglen så vidt jeg forstår.
Det kan alverdens shampooer ikke rette op på.
Og hvem bruger føn og mousse på en korthåret hund?
Find noget godt foder
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
jul 2010
Der er virkelig kommet nogle gode indlæg!
Dejlig aften til jer alle.
apr 2010
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 12
vælg et foder du syntes din hund køre godt på og som han kan lide
min han er kræsen, og gider kun sit foder i 14 dage, hvis vi ikke laver lidt trylleri
men prøv at give ham lidt tun eller fed fisk, det meget beder end at give olie, da det ikke er alle hunde der kan optage olien rigtigt
og de får en fin blank pels af det og så elsker de fleste hunde fisk
fisken kan også hjælpe på fældningen, selv om at en dp'er fælder minimalt
jul 2010
Min er umiddelbart heller ikke så glad for foder!
Han vil helst kun spise, hvis jeg gør det meget spændende og skamroser samtidig. Aktivitetslegetøj gider han ikke.
Har du nogle tricks i ærmet?
jul 2010
Det er lidt svært for mig at skulle købe f.eks. fem slags foder og blande det, for så ville foderet i mine øjne stå for længe i fodertønden, før det bliver serveret. Peanut, min anden hund, får jo noget helt specielt foder. Men det kan være, jeg skal prøve med to slags foder.
Det vådfoder, jeg giver, er desuden det samme som det, du køber!
Det er min opfattelse, at utrolig mange dværgpinschere er kræsne - det er de fleste, jeg kender i hvert fald!
Grunden til at vi ikke fodrer råt, er at vi er besøgsvenner på plejehjem, og der må man ikke fodre sin hund sådan af hensyn til bakterier og hygiejnen.
jul 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 361
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010
jul 2010