{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.396 visninger | Oprettet:

Newfoundlænder, avlers krav, lejlighed? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri smiley
Beklager, det er lidt langt, men så får i den fulde mening med smiley
Min kæreste og jeg skal til januar flytte til København, hvor jeg har afsluttet min socialrådgiveruddannelse og skal derfor ud og arbejde. Min kæreste skal begynde på officeruddannelsen. Vi skal have kat, slange og hest med derover(Dog kun have katten og slange i lejligheden;)) Men hesten kommer til at stå et sted hvor der er skov og vi er begge naturmennesker, hele året rundt og låner ofte min mors hund for at træne, lege, tage til strand eller i hundeskov. Vi er begge vokset op med hund og har begge været inddraget i træningen af disse. Derudover har jeg har egen kat, kanin og hest gennem min barndom. Hesten fik jeg da jeg var 14 og den var kun 6 måneder, så har selv lagt alt arbejdet i den. Så jeg ved hvad det kræver at få "en baby" og det er vigtigt at suge al den viden til sig man kan, for derigennem kommer det bedste resultat.
Nu er sagen så vi gerne vil have hund når vi kommer til København, hvis tiden er dertil(Gider ikke have hund, hvis jeg ikke kan dyrke det). Vi er meeeeget inde på en newfoundlænder da den er vanvittig tiltalende, har det temperament som passer os(min mor har tidligere haft en blanding) og så er det jo bare en baaaamse! Dog høre vi sommetider at avler(ikke kun folk der avler newfoundlænder, men sådan mere generelt at avler helst ikke sælger til unge og heller ikke til folk i lejlighed). Så det jeg spørger efter er om det er fuldstændig urealistisk at drømme om en newfoundlænder? Vi har fået tildelt en lejlighed af forsvaret på lige knap 70 kvm, hvor der er kort til parker. Derudover er min kæreste jo altid med ude ved hesten, hvor skoven er, så der er god mulighed. Derudover vil jeg gerne vandtræne med den. Jeg er opereret i begge knæ og skal derfor ikke have en hund der skal ud og løbe og alt muligt. Vandtræning ville være noget jeg kan følge med til smiley
Del jeres erfaringer, ideer osv. Vil understrege jeg ville ALDRIG få en hund, hvis jeg ikke kan tilbyde den det overstående! Håber på nogle venlige og lærerige svar. På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Newfoundlænder, avlers krav, lejlighed?
  • #2   18. jul 2013 Siger som krumme, trapper er nok der problemet ligger..
    Det handler ikke så meget om pladsen, for bliver hunden aktiveret nok er det ikke noget problem, da hjemmet bare skal være til at slappe af i. Om det er realistisk at finde en opdrætter? Det ved jeg ikke, jeg kender ikke så forfærdelig meget til racen...
    Men jeg kan sige, at mig og min kæreste fik Nelly (schæferhund) da vi var henholdsvis 17 og 19, vi bor også i en meget lille lejlighed.. Tilgengæld helt nede i plan, og med egen have:) så det kan sagtens lade sig gøre.. Men det kommer meget an på, hvordan i også klinger med opdrætter. Og at man kan vise, at man er moden nok som ung, og kan give hunden det optimale.. Hvis du forstår mig ret:)

• #4   18. jul 2013 Nu har jeg ikke Newf. men berner, som læner sig lidt op ad den.

Min basse vejer 60kg. og han bor i 74kvm. lejlighed. Intet problem så længe han kommer ud og bliver aktiveret. Men vi bor i stueplan, så der er igen trapper her.

Jeg ved at vi ikke ville udelukke køber på det grundlag, hvis hvalpen fik alt det en hund skal have af aktivering, stimulerinng osv. Men vi vil ikke anbefale trapper til en hund der kan være disponeret for HD/AD.

• #5   18. jul 2013 I mine øjne bør hunde, uanset størrelse, ikke blive pakket ind i vat og bomuld.. Jeg er ce den overbevisning at faren ved at hunde går på trapper er stærkt overvurderet..
    overfodring og overdreven motion er de største syndere hvad angår ad-hd, udover den arvelige frekvens..
    En hund skal altså kunne tåle at gå på trapper.. smiley

Men du kan sagtens møde opdrættere der kun sælger til folk, der ikke lader deres hunde gå på trapper..

• #6   18. jul 2013 Tak for jeres svar alle sammen. Det er dejligt at høre det ikke er avler der skal være en hindring smiley
    Vi har desværre ikke set lejligheden, da vi kommer helt fra nordjylland, så der var lidt langt derover for at se en lejlighed. Men den ligger på første sal, men første sal kan jo være alt fra 10 til 30 trappetrin. Jeg vil bestemt ikke vælge at få en stor hund, hvis trapperne skal blive en last for den. Det skal siges at vi "kun" skal være der i 2½ år og inden vi er faldet på plads, jeg har fået job osv. er der jo gået en del tid, så det bliver ikke "længe" hunden kommer til at bo i lejligheden, det bliver max 2 år. Derefter er planen at vende tilbage til mørke jylland og bo på landet.

Jeg er desværre indstillet sådan at kan jeg ikke få en stor hund, så vil jeg ingen hund have. Jeg er ikke til små hunde(no hate), men jeg er vokset op med store hunde. Siger ikke, at jeg ikke kan elske en lille hund, men ja, sådan er vi jo forskellige. Er der andre racer i vil anbefale? Men er omgivelserne ikke til det, så venter jeg med at få hund til vi får hus. Vi har ikke travlt, det skal trods alt fungere for hund og ejer smiley

• #7   18. jul 2013 Maria: Jeg er nok af lidt samme overbevisning som dig. Min mors hund(den gamle og den nye) har begge rendt op og ned af trapper, begge hunde på over 30 kg. Alt med måde og sund fornuft. Ligesom du også ved hvor meget du kan tillade dig at smide på din hest, ved du også hvor meget belastning der er sundt for hunde. Har det nok sådan at boede jeg længere oppe end 1 sal, var det udelukket. Men 1 sal, i nogle lejligheder hvor der kun er 2 meter til lofte, der må det være begrænset hvor mange trappetrin der er op til lejligheden. I vores lejlighed er der trappe op til soveværelse, her ville jeg tilgengæld lave så den ikke vader op og ned af de trapper, da det er total unødvendigt smiley

• #8   18. jul 2013 Kunne I ikke vente de 2 1/2 år med at få en hund så? smiley bare så I ikke står med teenagehund og flytterod - så er I også mere sikre på, at I kan tilbyde hunden det I ønsker..
    På ingen måde ment negativt, bare en tanke smiley

• #9   18. jul 2013 Kris: Jo det kan du have helt ret i og vi venter også hvis det ikke passer godt sammen. Men jeg har allerede ventet 3 år, så må indrømme at vente i 6 år er ret lang tid. Jeg sørger ALTID for mine dyr kommer i første række og i tilfælde af flytterod vil mine dyr også komme i første række. Når lejligheden vi har nu skal tømmes, så kommer min kat f.eks. på en lille ferie ved min søster, hvor den eeeelsker at være. Jeg har den holdning at min hund skal skulle omgåes alle og derved også passes hos andre, uden den ændre adfærd. Derudover har vores hunde altid været inddraget i alt vi har lavet, så kan den trives med at deltage i alt fra flytning til besøg hos venner så skal den det smiley Men kan sagtens følge din tanke og må holde pinen ud, hvis tingene ikke kan passe til en hund smiley

• #11   18. jul 2013 Hvor er jeg glad for, at du ikke tog det negativt - man skal af og til veje sine ord med omtanke herinde smiley
    Men ud fra det du skriver, virker det også som om du sørger for dine dyr smiley

• #12   18. jul 2013 Kan så se at det er de første 3 måneder, så vidt jeg forstår? Eller er jeg galt på den Krumme smiley

• #13   18. jul 2013 Kris: Ja, det kan være svært at formulere sig på nettet smiley Men passer bestemt på dem og vil kun have dyr hvis der er penge, tid, plads og overskud til det smiley Derfor sørger jeg også råd herinde, så man ikke tager en drastisk beslutning. Har set veninder mene de skulle have stor hund i lejlighed, hvor det jo kun er sjovt i starten og hunden er jo taberen smiley Jeg er simpelthen for sippet til at tage sådan et nederlag, så hellere vente til jeg kan gøre det så jeg er tilfreds med resultatet og processen.

• #16   18. jul 2013 Okay, skulle bare være sikker på jeg forstod det korrekt smiley
    Naturligvis ville jeg ikke vælge at få en hund, hvis den skal traske op og ned af trappen, langt. Men tror altså også vi skal passe på ikke at pakke vores dyr ind i forhold til alverdens ting, så det ender med vi har en hund der intet må. Et godt eksempel, dog fra hesten verden, er at mange folk pakker hestenes ben ind når de skal på fold. Hestene kan være generet af det, have svært ved at løbe frit rundt. Det kan altså også svække senerne at pakke ind, da der konstant er noget der støtter og så bliver musklerne ikke stærke nok til at styrke,. Ofte får de heste faktisk let skader under ridning. Er det ikke en smule tankevækkende, at i et forsøg på at passe på sin hest, så svækker man den? Så tror vi skal passe på ikke at frarøve den og være fanatiske. Dermed ikke sagt at jeg har respekt for videnskab og at jeg altid vil have sådan en viden i baghovedet smiley

• #18   18. jul 2013 Du må simpelthen forklare mig det med D og E? For alle de vigtige detajler i avl har jeg ikke styr på og vil egentlig gerne forstå det, så hvis vi engang skal have en, så får vi valgt ordentlig avl smiley
    Men Krumme, nu lyder det til du har en del styr på det med avl og sygdomme. Hvilken race ville du anbefale, udfra hvad du kan se vi kan tilbyde? smiley

• #21   18. jul 2013 Okay tusinde tak for du gad bruge tiden på det! Det er ret vigtigt at vide sådan noget, inden man køber smiley Men har aldrig hørt om Landseeren, det er da en lækker hund smiley Men ellers må jeg vente. Men at vokse op med hund og pludselig ingen have, puuuha det er hårdt at undvære dem smiley

• #23   19. jul 2013 Ja, den er sporty. Men den er da ikke så udbredt i Danmark, er den? Nu må vi se hvad det ender ud med smiley

• #25   19. jul 2013 Nå okay. Hvordan er din af sind, som du oplever dem? smiley

• #27   19. jul 2013 Det er bestemt vigtigt smiley

Kommentér på:
Newfoundlænder, avlers krav, lejlighed?

Annonce